Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere kveldsmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 22:12   #1
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Spiser dere kveldsmat?

(og da tenker jeg på den voksne delen av familien, jeg tar det som en selvfølge at barna gjør det)

Jeg har bare unntaksvis spist kveldsmat i mange, mange år, men nå som vi har kjøpt oss brødbakemaskin, lukter det jo uimotståelig godt, nystekt brød nesten hele tiden her.
Det sies jo at det er sunt å spise ofte, men gjelder det til og med kveldsen når man skal nesten rett i seng etterpå? Eller må jeg ty til "det er sunt å kose seg en gang i blant" for å ta den brødskiva?

Hva gjør dere?

Gammel 27-01-08, 22:14   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Selvfølgelig? Vi spiser middag rundt 16, og det er jo direkte usunt å IKKE spise etter det. Men så spiser jeg 7-8 ganger daglig da, ofte oppimot 10.

Gammel 27-01-08, 22:16   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, for vi spiser middag mellom 17:45 og 18:45 alt ettersom.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:17   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Aldri vært vant til å spise kveldsmat. Tar ei skive eller et knekkebrød hvis jeg er sulten, men det er ikke noe fast greie.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:18   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ofte to kornmo med brunost. Ellers hender det at jeg tar et knekkebrød, noen salatrester fra middagen, en banan etc.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:21   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hver dag. Jeg legger meg stort sett rundt 1-tiden, det er litt ugreit å legge seg uten å ha spist på 8-9 timer.

Jeg synes oftere å høre om unger som ikke spiser kveldsmat. (Apropos kommentaren om at det er en selvfølge at barna gjør det.) En del barn spiser mellommåltid i barnehagen, og sen middag.

Gammel 27-01-08, 22:24   #7
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg elsker kveldsmat! Å få sitte helt i ro og fred og spise knekkebrødet mitt er helt utrolig deilig.

Eneste minuset er at kvelder slik som i kveld når jeg er på seinvakt blir kveldmaten veldig sein, og det er vel ikke helt optimalt.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:25   #8
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker kveldsmat og spiser det hver dag/kveld(?). Har problemer med å få i meg frokost, det er mulig kveldsmaten har noe med det å gjøre, men kommer nok ikke til å endre vanen, er for glad i brødskiven og teen jeg koser meg med etter barna er lagt.

Gammel 27-01-08, 22:31   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg er veldig glad i kveldsmat. Appetitten min er som regel på topp på kvelden. Spiser oftest brødskiver og drikker innimellom varm sjokolade eller te til. Andre ganger spiser jeg middagsrester til kvelds. Prøver å ikke spise altfor sent, sånn at jeg ikke er stappmett når jeg legger meg.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:32   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

I gode perioder for å si det sånn. Meninga er at vi skal spise kveldsmat, men det blir ikke hver dag at vi ender opp med et bra (dvs sunt) alternativ.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:34   #11
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Har nettopp spist to brødskiver med makrell i tomat. En helt vanlig kveldsmat i det rajrajske hjem. Alltid kvelds med stearinlys på bordet for de voksne. Ofte kjører vi full oppdekking med alt av pålegg, eggerøre, varme rundstykker og te. Det er koselig, det!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:40   #12
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jeg elsker kveldsmat og spiser det hver dag/kveld(?). Har problemer med å få i meg frokost, det er mulig kveldsmaten har noe med det å gjøre, men kommer nok ikke til å endre vanen, er for glad i brødskiven og teen jeg koser meg med etter barna er lagt.

Brødskive og te er min favoritt også, men jeg har ingen problemer med å spise frokost for det ...

Gammel 27-01-08, 22:40   #13
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiser ikke kveldsmat, fordi vi spiser middag etter barne-tv. Men vi spiser et lite måltid når vi kommer hjem fra barnehagen, så Snuppa spiser uansett 5 ganger hver dag.

Gammel 27-01-08, 22:41   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden. Ihvertfall noe som kan klassifiseres som mat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:43   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei veldig skjeldent.

Spiser nå middager etter kl 16.30 da mann og turbo kommer hjem.
Sent synnes jeg med at vi har spist kl 15.15 i mange år.
Mann har begynnt i 8-16 jobb istede for 7 til 15 jobb...

Turbo spiser kvelds og snoopy. mann og av og til, men jeg spiser skjeldent noe mere en en pære i barnetv tid

Gammel 27-01-08, 22:44   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi putter i alle fall som regel noe i munnen, men om det er mat varierer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:45   #17
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det varierer litt - enkelte dager litt frukt, andre dager ei brødskive eller et par knekkebrød. Det er særlig de kveldene jeg har vært på trening at det frister med mat om kvelden

Gammel 27-01-08, 22:46   #18
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Alltid. To brødskiver og altfor ofte blir det et raid i kjøkkenskapene etter det igjen. Spiser middag ca kl 15.30-16.

Gammel 27-01-08, 22:51   #19
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi spiser omtrent alltid kveldsmat. Middag spiser vi ca 16 eller litt før og da blir vi alltid sultne på kvelden.

Gammel 27-01-08, 23:40   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan rekker dere å spise middag så tidlig? Vi er fornøyde om vi har rukket middagen før barneTV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.