Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Noen som har en mening om turski vs. fjellski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 11:49   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen som har en mening om turski vs. fjellski?

Jeg skal kjøpe meg litt kraftigere ski med stålkant slik at jeg kan gå på fjellet.

Velger bort fjellski med hel stålkant i denne omgang og kjøper turski med 3/4 stålkant. Er det noen som har erfaring med å gå med sekk på slike ski utenfor løyper? Synker man gjennom da?

  Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:04   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har en mening om turski vs fjellski?

Jeg har sånne med 3/4 stålkant (Åsnes tror jeg) med NNN-bindinger som jeg har brukt en del på fjellet, men jeg er bare sånn passe fornøyd. De er litt for mye "kompromisski", hvis du skjønner hva jeg mener. De er greie nok til å gå i løype og greie nok til å gå ellers, men ikke veldig gode til noe som helst... Til toppturer er de ikke gode nok. Jeg kjørte ned fra Glittertind med mine og det var slitsomt! Vanskelig å få gode "telemarksvinger" i hvert fall. Hvis jeg skulle kjøpt meg nye nå, ville jeg nok gått for ski som er laget for toppturer.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 14:53   #3
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har en mening om turski vs fjellski?

Jeg kommer til å velge BC-binding og en kraftig fjellskistøvel, så derfor håper jeg at det skal gi så bra stabilitet som mulig.

Toppturer er nok ikke aktuelt for meg - har et kne som neppe tåler utforkjøringene... Jeg tenker å gå i løyper på fjellet eller tråkke løyper selv på vidder eller i skogen, ikke toppturene i denne omgang!

Har valgt bort de billigste og enkleste stålkantskiene. Valget står mellom Åsnes Holmenkollen eller Vikafjell, evt. Fischer E 89.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no