|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huskeliste for sydennoviserNå er det bare snakk om uker før vi pakker ungene i kofferten og reiser til Gran Canaria. Siden jeg er sydennovise, og i grunnen aldri har reist langt med barn noen gang, så lurer jeg på om det er noen kloke hoder her som vil hjelpe meg å snekre en syden-huskeliste. Vi er to voksne, og to barn - snuppa på 2 år og gullgutten på 5 mnd. Det er en del ting jeg regner med at jeg må ut og skaffe før reisen, så da er det kjekt å komme i gang i god tid.
|
|
|
|
#2 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Huskeliste for sydennoviserSunwing er fantastisk deilig når man har små barn! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Huskeliste for sydennoviserTa med bleier. Jeg fant ikke Pampers da vi var i Spania første gangen, og bleiene vi endte opp med var elendige. Pakk dem sammen med vogna, så slipper du å fylle opp kofferten.
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Huskeliste for sydennoviserHar dere bestilt den fremste plassen på flyet (som har god plass til barnefamilier) og babypakke på hotellet? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Huskeliste for sydennoviser
Fremste plassen på flyet var opptatt allerede i oktober, dessverre. Babypakke på hotellet har vi bestilt.
|
|
|
|
#6 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Huskeliste for sydennoviserVi har kjøpt et strandtelt med UV beskyttelse i. Det har vært kjempegreit til både lek og soving. Blir bittelite når vi pakker det sammen.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserJeg var i Arguinegin forrige uke. Bodde på nabohotellet til sun wing. Fra utsiden så det kjempefint ut! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserTa med nok solkrem med høy faktor. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Huskeliste for sydennoviserNå skal jeg komme med sånn "Jeg har ikke noe klokt svar, jeg ville bare skrive i tråden din"-svar.
|
|
|
#10 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Huskeliste for sydennoviser
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserSolbriller til eldstemann, solhatt til yngste. Bor vi i leilighet så pleier jeg å ta med oppvaskkost og en liten flaske med zalo. Tar også med biotex vaskepulver så jeg kan håndvaske litt klær. Jeg pleier også å fylle på små miniatyrflasker med shampo, balsam, såpe osv, så sparer du mye plass. Høy solfaktor til ungene. Ta gjerne med noen blader og bøker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserJeg drar aldri til syden uten Imodium og annet smårask til sår kutt og skader. I tillegg bruker jeg å ta med overgang til stikkontakt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Huskeliste for sydennoviserEg pakker alltid timen før vi reiser |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Huskeliste for sydennoviserOg Antibak!!!! Eit must for for meg å ha med! |
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserStikkpiller. Det har vi savnet en gang vi var i syden og jeg trodde jeg hadde pakket det. En feberhet unge som ikke ville drikke saft med Pinex oppi er ikke bare bare. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Huskeliste for sydennoviserVi har alltid vært veldig fornøyde med barnemat og bleier som vi har kjøpt i utlandet. Dodot har de de fleste steder, de er veldig like pampers. Men vi har brukt ukjente billigmerker også, fornøyde med de også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Huskeliste for sydennoviserSlapp av, dette er jo et velkjent turiststed, så både apotek til diverse som plaster, stikkpiller, sår og kutt og immodium finnes helt sikkert ganske i nærheten, samme med mat-og klesbutikker for evnt glemte solhatter, solbriller, oppvaskbørster og zalo.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Huskeliste for sydennoviserSelvfølgelig har de apotek der nede også, men får man rennaræv er det vel lite fristende å slepe seg dit. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Huskeliste for sydennoviserDere skal på et utrolig barnevennelig sted! Var der for noen år siden med en på 2.5 år. Hvis jeg ikke husker feil har de bleier på hotellet. Ok, det koster litt mer, men det er i allefall der hvis du går tom. De hadde pampers tror jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|