|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Leser du flest "nye" eller "gamle" bøker? | |||
| Flest nye. |
|
25 | 39,68% |
| Flest gamle. |
|
7 | 11,11% |
| Hærta ta hårt (50/50) |
|
20 | 31,75% |
| Tja... |
|
11 | 17,46% |
| Deltakere: 63. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Leser dere nytt eller gammelt?Jeg har alltid vært over gjennomsnitlig glad i å lese, selv om jeg i perioder ikke har hatt tid til de store bokutskeielsene. Etter at jeg begynte å følge med her inne, ser jeg likevel på meg selv som en lesepusling, for noen av dere rekker jo over utrolig mange bøker! Sist redigert av noen : 29-01-08 kl 13:33. Årsak: Oppklaring... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser nok en god blanding, og det går i perioder. Akkurat er jeg inne i en mye-nytt-bølge, men jeg har hatt lange perioder der jeg har holdt meg til klassikere før. Jeg har ikke noe mål om at jeg skal få med meg alt som kommer (umulig), eller at jeg skal ha lest alt som er noe fra de siste 3000 år (like umulig), så jeg leser etter innfalls- og assosiasjonsmetoden og er fornøyd med det.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser mest nyere norsk skjønnlitteratur. Bøkene kan godt blir et par år gamle, da, så de rekker å komme på salg før jeg slår til. Jeg har ellers bursdag på høsten og pleier å ønske meg en del nye bøker da. Mange av klassikerne fikk jeg med meg på nordisk grunnfag, og det får holde for en stund (for 14 år så langt
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Webserveren vår er nede, så jeg kommer ikke inn i bloggen min og kan se boklistene fra de siste par årene. Jeg tror jeg leser mest "ny" litteratur, men det er en god del eldre også på listene. Jeg er heller ingen systematisk leser; det er til enhver tid masse "gamle" bøker jeg går rundt og gjerne skulle ha lest, og så kommer det jo til stadighet nye ting jeg gjerne skulle ha lest, og hva jeg ender opp med å lese til enhver tid avhenger vel mest av dagsformen den dagen jeg skal begynne på en ny bok.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?
Mens jeg leser så å si aldri norske (langt mindre skandinaviske) bøker, og når jeg gjør det, er det stort sett eldre ting - nyere norsk litteratur leser jeg veldig lite av. (Så vi utfyller hverandre ganske godt.
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Ja, vi burde ha en lesesirkel der vi utgjør en halvsirkel hver.
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Ingen systematikk her heller men stort sett innfallsmetoden. Og en god blanding av norske og andre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Jeg har lyst til å være tomrommet i midten av lesesirkelen deres for å kunne følge diskusjonene dere skal ha når dere diskuterer bøkene en av dere har lest... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser en god blanding av nytt og gammelt, og av skandinavisk og utenlandsk. Jeg henger litt etter på klassikere, men kommer meg stadig.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser stort sett bare nytt.
|
|
|
#13 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?En fin blanding av både gammelt og nytt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser lite gamle klassikere (som Hamsun, Lie, Ibsen etc).
|
|
|
#15 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Flest nye, men har en plan om å få lest en del gamle bøker også
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Halvt om halvt. Leser mange, gamle klassikere, men også nye bøker. Elsker å få bøker i gave, og da blir det flest nye. Mannen har de siste årene sporet opp gamle blinkskudd på antikvariater og har overrasket meg flere ganger.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg prøver å lese litt av hvert, siste året har det likevel blitt mange klassikere. Det er så mange støvete skatter der ute, at jeg gidder ikke lese middelmådige nye bøker. :konservativ: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Skal rømme
|
Sv: Leser dere nytt eller gammelt?Jeg leser nok mest nytt (dvs skrevet siste ti årene), men er stadig på utkikk etter gamle skatter også. Synes ofte de gamle blir litt tunge og slitsomme og siden jeg bruker bøker til å slappe av med så blir det liksom ikke så ofte til at jeg leser disse klassikerne. Noen som har tips til gode, ikke alt for tungleste gamle klassikere forresten? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Tja, Alexander Kielland skrev lett og morsomt, synes jeg.
|
|
![]() |
|
|