Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du en dagdrømmer?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Dagdrømmer du?
Ja - kanskje litt for ofte... 16 36,36%
Ja - som regel hver dag 11 25,00%
Av og til 13 29,55%
Aldri 4 9,09%
Deltakere: 44. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 18:34   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du en dagdrømmer?

Det er jeg!

Jeg har henfallt til dagdrømmerier helt siden jeg var bitteliten.
Det skjer hver eneste dag - og noen ganger kanskje litt for ofte...

Hva med deg?

Gammel 20-01-08, 18:37   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en dagdrømmer?

Det er heller sjelden, og sjeldnere har det blitt med åra.

Gammel 20-01-08, 18:39   #3
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Ja jeg er vel en dagdrømmer.
Ikke så det går utover noe,at jeg glemmer meg vekk.
Men er mye alene om dagene og da kan jeg godt drømme meg langt vekk.

Gammel 20-01-08, 18:43   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det dere drømmer om, da? Romantiske opplevelser? Palmesus og hvite strender? Penger? Ny jobb?

Gammel 20-01-08, 18:59   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på hva man mener med dagdrømmer. Jeg tenker og fabulerer veldig mye, og må stadig hentes ut av min egen verden av mine omgivelser, men det er ikke akkurat dagdrømming jeg driver med, jeg tenker mer på ting jeg har sett og hørt og lest og vil skrive og planer og problemstillinger og slikt. Så om du mener en som tilbringer mye tid i sitt eget hode og av og til må påkalles med vold og makt, så ja. Men om du mener en som drømmer seg bort fra livet sitt her og nå, så definitivt nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:12   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:15   #7
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Før dagdrømte jeg veldig ofte, men nå er det sjelden.

Gammel 20-01-08, 19:15   #8
Albertine
Passiv

Standard

Bare om kvelden, rett før jeg skal legge meg.

Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:25   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også litt på (og har vel egentlig alltid lurt på) hva som menes med dagdrømmer.

Er det for eksempel noen forskjell på å lengte seg bort og drømme om en ferie og å ha et liksomliv oppe i hodet sitt? Og hvor "borte" må man være før det skilles mellom tanker og dagdrømmer?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:39   #10
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Ja, jeg dagdrømmer mye og det har jeg bestandig gjort.

Mine dagdrømmene har (heldigvis) forandret karakter med årene. Da jeg var liten var de for det meste av eventyrlig karakter.

Har det som Tinetoff at jeg "drømmer meg bort" i ting jeg har sett, hørt, lest, erfart, problemstillinger etc. etc.
En type dagdrøm går på f.eks en valgsituasjon der det bare er en realiserbar mulighet, kan en dagdrøm være med på å utforske andre muligheter uten at dette betyr at man ønsker at man hadde valgt annerledes.
En annen type dagdrømmer er mer på grensen av ønsketenkning: ”Hvis jeg vinner i tipping”, ”Hvis jeg blir forfremmet” etc.

Trives meget godt med dagdrømmene mine

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:54   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg forsvinner stadig vekk inn i min egen verden. Jeg dagdrømmer stadig vekk. Har blitt bedre i det siste.

Gammel 20-01-08, 19:59   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det kommer veldig an på hva man mener med dagdrømmer. Jeg tenker og fabulerer veldig mye, og må stadig hentes ut av min egen verden av mine omgivelser, men det er ikke akkurat dagdrømming jeg driver med, jeg tenker mer på ting jeg har sett og hørt og lest og vil skrive og planer og problemstillinger og slikt. Så om du mener en som tilbringer mye tid i sitt eget hode og av og til må påkalles med vold og makt, så ja. Men om du mener en som drømmer seg bort fra livet sitt her og nå, så definitivt nei.

Jeg er kronisk til å la tankene fly når jeg sitter og hører på en forelesning eller presentasjon som ikke fenger.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:06   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, stort sett hver dag - til og fra jobb. Gjerne litt utover det også. Jeg prøvde lydbok, men det funket ikke noe særlig. Tankene forsvant sin egen vei.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:07   #14
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Dagdrømmer av og til.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:08   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Gammel 20-01-08, 20:09   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dagdrømmer, men stort sett som Tinetoff. Før (som tenåring) kunne det nok være mer av typen Da Drømmemannen Oppdaget Meg, eller Da Jeg Ble Fetert Filmstjerne, men de fantasiene er sørgelig borte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:15   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ofte.
Svært ofte som tenåring, men stadig vekk i dag også.
Jeg har både de "dagdrømmeriene" som Tinetoff beskriver, men det hender også at jeg fremdeles kan hengi meg til fantasier som Scarlett beskriver.
OK, kanskje ikke om Drømmemannen (han har da oppdaget meg for lenge siden) og sånt, men det finnes fremdeles nok å drømme om...

Fordelen jeg har dratt ut av dette i alle disse årene, er at jeg rett og slett ikke har evnen til å "kjede meg": Så lenge jeg har hodet og tankene mine med meg, kan jeg vente på fly, tog, buss eller leger så lenge det skulle være!

Gammel 20-01-08, 20:54   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Fordelen jeg har dratt ut av dette i alle disse årene, er at jeg rett og slett ikke har evnen til å "kjede meg": Så lenge jeg har hodet og tankene mine med meg, kan jeg vente på fly, tog, buss eller leger så lenge det skulle være!

Jeg trenger penn og papir i tillegg (og gjerne et glass vin eller to), så er jeg berga.

Skulle gjerne visst hva du tenker på med dagdrømming, Zoë.

Gammel 20-01-08, 21:20   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hva er det dere drømmer om, da? Romantiske opplevelser? Palmesus og hvite strender? Penger? Ny jobb?

Alt det - og mere til!

Jeg har bevart tenåringsdagdrømmeren, og lager scenarioer i hodet der spennende/morsomme/romantiske ting.

Dagdrømmer uten et snev av dårlig samvittighet om menn jeg er småbetatt av. Samtidig kan jeg drømme meg bort i et utall av andre scenarioer - morsomme reiser, får drømmejobben i fanget - og gjør det knallbra, selvfølgelig etc etc.

For meg er det verdifullt og underholdende - og på linje med å slappe av med en godb bok, et blad eller litt surfing.

Men det hender at jeg sitter og drømmer meg bort i i situasjoner hvor jeg heller burde vært til stede og deltatt fullt og helt med bevisstheten min i det som skjer.

Jeg dagdrømmer ikke fordi jeg ønsker meg vekk fra mitt liv - tvert i mot. Synes jeg har vært utrolig heldig med mann, barn, hjem, jobb, venner og alt.

Men det er spennende - og som sagt en vane jeg har hatt hele livet.

Gammel 20-01-08, 21:24   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg dagdrømmer nok en del. Det kan være kreative dagdrømmer, om et eller annet prosjekt jeg ser for meg at jeg skal gjennomføre (male, skrive, etc, som aldri blir noe av ), det kan være dagdrømmer om ting som skal skje i framtiden (f.eks. livet etter at lillebror har kommet), oppussingsprosjekter etc. Det kan også være mer fjerne og "barnslige" ting, som at jeg vinner i lotto!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.