Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?
Ja, stadig vekk 66 49,62%
Ja, noen få ganger i året 24 18,05%
Svært sjelden og sesongbetont (til jul, kanskje) 3 2,26%
Kun unntaksvis 14 10,53%
Aldri. Aldri! 26 19,55%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-08, 14:09   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Det er mulig jeg fornærmer noen ved å bruke ordet håndarbeid, som muligens har en noe utdatert klang, men det er ikke meningen, altså. Jeg vet bare ikke bedre. Jeg tenker på slike aktiviteter vi holdt på med på tekstilforminga, eller "tekstilen", som det het. Søm, strikking, hekling, vev, brodering, toving, makramé, stofftrykk/batikk eller hva det måtte være. Driver du med slikt?

Undersøkelse er på vei.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 31-01-08 kl 14:18.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:11   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg drev ikke med så mye sånt på tekstilen, jeg smugla med meg halvferdige produkter hjem og kasta dem ... Dårlige gener.
Nå skal jeg google makramé.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:11   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg strikker litt, men helst votter og småbarnstøy, slikt som går fort, for jeg går så inderlig lett lei.

Før om årene heklet jeg mye, men det er lenge siden sist. Vel - jeg gjorde meg forresten nettopp ferdig med et digert sjal i ull som jeg er veldig fornøyd med.

Ellers har jeg et inderlig ønske om å lære å sy klær, spesielt barnetøy, men gjerne kjoler til meg selv også.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:12   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg har stor tro på egne evner, men det jeg produserer passer best i eget hjem, og ikke til å gies bort, for å si det pent.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:16   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg strikker en del når jeg får ånden over meg. Og her i vår fant jeg ut at jeg kunne sy også - sydde bl.a. fem mei taier på rappen. Og jeg hekler og broderer om det skulle være nødvendig - har bl.a. brodert litt på flere bunader.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:17   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Kun unntaksvis.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:17   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

For tiden har jeg lite tid til slike sysler, så nå strikkes det kun sokker. De kan strikkes i blinde og med en hjerneaktivitet tilnærmet 0.
Ellers liker jeg de fleste former for håndarbeid. Strikke, hekle, søm, brodering og når jeg får litt bedre tid skal jeg lære meg å veve på den digre veven jeg har fått etter farmor. Billedvev skal også testes ut, på sånn stor ramme. Vet ikke hva det heter
En vakker dag skal jeg lære meg å slå nupereller også. Sånt pirkeri er midt i blinken for meg

  Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:17   #8
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg må alltid ha et strikketøy liggende. Jeg strikker for meg selv, for andre og har i en periode også strikket for Husfliden. Jeg lager også kort. Jeg er nok av den rastløse typen , som ikke kan sitte stille og bare se på tv.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:17   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Nå skal jeg google makramé.

Jeg tok ikke dette valgfaget, jeg heller, for å si det sånn.

Jeg svarte "kun unntaksvis". Det hender ei venninne har juleverksted, og da har jeg iblant brodert julekort. Dessuten kan jeg være troende til å brodere litt mønster på duker eller klær en sjelden gang, men der er det stopp. Jeg har ikke symaskin. Jeg er elendig til å hekle, og er usikker på om jeg kan strikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:19   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg svarte da altså stadig vekk, ettersom det ikke var noe krav til at ting skulle ferdigstilles og slikt?!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:19   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Aldri!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:21   #12
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?


Jeg er inne i en aktiv håndarbeidsperiode for tiden - føler at det er noe som mangler hvis jeg ikke har to-tre strikketøy i gang. Naturlig nok går det mye på babyutstyr akkurat nå.
Ellers kjøpte jeg ny symaskin i fjor høst som jeg ikke har fått varmet opp skikkelig ennå, det blir når strikkemanien roer seg litt.
Hekling har jeg også gjort mye, men hekletotten er visst utslitt, for den blir vond etter kort tid. (Kan være noe med det krampaktige grepet på heklenåla. )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:23   #13
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tok ikke dette valgfaget, jeg heller, for å si det sånn.

Jeg kan faktisk makrame om det skulle være påkrevd. Men ikke noe jeg driver med til stadighet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:49   #14
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg driver med hekling, strikking, kunststrikk og litt av andre ting som gelelys, perler, brodering....
Hele tiden ja, er helt avhengig

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:45   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Hver eneste dag. Jeg underviser i faget fire dager i uka og driver på hjemme stort sett sju dager i uka. Ikke rart jeg ikke får gjort husarbeid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:45   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Her deler forsamlingen seg pent i to leirer, ser jeg. (Og ja, jeg er glad for at jeg tross alt ikke er alene som trehendt, noe jeg nesten hadde begynt å tvile på.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 31-01-08 kl 15:51.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:49   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Kun unntaksvis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:51   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Her deler forsamlingen seg pent i to leirer, ser jeg.

Oss kreative og de kjedelige, ser jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:53   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Oss kreative og de kjedelige, ser jeg.

Pøh, vi andre er så kreative at vi tar ut formsans og skapertrang på langt mer fantasifulle arenaer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:53   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Stadig vekk. Har stort sett alltid noe liggende som jeg pusler med. Jeg kan strikke, brodere og sy rimelig greit, men ikke hekle. Har sydd (brodert og montert) bunad , og strikker stadig noe; nå for tiden barneklær, votter, skjerf osv - ikke store ting. Ellers blir det jo gardiner og sånt en sjelden gang, men det teller vel ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
håndarbeid


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no