Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 12:00   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Hjelpes.... siste årene har vi lett etter sofa. Jeg finner ingen vi liker kjempegodt i vår prisklasse, egentlig før nå. Vi har tom kjørt til trondheim for å se på sofa, uten å finne det vi vil ha. Nå har jeg en i sikte, en Antares fra skeidar. MEN jeg trodde egentlig vi ville ha vinkel? At stuen blir større da/mer sitte plasser? Er det erfaringen deres? vi har en tarm av en stue, ca 28 kvm. Caffe latte på veggene (malt brystpanel og panel). Men Antares som jeg nå likte veldig godt er i 3+2. Må klanskje ha en stol til. Hadde sett for meg vinkel samt pall. Dette ble vanskelig....
Hadde og sett for meg beige sofa, evnt g¨rå. Denne her Antares kan skaffes i grå (lys med spetter i). kommer jeg til å angre på grå sofa? Nå har vi rød, og den er jeg veldig lei av. Huff, så vanskelig dette skal være.

noen med inspill???









De hadde ikke bilde av pallen, men den var 1,25 x 65 cm.


Sofaen er 227 lang i 3 seter, 177 i 2 seter.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 12:15   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Vi har nettopp kjøpt oss vinkelsofa, med åpen ende. Vi har ganske trangt med plass i "TV-kroken" vår, pga et ubrukelig pipeløp som tar opp plass, så vi hadde neppe hatt plass til noen 3+2-løsning uansett. Det deilige med vinkelsofa er at den er så fin å slange seg i, også kan vi slange oss i hver vår retning og møtes på midten Med to atskilte sofaer blir man jo gjerne litt...atskilt. Men det trenger jo ikke gjøre noe. 3+2 eller 3+3 overfor hverandre er jo veldig stilig, da.
Vi hadde grå sofa før, den ble vi slett ikke lei av sånn fargemessig. Veldig lett å piffe opp med forskjellig fargede puter og pledd.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 12:43   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Me kjøpte oss denne før jul og er knallfornøyd. Aldri hatt vinkel før men veldig glad for at me kjøpte det no

Den er litt mørkare enn på bilde, fra bohus.
Den er 287 cm brei og 215 lang så god plass.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:19   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Vi kjøpte denne sofaen før jul og passer perfekt her. 3+2 ble for stort og stjal for mye plass i en stue som er under 30kvm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.

Sist redigert av trøtt : 27-10-08 kl 08:55.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:56   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

trøtt: hvor kjøpte dere den? Hva kostet den?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 09:07   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Grå sofa til kaffelatte....ehm... jeg syntes ikke det høres pent ut. Og er stuen smal så ville jeg nok gått for en hjørnesofa om dere skulle ha sofan innerst i et hjørne.

Tror Kaffebrun sofa hadde vært stiligere til Kaffelatte.. evt Kaffelatte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 09:09   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Jeg har forresten Tyløsand (?) fra Ikea i beige. Den matcher Kaffelatte perfekt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 09:23   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

trøtt: hvor kjøpte dere den? Hva kostet den?

Kjøpte den på en butikk her jeg bor, det er ingen kjede og i går fikk jeg høre av ei venninne som ville ha samme at de ikke hadde fler igjen og heller ikke skulle ta inn flere. Den var ikke dyr, 10 000. Det er sikkert andre som har noe lignende andre steder? Den formen passer ihvertfall ypperlig i en ikke altfor stor stue.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:14   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Jeg er også skeptisk til grå sofa og Caffe latte på veggene. Da ville jeg enten gått for en hvit/lys beige sofa, eller som Joika skriver mørk brun eller mørk koksgrå.
Får du plass til to 3-setere,da? Enten i vinkel eller rett overfor hverandre?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:18   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Vi har hjørnesofa, med maxi-avslutning som det så vakkert heter; altså sjeselong på enden.
Helt genialt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:45   #11
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Vi kjøpte Mysinge på Ikea i Møllebo (beige-brun).
Den er ganske praktisk. Skulle egentlig ha 1 vanlig 2-seter + 1 uten et armlene. (De er nesten 2 m brede, så at de kalles 2-seter skjønner jeg ikke helt ). Men så var de utsolgte, så vi endte opp med 2 hele 2-setere. Det kjekke er at man kan ta av og snu rundt akkurat som man vil. Eller sette de sammen til hjørne (følger med fester, som ikke må skrues). Kan brukes som sovesofa og trekket kan byttes/vaskes, men sitter godt på og sklir ikke rundt. Småbordene som følger med er praktiske.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89829831

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:42   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Vi har 2 x 2,5 setere og er fornøyd med det.
Har hatt hjørnesofa før og var utrolig lei det. Synes det tok stor plass og man har ingen ommøbleringsmuligheter.

Vi sofa fra Formfin:
Denne fargen ( bortsett fra de mønstrete putene) , men i 2,5 seter.
Fargen passer fint til Lys Toscana ihvertfall.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:00   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av ny sofa, vinkel/3+2/pall eller stol/farg?

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Vi kjøpte Mysinge på Ikea i Møllebo (beige-brun).
Den er ganske praktisk. Skulle egentlig ha 1 vanlig 2-seter + 1 uten et armlene. (De er nesten 2 m brede, så at de kalles 2-seter skjønner jeg ikke helt ). Men så var de utsolgte, så vi endte opp med 2 hele 2-setere. Det kjekke er at man kan ta av og snu rundt akkurat som man vil. Eller sette de sammen til hjørne (følger med fester, som ikke må skrues). Kan brukes som sovesofa og trekket kan byttes/vaskes, men sitter godt på og sklir ikke rundt. Småbordene som følger med er praktiske.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89829831

Jeg så på den, men fikk litt "hybelsofa" følelse av den.

Denne har vi. HIMMELSK å sitte i. (Og sove)

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no