|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Får du i deg "5 om dagen"?Får du i deg minst fem porsjoner frukt og grønt hver dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Tja...nei. Slettes ikke alltid.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?
Min erfaring er at det dessverre er god plass til begge deler.
![]() |
![]() |
#4 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Prøver, men lykkes ikke alltid.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Ikke hver dag nei.
![]() |
#6 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Nei, det er ikke like enkelt nei.... teller syltetøy som bær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Stort sett.
![]() |
#8 |
Smugleser
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Ja, i hvert fall på hverdagene. Salat og grønnsaker til lunsj, to mellommåltider frukt på jobben samt grønnsaker til middag.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Ja, som regel. Fruktspisingen min går i perioder, men vi lager en del smoothies, og der har jeg i så mye bær og frukt som jeg greier å få presset nedi. Pluss litt juice og naturellyoghurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Jepp. Det klarer jeg faktisk helt fint. Jeg spiser minst én, som oftest to frukt hver dag (jeg har en fruktelskende sønn, og vi har derfor til enhver tid mye oppskåret frukt tilgjengelig). Jeg spiser salat til lunsj så og si hver ukedag, og fyller mye av kvoten der, og middagen har alltid en del grønnsaker. (Dessuten syns jeg gulrot og stangselleri er ypperlig knask om kvelden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Jeg får i meg grønt-kvota, men sliter litt med frukt. Middagen består som regel av minst 50% grønnsaker og alltid veldig mange forskjellige slag. Frukt har vi i huset, men jeg glemmer å spise det.
![]() |
![]() |
#12 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Ikke hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Kjenner på meg at jeg har lyst å prøve MinaXMixen. Enda jeg har laget det til barna til dessert massevis av ganger allerede, når jeg tenker meg om.
![]() |
![]() |
#15 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Ja, som regel. Juice kvar morgon, tre-fire grønsakssortar til middag og gjerne avocado på skiva. Frukt er eg ikkje glad i, så det begrensar seg til juice og/eller druer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Jeg prøver å legge lista lavt og har innført 5-i-året. Det funker som bare det. |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Jepp. Etter flere år med Libra-kosthold i et tidligere liv, ringer det en liten varselbjelle dersom jeg ikke får i meg nok. Så jeg får så å si alltid i meg to frukter samt grønnsaker til middag. Pluss at jeg veldig ofte spiser salat til lunsj.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får du i deg "5 om dagen"?Jada, jeg tror jeg får i meg ganske mye mer enn det også. Jeg spiser mye gulrot og kålrot som mellommåltider, minst 4-5 sorter grønnsaker til middag, ofte salat til lunsj eller kvelds, og så 2-3 frukt per dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|