Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Akvariebildetråden

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 12:08   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Akvariebildetråden

Her kan de som vil legge inn bilder av sine akvarium

Jeg kan jo starte med mitt kar på 220 liter. Det er et selskapskar og innbyggerne er ganske fredelige av seg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kar3.jpg (12,6 KB, 39 visninger)
Filtype: jpg kar2.jpg (18,2 KB, 58 visninger)
Filtype: jpg kar1.jpg (18,7 KB, 45 visninger)
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:55   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Akvariebildetråden

har ikke akvarie, men har litt lyst på...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:20   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Det var flott.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 22:59   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

har ikke akvarie, men har litt lyst på...


Det er bare å sette igang. Anbefaler deg å snoke litt på www.akvaforum.no, eller andre plasser som har peiling på fisk. Det er en fin hobby, som ikke trenger å være hverken tidkrevende eller kostbar.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:06   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Jeg har kun akvarium på dvd Utrolig lettvint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde133.JPG (10,8 KB, 39 visninger)
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:30   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg har kun akvarium på dvd Utrolig lettvint.


__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:28   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg har kun akvarium på dvd Utrolig lettvint.


Toillkjærring

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:43   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Jeg har ikke noen pene akvariebilder, men viser gjerne frem noen bilder av Pirre Piraya. Denne pirayaen hadde jeg i noen år, og han vokste seg til å bli gigantisk. Pirre pleide å leke seg ved å hoppe opp av akvariet og legge bredsiden til. Da stod vannspruten oppover veggene. Han boltret seg rundt i et akvarium på 320 liter, som etterhvert ble for lite. Han levde på oksehjerter og roastbiff, så han var en skikkelig kraftkar. Dypt savnet er han også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pirre1.jpg (83,2 KB, 90 visninger)
Filtype: jpg pirre2.jpg (99,2 KB, 81 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:24   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Har ikke så mange bilder tilgjengelig, men bare å se på min private akvarieside på akvaforum om noen er nyskjerrige.
http://akvaforum.no/member.cfm?id=14910

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:34   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Monsoon: Guri, for en sværing. Døde han av seg selv, eller?

Susse: Så utrolig flotte kar du har!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:08   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Monsoon: Guri, for en sværing. Døde han av seg selv, eller?

Nei, det rare var at han bare vokste og vokste. Han ble mye større enn han var på de bildene. Vi måtte til slutt selge ham, fordi vi flyttet så ofte, og det ble en belastning for ham å transporteres hit og dit. Så han ble kjøpt av en akvariefantast. Jeg lurer på hvor diger han ble til slutt. Vi hadde flere haier oppi en periode, men Pirre slukte de også. Han hadde en vanvittig appetitt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:27   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Utrolig, ja!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:11   #13
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har ikke noen pene akvariebilder, men viser gjerne frem noen bilder av Pirre Piraya. Denne pirayaen hadde jeg i noen år, og han vokste seg til å bli gigantisk. Pirre pleide å leke seg ved å hoppe opp av akvariet og legge bredsiden til. Da stod vannspruten oppover veggene. Han boltret seg rundt i et akvarium på 320 liter, som etterhvert ble for lite. Han levde på oksehjerter og roastbiff, så han var en skikkelig kraftkar. Dypt savnet er han også.

Jeg trodde du kødda først.....
Jeg hadde aldri turd!!!

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:05   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Plecoen har endelig forstått hva den skal gjøre. Rense glasset.
IMG_0222b.jpg

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:20   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Plecoen har endelig forstått hva den skal gjøre. Rense glasset.
Vedlegg 16495

Du så flott den er ! Hvor stor ?
Gurimallan vår (Pleco paradialis) er nå rundt 20 cm og hun vet fint lite om å rense glass. Spise agurk er hun derimot god på. Kule fisker !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:40   #16
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Jeg har ikke, men har veldig lyst på. Jeg sa jeg skulle kjøpe meg akvarium når vi hadde flyttet inn i huset vårt, og det er over 1 år siden.
Det er så utrolig koselig å kikke på. En vakker dag har jeg også akvarium, forhåpentligvis.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:50   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Vi har 2 plekoer, begge er ca. 20 cm.
Den på bildet er gammel, og jeg reddet den over fra et annet akvarie for noen dagen siden fordi småen helte hele matboksen oppi.

Hvordan går det med akurkbiter i akvariet? Råtner de ikke. Det har jeg aldri hørt om.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:22   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hvordan går det med akurkbiter i akvariet? Råtner de ikke. Det har jeg aldri hørt om.

Du kan tre agurkskiven på skaftet til en t.skje, så har du oversikt. Ta den opp når det meste er spist. Du kan også gi innmaten i kokte grønne erter, kokt brokkoli, blomkål. Utrolig hva fiskene setter pris på.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:30   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Det kan jo være verdt et forsøk. Men jeg har ikke metall i vannet mitt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:33   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariebildetråden

Kanskje noe annet da som kan holde agurlbiten nede?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no