Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 19:49   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)

Jeg er veldig opptatt av dette. Jeg reagerer med harnisk på den ukritiske utbyggingen av trådløst nettverk overalt - spesielt at ungene våre tvinges til å tilbringe store deler av dagen på skoler hvor trådløse nettverk allerede er godt utbredt. I tillegg utsettes barna våre for stråling av mobilitelefoner og masse annet.

Det hevdes at stråling fra trådløse nettverk og mobiltelefoner ikke er farlig for helsen, men flere forskere mener at slik stråling er farlig, og jeg vil ikke ta noen sjanser mht stråling og mine barns helse.
Joda, vi utsettes hele tiden for stråling via TV-apparater, datamaskiner, mikrobølgeovner, bil, fly og mye annet, men det er vel på tide å innse at jo flere typer stråling, jo verre for helsen.

Jeg vil egentlig ha kjempestrenge restriksjoner i forhold til at det nå bygges ut trådløse nettverk overalt, og jeg håper flere foreldre tenker som meg.

Jeg vet om et foreldrepar som har gått til sak mot kommunen om å få fjernet trådløse nettverk på deres barns skole.


Er det noen som har noen tanker om dette?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:05   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg må innrømme at jeg var mer skeptisk tidligere til slikt enn det jeg er nå, uten at jeg egentlig vet spesielt mye mer om det.
Det er uansett ikke mitt "kampområde", det er andre ting jeg syns det er viktigere å kjempe for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:53   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg er litt småenig med deg, selv om jeg ikke gidder å rope særlig høyt for saken. Høyst sannsynlig er det jo harmløs stråling vi har med å gjøre - men man vet jo ikke hvordan den virker, spesielt ikke på små barn. Så akkurat på skoler og sånn så er jeg enig i at man godt kan tenke litt i de baner. Hvorfor er det så viktig at nettverket er trådløst? Jeg mener; de har vel PC-rom og stasjonære PCer (ihvertfall burde de ha det) så hvorfor må det være trådløst? Ihvertfall på en barneskole?

Kan de ikke eventuelt bare ha en liten trådløs sone på lærerværelsene, det er vel de som bruker laptop'er om noen?

På barneskolen vår har de digre kraftledninger rett over skolegården. All verdens målinger har visstnok ikke avdekket noe skummelt, men endel av barna bor jo under de samme ledningene i hjemmene sine også (det er jo en lokalskole). Konklusjonen fra kommunen ble tilslutt at "Det er ikke farlig altså, men for sikkerhets skyld så flytter vi skolegården og bygger om skolen". Betryggende?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:50   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det hevdes at stråling fra trådløse nettverk og mobiltelefoner ikke er farlig for helsen, men flere forskere mener at slik stråling er farlig, og jeg vil ikke ta noen sjanser mht stråling og mine barns helse.

Jeg venter fortsatt på at det skal komme en seriøs forsker eller to på banen som mener at slik stråling er farlig, og ikke folk som skrytes på ikke-eksisterende nobelpriser/nominasjoner. Hvis du vet om sånne, så vil jeg sette pris på en link eller et navn.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:08   #5
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg er også bekymret for at det i ettertid kan vise seg at vi ikke tok nok forholdsregler, spesielt som du sier i forhold til barna og skolene. Og ja, jeg kjenner flere naturvitere med hodet på rett plass OG peiling fysikk som også er betenkte.

Jeg er overbevist om at stråling i dette frekvensområdet har biologiske virkninger vi ikke har helt oversikt over i dag. I dag måles jo bare temperaturøkningen i vevet på grunn av strålingen, og på grunnlag av disse målingene konkluderer man med om strålingen har effekt på levende vev eller ei. Latterlig! Det kan da virke på andre måter enn bare å øke temperaturen!

Nei, man faller sikkert ikke død om av hjernekreft, men jeg er redd dagens doser kan har virkninger på lengre sikt som ikke er ønskelige.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:14   #6
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg venter fortsatt på at det skal komme en seriøs forsker eller to på banen som mener at slik stråling er farlig, og ikke folk som skrytes på ikke-eksisterende nobelpriser/nominasjoner. Hvis du vet om sånne, så vil jeg sette pris på en link eller et navn.



For hver "forsker" som hevder at dette er farlig finnes det 100 som sier det motsatte. Både statens strålevern og post og teletilsynet har uttalt seg om saken. Det finnes også et utall av artikler som er skrevet om strålingen i trådløse nett, hvis man ønsker å vite mer. Å sette sin lit til forskremte foreldre som saksøker kommunen synes jeg er håpløst. Hvis man virkelig er redd for stråling burde man slå av hovedsikringen, for det elektriske ledningsnettet stråler også. Der begynner vi å få en del info om langtidsvirkninger også...

  Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:36   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg er enig med gutta boys.
(Men har selv ikke trådløst nettverk hjemme … )

Til alle dere som har barn i barnehage i Bergen kommune; nå kan det bli trådløse nettverk der også, så om dette er noe dere er veldig opptatt av kan det være greit å begynne lobby-virksomheten før de går til innkjøp av det. (Det ble tilgjengelig i forrige uke.)
Alle skolene har det allerede for øvrig; men det er stort sett begrenset til 2 aksesspunkt på hver skole, og da i type fellesområder/aulaer etc.

(Og nå lurer alle på hva Ru jobber med, tenker jeg … )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 01:38   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Latterlig! Det kan da virke på andre måter enn bare å øke temperaturen!

For eksempel hvilke måter?

Ben "Warning: May cause superpowers!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:36   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg vil egentlig ha kjempestrenge restriksjoner i forhold til at det nå bygges ut trådløse nettverk overalt, og jeg håper flere foreldre tenker som meg.

Jeg vet om et foreldrepar som har gått til sak mot kommunen om å få fjernet trådløse nettverk på deres barns skole.


Er det noen som har noen tanker om dette?

Det er jo meningsløst å nekte trådløse nettverk all den tid man bruker mobiltelefoner, som jo er en mye større strålekilde.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:41   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo meningsløst å nekte trådløse nettverk all den tid man bruker mobiltelefoner, som jo er en mye større strålekilde.

Ja, det har du rett i; det skulle vært mye strenge mht mobiltelefoner også, men det er ikke nødvendig å spe på med trådløse nettverk. Det blir ikke mindre stråling av det. Og trådløse nettverk er da ikke "nødvendig" - slik mobilbruken er (mer spesifikt; behovet vi har laget oss). Alle monner drar, blir prinsippet her.

Det er naivt å lukke øynene for at all strålingen vi utsettes for i dag ikke medfører helseproblemer. Det er flere forskere som er enige om det enn motsatt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:46   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det er naivt å lukke øynene for at all strålingen vi utsettes for i dag ikke medfører helseproblemer. Det er flere forskere som er enige om det enn motsatt.

:sitter klar til å telle forskere:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:54   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, det har du rett i; det skulle vært mye strenge mht mobiltelefoner også, men det er ikke nødvendig å spe på med trådløse nettverk. Det blir ikke mindre stråling av det. Og trådløse nettverk er da ikke "nødvendig" - slik mobilbruken er (mer spesifikt; behovet vi har laget oss). Alle monner drar, blir prinsippet her.

Det er naivt å lukke øynene for at all strålingen vi utsettes for i dag ikke medfører helseproblemer. Det er flere forskere som er enige om det enn motsatt.

Sånn dosemessig så blir det jo nesten, for å ta en luftmiljøanalog, som å ikke kutte ned biltrafikken (mobiltelefon) men heller prøve å hindre folk i å prompe (trådløse nettverk).

Og ærlig talt, det er ikke naivt, heller kan man ikke si at det er å "lukke øynene" dersom man ikke tror at de stråledosene man har i dag er helsefarlige. Det er ikke noe klart svar i det hele tatt på dette. Jeg tror ikke det er noe problem, men det er klart at et føre var-prinsipp er som oftest klokt.

Og hvordan i all verden teller du hvor mange "forskere" som er enige eller ei? Hvordan vet du hva strålingsfysikkmiljøene verden er samde om?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:00   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Eg synest svara frå Esme er veldig beroligande. Eg har ikkje kunnskapar om stråling i det heile, og har vore litt uroa over trådlause nettverk. Det er eg ikkje lenger.
(Men eg ser at eg bør skaffe meg ei vekkarklokke i staden for å bruke mobilalarmen og ha den liggande rett ved hovudet).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:12   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

:sitter klar til å telle forskere:

Og jeg håper du sitter med lappen på fanget mens du venter. :drøyer:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:50   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg må innrømme at jeg faktisk er lett skeptisk etter å ha opplevd to graviditeter hvor jeg har reagert på strålingen fra trådløse nettverk (med kvalme og hodepine). Noe av kvalmen som jeg (fortsatt) plages med er tydeligvis forårsaket av strålingen fra tråløse nettverk, da jeg kan si på formen om nettverket hjemme er på eller av, og om det er trådløse nettverk tilgjengelige i området. Dess flere trådløse nettverk, dess mer kvalm.

Jeg syns det har vært utrolig deilig å oppholde meg i frisoner (dvs. områder med lite eller ingen stråling), og har vært overrasket over å finne disse på helt uventede steder. F.eks. hos faren min, som bor midt i Oslo, men som likevel ikke har noen trådløse nettverk tilgjengelig i boligen sin (han har ikke trådløst nett selv). Jeg har ikke kunnet være hos broren min, som til enhver tid har minst 12, som oftest 18 nettverk "tilgjengelig". Da slås jeg rett i bakken.

Hvis nettet har stått på hjemme, uten at jeg har vært klar over det, så får jeg en metallisk smak i munnen, og kvalmen kommer sigende i løpet av noen minutter. Jeg reagerer overhodet ikke på mobilstråling, men kjenner personer som gjør det.

Nå begynner heldigvis oversensitiviteten min å dempe seg kraftig, og jeg kan bruke nett hjemme. Men vi har begynt å skru nettet av når det ikke er i bruk, og mannen bruker ofte kabel for å skåne meg litt hvis han må koble seg lenge opp til jobben.

Jeg er generelt ikke veldig skeptisk til den teknologiske utvikling, men Snupp får ikke snakke i mobil (vi har hustelefon) og jeg begrenser også min egen mobilbruk kraftig, nettopp fordi vi ikke vet nok til å vite om strålingen i lengden er farlig eller ikke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:55   #16
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg må innrømme at jeg faktisk er lett skeptisk etter å ha opplevd to graviditeter hvor jeg har reagert på strålingen fra trådløse nettverk (med kvalme og hodepine). Noe av kvalmen som jeg (fortsatt) plages med er tydeligvis forårsaket av strålingen fra tråløse nettverk, da jeg kan si på formen om nettverket hjemme er på eller av, og om det er trådløse nettverk tilgjengelige i området. Dess flere trådløse nettverk, dess mer kvalm.

Jeg syns det har vært utrolig deilig å oppholde meg i frisoner (dvs. områder med lite eller ingen stråling), og har vært overrasket over å finne disse på helt uventede steder. F.eks. hos faren min, som bor midt i Oslo, men som likevel ikke har noen trådløse nettverk tilgjengelig i boligen sin (han har ikke trådløst nett selv). Jeg har ikke kunnet være hos broren min, som til enhver tid har minst 12, som oftest 18 nettverk "tilgjengelig". Da slås jeg rett i bakken.

Hvis nettet har stått på hjemme, uten at jeg har vært klar over det, så får jeg en metallisk smak i munnen, og kvalmen kommer sigende i løpet av noen minutter. Jeg reagerer overhodet ikke på mobilstråling, men kjenner personer som gjør det.

Nå begynner heldigvis oversensitiviteten min å dempe seg kraftig, og jeg kan bruke nett hjemme. Men vi har begynt å skru nettet av når det ikke er i bruk, og mannen bruker ofte kabel for å skåne meg litt hvis han må koble seg lenge opp til jobben.

Jeg er generelt ikke veldig skeptisk til den teknologiske utvikling, men Snupp får ikke snakke i mobil (vi har hustelefon) og jeg begrenser også min egen mobilbruk kraftig, nettopp fordi vi ikke vet nok til å vite om strålingen i lengden er farlig eller ikke.


Akkurat sånn er jeg også, og ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er strålingen jeg merker. Noen er bare mye mer sensitive enn andre.

Jeg blir varm i hele hodet av å snakke i mobil og trådløs telefon (som visstnok stråler mer enn mobil), og jeg måtte rett og slett kutte ut det trådløse nettverket mitt fordi jeg hadde så mye hodepine og andre ubehag hjemme.

Jeg vet også om mennesker som blir skikkelig syke av mobiltelefoner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:01   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg er også redd for at dette skal bli den nye asbesten, blyet, DDT, flammehemmere og andre makeløse og nyttige nyvinninger. Det tar jo veldig lang tid fra man har mistanke om at noe er farlig, til at man klarer å avvise/påvise det. Det tok tross alt 10 år fra en lungekreftlege tenkte at "hm, det er da pussig at så godt som alle pasientene mine røyker" til man fant ut helt bombesikkert at det faktisk var en sammenheng. Og det er kjo en av de klareste, nesten 1-1-helsesammenhengene som finnes!

Jeg er forsiktig med bruk av mobil, men har ikke begynt å skru av det trådløse nettet hjemme når det ikke er i bruk. Men det er kanskje en grei forholdsregel?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:09   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrosmog

Jeg deler skepsisen. Jeg kjenenr også at jeg blir kvalm og uvel av datamaskinen nå som jeg er gravid (har ikke tenkt på nettverket, men merker at jeg blir uvel av laptopen).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:27   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er forsiktig med bruk av mobil, men har ikke begynt å skru av det trådløse nettet hjemme når det ikke er i bruk. Men det er kanskje en grei forholdsregel?

Jeg syns det er en veldig grei forhåndsregel. Jeg har heller ikke trådløs hjemmetelefon, nettopp fordi jeg vet at det genererer mye stråling.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 14:49   #20
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Elektrosmog

Dokumentasjonen på hvor farlig denne strålingen er, er noe nær ikke-eksisterende. Og det som finnes er i beste fall svært mangelfullt. Selv stråling fra høyspentmaster, hvor det blant folk flest nærmest er konsensus om stor kreftfare, har det vist seg umulig å påvise statistisk signifikante effekter. Når folk allikevel engasjerer seg og argumenter mer emosjonelt enn rasjonelt, får saken kvasireligiøse undertoner. I en slik diskusjon har jeg ingenting å bidra med.

:avabonnerer:

  Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, kreft, stråling

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no