Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 11:59   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

Legger ved et skrytebilde av balkongkassen min fra desember. (!) Jeg aner ikke hva disse røde blomstene heter, men de ble kjøpt inn i slutten av april, og stod altså i blomst med knopper og det hele til midt i desember. Vann fikk de når jeg husket det, robuste skapninger altså.

Men nå har kulden tatt knekken på dem og jeg fikk kastet restene i går. Noen som har forslag til hva jeg kan ha i balkongkassene i mellomperioden før jeg kan plante nye blomster? Jeg tenkte på lyng, men det hadde ikke den blomsterbutikken jeg var i her om dagen ihverrtfall. Gjerne noe rødt hvis mulig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blomsterkasse desember (Large).JPG (105,1 KB, 41 visninger)
daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 13:17   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

Snø.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:58   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

Det er ikke mye som kan leve ute nå av balkonkasseplanter, annet en små vintergrønne busker og juleroser. Hvorvidt en kan få disse til å trives i kasser er jeg heller usikker på. Du kan jo evt bruke noen kvister med edelgran og legge i dem om du vil ha noe grønt.

Jeg har tatt kassene inn og heller satt to store sypresser i potter på trappa.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 15:10   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

Jøss, har de overlevd til nå? Ikke værst. Jeg pleier å ta inn hagekassene når frosten kommer og heller ha etpar krukker med lyng ved inngangsdøren.
Nå har vi en lysslynge i de og en Thjua som står ved siden av som lyser så fint i mørket!
Om en måned eller to så kommer påskelinjer i handel og da er det koselig med litt sånt foran døra da...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:57   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i balkongkassene nå?

"Juleroser" tåler frost. Det leste jeg her om dagen i lokalavisens boligbilag. Også fant jeg dette på nett: http://www.havenyt.dk/artikler/prydh...auder/279.html

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no