Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av spisebord - hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 22:58   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valg av spisebord - hjelp!

Bær over med meg.

Det står mellom disse to bordene. De første to bildene er av et litt "enklere" og mer rustikt bord, med 6 plater i, som kan bli ca. 5 meter langt. 197 * 100 uten klaffer. Da er det en "sprekk" på midten, der man drar bordet fra hverandre. Det er plass til fire plater under bordplaten. 5 meter er nesten hele spisestuen på langs (vi kunne så vidt hatt plass til et bord på 550, tenker jeg).

Det andre har en litt tykkere bordplate, og har 4 plater, sånn at bordet blir totalt 440. Alle platene lagres under bordplaten, og der er det også plass til en duk. Ingen "sprekk" i midten, og bredere staver, sånn at bordplaten ser jevnere og mindre "rustikk" ut. Begge er i oljet eik.

Det første bordet koster det samme, ink. 10 stoler, som det andre, omtrent, fordi det er en utstillingsmodell.

Please, jeg trenger faktisk synspunkter!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg din_salto1.jpg (14,4 KB, 129 visninger)
Filtype: jpg din_salto2.jpg (12,3 KB, 90 visninger)
Filtype: jpg BoDesign.jpg (9,0 KB, 113 visninger)
Filtype: jpg BoDesign utslått.jpg (20,0 KB, 134 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:05   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Likte nr 2 aller best. Likar at bordplata er litt tjukk og solid.
Ellers såg begge ålreite ut.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:07   #3
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Signerer Zip.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:12   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Det er litt vanskelig å se ut fra bildene, men ut fra beskrivelse høres bord nummer to finest ut. Jeg liker det når bordplaten er litt tykk og solid (og heltre, men det er kanskje begge to?), sannsynligvis er kvaliteten også bedre siden stavene er tykkere. Det er også penest når det ikke er sprekk midt i bordet, syns jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:12   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Kunne du delt hvor du har disse bordene fra? Veldig på utkikk selv.
Likte best nr 2, selv om det høres ut som en veldig god deal på nr 1

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:15   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Jeg er såpass paranoid at jeg ikke vil dele det før jeg har bestemt meg, siden det ene er en utstillingsmodell.

Men jeg skriver det straks jeg har bestemt meg! Begge er fine bord, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:17   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Jeg synes det var utrolig vanskelig å vurdere ut fra disse bildene. :ærlig:

(Men det ser ut som fine bord, begge to.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:25   #8
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Hvor viktig er størrelsen da? Bord nr 1 vil jo kunne "huse" litt flere gjester. Eller prisen? Den taler for bord nr 1. Er utseendet det viktigste tror jeg at jeg hadde gått for bord nr 2.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:32   #9
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Er nr. 1 mørkere i treverket?

Jeg hadde gått for det.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:44   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Jeg synes begge bordene ser fine ut.:hjelpsom:
MEN, siden du får 60 cm ekstra og 10 stoler (bord 1) for samme prisen som bord nr. 2 hadde jeg fint klart å leve med sprekken og litt tynnere bordplate. :gnien:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:47   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Utifra bildene ser bord nr 1 finest ut.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:02   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kunne du delt hvor du har disse bordene fra? Veldig på utkikk selv.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er såpass paranoid at jeg ikke vil dele det før jeg har bestemt meg, siden det ene er en utstillingsmodell.

Men jeg skriver det straks jeg har bestemt meg! Begge er fine bord, ja.

Signerer emm her jeg... har du bestemt deg og kan dele navn på langer(e)?

Eventuelt på prikk? Jeg skal love å ikke komme deg i forkjøpet - skal ikke ha et før i mai og har ingen sjangs å oppbevare noe så schvært så lenge.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:02   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Det ble det fra BoDesign. Altså det korteste, men det er jo fortsatt 440 på det lengste, da. Det var rett og slett det peneste bordet, og har ingen sprekk i midten.

Begge bordene fant jeg på Bohus på Alna.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 19:09   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Grattis med nytt bord! De skal jeg dra å kikke på

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 21:49   #15
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Hva synes du om bordet? Er du fornøyd etter snart et års bruk? Trenger et bord som kan bli langt og vurderer dette fra BoDesign.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:40   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Vi er veldig fornøyde. Vi har oljet det et par ganger - det er veldig fort gjort - og overflaten er som ny.

En liten irriterende ting er at vi bare får plass til tre av de fire platene under bordet.

Prøvesitt med stoler som ligner de dere vil ha. Kanten under bordet er litt lav, og kan treffe låret dersom du liker å sitte med beina i kors, på en høy stol.

Det kan være litt mikkete å legge på platene - de festes med en borrelåsinnretning så man må treffe riktig med en gang. Går fint med litt trening.

Men vi er alt i alt superfornøyde. Det er veldig passe stort, og det er deilig å ha plass til besøk uten å måtte styre med klaffer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 08:10   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Og det er så fint! Til og med min kresne mann syntes bordet var veldig fint, og det sier litt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:47   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hva synes du om bordet? Er du fornøyd etter snart et års bruk? Trenger et bord som kan bli langt og vurderer dette fra BoDesign.

Hvis du drar og ser på bordet, kan du sjekke det med antall plater under bordplaten? Jeg har en nagende mistanke om at det egentlig er plass til alle fire, men at jeg gjør noe feil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 18:46   #19
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis du drar og ser på bordet, kan du sjekke det med antall plater under bordplaten? Jeg har en nagende mistanke om at det egentlig er plass til alle fire, men at jeg gjør noe feil.

Takk for svar. Ja jeg skal sjekke platene under bordet og se om det er plass til alle fire. Det burde jo det egentlig.

Hvor høyt er det til den kanten du snakker om, som beinet kræsjer borti? Hadde du giddet å måle?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:22   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av spisebord - hjelp!

64 cm. Det er bare i sittebenken den er 1 cm for lav, ikke på en vanlig stol. Og bare for meg som har den uvanen å alltid sitte men beina i kors. :ber om åreknuter:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no