|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
--
|
Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Vi skal leie feriehus i Danmark til sommeren, men jeg klarer ikke å finne ut av hvilket område som er best for oss. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Vi har akkurat vært gjennom denne prosessen, så jeg svarer selvom jeg ikke er noen Danmarksekspert. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Jeg liker nord-Sjælland best
|
|
|
#4 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Eg likar best Jylland, og vestkysten har dei finaste og reinaste strendene |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!
Jeg er enig.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Jeg liker vestkysten av Jylland veldig godt, det er så flott natur. Vi har vært i Lønstrup flere ganger, der er det veldig fint.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Vestkysten på Jylland syns jeg også er finest. Gjerne litt langt syd. Vi var i Blåvand i sommer og der var det nydelig. Hytta vi leide var ikke så fin, så den skal jeg ikke anbefale, men stranda og omgivelsene var vakre og det var kort vei til Legoland og andre steder vi ville. Det er ikke lange biten til Tyskland heller.
|
|
|
#8 |
|
--
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Takk for svar dere! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Syd-Sjælland var også fint, vi var ved byen Næstved og landsbyen Karrebæksminde, herlig liten landsby var det. Der var det lekeområde, baker, konditori og kaféer. Like ved Næstved ligger bon-bon-land, typisk fornøyelsespark. Næstved hadde en del små koselige butikker og noen store shoppingsentere.
|
|
|
#10 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Når vi er inne på Danmark... Går det an å komme seg dit uten bil? Altså, er et sånt feriehus-opplegg noe å satse på om man reiser med offentlig transport? Eller er det ofte sånn at det er basert på at man må bile rundt? Noen tips?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Tog + sykkel er en fin kombinasjon i Danmark! |
|
|
|
#12 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Noen som vet om feriehus i nærheten av en togstasjon da? Som er lett tilgjengelig (kort reisevei) fra østlandet?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#13 |
|
--
|
Jeg vet dessverre ikke jeg. Kanske du finner noe mer info på www.dsb.dk? Vi leide hus fra www.novasol.dk forrige gang, vi var fornøyd med de. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Ferje til Frederikshavn, og så ta Skagensbanen derfra? Det er ihvertfall mange fine sommerhus i Skagen. |
|
|
|
#15 |
|
--
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
heimføing
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Vi leide feriehus rett sør for Kolding ifjor, sammen med en vennefamilie. Vi leide for én uke, og hadde utflukt til Legoland en dag (kunne gjerne vært to), og de andre dro til Løveparken en dag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bree
![]() ![]() |
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Jeg trodde du visste alt om dette, jeg
|
|
|
#19 |
|
--
|
Sv: Feriehus i Danmark! Det er jo altfor mye å velge i!Men nå har vi funnet hus og bestilt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Det huset har vi tittet på og. Men vi har ikke klart å bestemme oss enda. |
|
|
|
![]() |
|
|