Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok gråter du av?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 18:30   #1
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Hvilken bok gråter du av?

Jeg leser mye og alt jeg kommer over, og noen ganger kan jeg gråte mine modige tårer over de rareste bøker.
Feks da rektor Humlesnurr dør i Harry Potter(helt sant..)

Anne Karin Elstads: Hjem-moren hennes dør da hun er 12 år, jeg leste den på sengen og hulket meg igjennom seansen(utslitt når jeg skulle slukke lyset)

PS: Jeg elsker deg! Cecelia Ahern-kjøpte den på flyplassen på vei til langhelg i Paris, det ble tårevått det også.

Andre ganger reagerer jeg ikke spesielt, kommer nok an på dagshumøret:

Komo

__________________
100% Naturlig

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 13:39. Årsak: tagget spoiler for Halvblodsprinsen
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:35   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem bok gråter du av?

Hvem bok?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:44   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråt da jeg leste Falketårnet av Erik Fosnes Hansen.

(Og kan en modde endre overskriften???)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:46   #4
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Ok :Hvilken bok

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:48   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Sist sett gråtende over The Kite Runner, av Khaled Husseini. Ellers gråter jeg både titt og ofte over bøker.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:52   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?



Det finnes en spoiler-tag nå - bruk den om dere kommer med avslørende ting fra bøker dere har lest, i tilfelle noen har tenkt å lese dem?

http://www.foreldreportalen.no/forum...9&postcount=15

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:53   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Den siste boka jeg husker å ha blitt sterkt berørt av er Tore Renbergs roman Kompani Orheim. Sluttsekvensen.

Drageløperen må jeg bare få lest.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:05   #8
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråt av "Suzanne`s diary for Nicholas" av James Patterson.
Mulig det var fordi jeg var høygravid da jeg leste den, jeg pleier vanligvis ikke å gråte av bøker.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:13   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråter ganske ofte av bøker (og filmer), jeg gråt f.eks. også da Dumbledore døde. Eller døde han nå EGENTLIG? Den siste boka jeg gråt over, var The Remains of the Day. Ellers var det kanskje spesielt minneverdig da jeg leste Kristin Lavransdatter for første gang som fjortenåring, og lå oppe hele natta og leste ut siste bind, inkludert en halv times KRAMPEGRÅT over Erlends dødsleie kl. 03.30. (Jeg måtte gråte litt forrige gang jeg leste det også.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 25-10-06 kl 21:35. Årsak: spoilertag på spoiler for Halvblodsprinsen (Og noen måtte tagge enda mer!)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:13   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg husker jeg gråt av "Getting over it" av Anna Maxted. Og av "Broene i Madison County" av Robert James Waller.

Kommer ikke på flere i farten, men jeg er ganske lettrørt, så det er nok en del.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:16   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Ulysses, ikke den egentlige, men ishavskolonneberetningen til Alistair MacLean.

Griner hver gang, samme hvor platt språket er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:18   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ulysses, ikke den egentlige, men ishavskolonneberetningen til Alistair MacLean.

Ja, den har jeg lest og grått over mange ganger også (begynner å bli lenge siden nå). Samme gjelder Siste båt fra Singapore ... (Har visst en greie for krigsdramaer.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:35   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråter av nesten alle bøker. :sippedokke:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:46   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

En av de første:
Tatt av vinden.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:48   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg gråter av nesten alle bøker. :sippedokke:

Jeg gråter i hvert fall av de fleste noenlunde alvorlige bøker jeg virkelig liker. Og jeg simpelthen elsker en god sippings.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:51   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg hulket da Dumbledore døde (men håper som Tinetoff at vi møter ham igjen) - jeg satt på barsel og leste slutten av boken, og er glad alle andre sov akkurat da - følte meg rimelig hysterisk


Sist redigert av Skilpadda : 25-10-06 kl 21:22. Årsak: spoilertag på spoiler for Halvblodsprinsen
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:55   #17
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

En bok som virkelig ga meg en klump i magen var: "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Det er en dagbok om kjærlighet og kreft! En sann historie som er virkelig gripende!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:08   #18
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg leser svært lite bøker, utenom pensumbøker.
Sagaen om Isfolket tryllet fram mang en tåre i 15/16 årsalderen

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:13   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg gråter av nesten alle bøker. :sippedokke:

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:31   #20
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg trekkes mot slike "sippe-bøker" jeg..

Kan anbefafle "Idas dans" av hele mitt hjerte. Det er en nær og fantastisk skrevet bok av en dame med etternavn Chorwin(?). Den handler om hennes datter Ida på 18 år som får kreft, og det er denne mammaens tanker og beskrivelse av denne tiden.
Huff, jeg sipper nesten bare ved tanken på den boka..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no