Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Partallmani?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 10:29   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Partallmani?

.....


Sist redigert av Isa : 24-01-10 kl 19:54.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:30   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Partallmani?

Sånn har jeg det ikke, jeg kan godt kjøpe 3 bananer ell.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:53   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg har det litt sånn med tall, jeg hater urunde tall.
9,90 f.eks.
Kundene merker det når jeg setter priser, alltid penere med 0.45 en 0.43 eller 950,- framfor 942,-.
Men får beskjed om at vi skal bruke urunde tall, for da "lurer" vi kundene til å tro de får god pris.
Er ikke enig jeg da, for jeg tror ikke noe er billigere om det koster 9,90 framfor 10,-

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:59   #4
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har det litt sånn med tall, jeg hater urunde tall.
9,90 f.eks.
Kundene merker det når jeg setter priser, alltid penere med 0.45 en 0.43 eller 950,- framfor 942,-.
Men får beskjed om at vi skal bruke urunde tall, for da "lurer" vi kundene til å tro de får god pris.
Er ikke enig jeg da, for jeg tror ikke noe er billigere om det koster 9,90 framfor 10,-

På torget i Bergen var det én blomsterhandler som solgte tulipaner til 60 kr i motsetning til de rundt, som priset til 59.90. Jeg kjøpte konsekvent hos ham som ikke brukte lurepris .

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 25-10-06 kl 11:08. Årsak: stavefeil
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:07   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg er motsatt, er stor fan av oddetall fordi det rett og slett ser bedre ut i fruktfatet.

Det har nok en sammenheng med at det skal være oddetall av blomster i buketter, og at jeg har satt sammen maaaaange buketter!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 14:43   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg har nok endel rare forestillinger jeg også, men ikke akkurat på det området.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 14:46   #7
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg har mange rare manier, forteller jeg dem så sender dere psyk etter meg så jeg holder kjeft.

Men partal er viktig!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:06   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Partallmani?

De fleste av oss har vel endel rare "manier" og tanker om hvordan ting skal gjøres osv., men tvangstanker blir det vel først dersom det plager deg at du eller en av dine nærmeste har kjøpt 3 bananer istedenfor 4...og når mye av tankevirksomheten din dreier seg om disse tallene istedenfor andre viktige ting.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:10   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg liker å ha ting symmetrisk. Jeg blir helt sprø av veggene til et vennepar, for der henger bildene så utrolig i hytt og gevær...

Og i den forrige leiligheten vår var det vindu på hver side av verandadøren, og de hadde forskjellig avstand til døren, i tillegg til at det hele var litt til venstre for midten. Jeg prøvde å overse det så godt jeg kunne...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:12   #10
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Partallmani?

Har aldri tenkt over det, tar bare en bunt bananer jeg Men nå kommere jeg sikkert til å tenke på det neste gang jeg handler

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:28   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er motsatt, er stor fan av oddetall fordi det rett og slett ser bedre ut i fruktfatet.

Det har nok en sammenheng med at det skal være oddetall av blomster i buketter, og at jeg har satt sammen maaaaange buketter!

Ja! Helt rett. Det samme gjelder i blomsterbed - der må det være oddetall - ellers ser det for planlagt ut.

Ellers hadde jeg en forkjærlighet for partall som liten, men aldri på det nivet som hovedinnlegger beskriver.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:51   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker å ha ting symmetrisk. Jeg blir helt sprø av veggene til et vennepar, for der henger bildene så utrolig i hytt og gevær...

Og i den forrige leiligheten vår var det vindu på hver side av verandadøren, og de hadde forskjellig avstand til døren, i tillegg til at det hele var litt til venstre for midten. Jeg prøvde å overse det så godt jeg kunne...

Slik har jeg det også.... og så synes jeg at andre er helt på jordet, som "ikke ser" at det ser helt feil ut med slik asymmetri.

Eller når noen f.eks. plasserer en 5-armet lysestake oppå et skap som er 2 meter høyt...da kjenner jeg at det kribler...

eller når noen slenger på serviset og bestikket på bordet og det ligger skjevt og ujevnt...ikke bra! ...og helst plasserer pepperbøssen og saltbøssen hver for seg på hver kant av bordet....

Eller når noen har et kontor med 15 forskjellige farger på permene i hyllene....iiik!

Galskapen lenge leve!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:25   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg har mange rare manier, forteller jeg dem så sender dere psyk etter meg så jeg holder kjeft.

Men partal er viktig!

Nei, lenam! Du må for guds skyld dele med oss. Dine manier og rare foretillinger gjør meg i så godt humør. Så kom igjen, snuppa!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:27   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Asymmetri kan være virkningsfullt så lenge det er en tanke bak kaoset.

Lenge leve det gylne snitt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:55   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg kjøper alltid fem eller tre bananer fordi det tar seg penest ut på fruktfatet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:56   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Ja, og jeg er ikke tilhenger av symetri. Symetri er uspennende.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:00   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Når jeg tenker meg nøyere om kjøper jeg visst ofte fire bananer. En til Lillebror, en til Storebror og to til Papsen. Selv liker jeg ikke banan!

*og puster lettet ut fordi min praktiske sans en gang i blant overvinner sansen for estetikk*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:21   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg kjøper alltid fem eller tre bananer fordi det tar seg penest ut på fruktfatet.

Jeg dauer av latter. Er du seriøs?

Jeg har ingen manier av noe slag.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:44   #19
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Jeg har også noen manier, men jeg tror ikke de styrer meg altfor mye.
Symmetri er viktig, men assymmetri er greit så lenge det er en tanke bak det.
Det klør fælt i fingrene mine når jeg ser en skuff eller skapdør som står åpen. Er jeg hjemme må jeg bort og lukke den igjen, og er det mannen som har latt den stå oppe, hender det at han får høre det.
Vet ikke om det kan kalles mani akkurat, men jeg sliter litt når jeg er ute - hvor som helst - og oppdager at lipglossen ikke er med.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:56   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partallmani?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg dauer av latter. Er du seriøs?

Jeg har ingen manier av noe slag.

Jeg tenker på det, ja. Men så kjøper jeg også klementiner selv om de smaker pyton bare fordi de tar seg så pent ut på fruktfatet mitt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no