Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Neller?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 18:13   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Neller?

Hva er egentlig neller? Jeg har skjønt såpass at det er noe man får dersom man blir irritert, for eksempel, men *hvor* får man dem egentlig (vokser de ut av ørene våre?), og ikke minst - hvem får man dem av?

Åpplys meg!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 18:18   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neller?

Neller tror jeg må være mentale "utslett". Du får dem i hvert fall ikke fysisk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 18:19   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

røde kløende prikker som noen får av appelsiner kaller jeg for neller.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 18:21   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

søkte litt og fant dette på lommelegen:

Sitat:

Elveblest kalles også neslefeber eller "neller". Hvis du kommer borti brennesle, får du elveblest der brenneslene berørte huden. Den medisinske betegnelsen er urticaria.

Utslettet kan utløses av:

• Matvarer: Egg, skalldyr, nøtter, frukt og tilsetningsstoffer.
  • Ting man puster inn: Pollen, dyrehår og husstøv.
  • Medisiner: blant annet acetylsalisylsyre, betennelsesdempende medisiner, antibiotika og morfin.
  • Fysiske forhold som kulde, varme, sol, svette og trykk mot huden.
  • Sykdommer, blant annet infeksjoner, høyt stoffskifte og sukkersyke.
  • Insektstikk
  • Psykisk stress

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:18   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg var yngre fikk jeg neller (fysiske, ikke mentale... ) av sjokolade.

Det er heldigvis gått over...

Gammel 18-01-08, 19:40   #6
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar! Det kan altså være noe helt fysisk også.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Da jeg var yngre fikk jeg neller (fysiske, ikke mentale... ) av sjokolade.

Det er heldigvis gått over...

Flaks! (Nå fikk jeg lyst på sjokolade... )

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:16   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk neller av appelsiner og moreller da jeg var liten...
Fysiske røde kløende prikker.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:30   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg heter Nelle

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:46   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg heter Nelle

Dukker det opp flere av dere blir det Neller.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.