|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Danmarksferie: Husker du is med guff?Som barn var vi ofte i Danmark om sommeren. Da var det tradisjon å dra på issjapper for å kjøpe is med guff. Gjerne to iskuler, og fortrinnsvis grønn guff, som ble klint utover iskulene. Rosa og hvit guff fantes også. Guffet var en klissete masse lik den som finnes inni kokosboller. Ringer det noen bjelle? Det var noe skikkelig klin, og smakte himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Jeg spiste is med Guff i fjor sommmer(første gang etter at jeg ble voksen), og det var grusomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Guffeminne:
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?He he, guff på is var jeg aldri borti som barn, men jeg husker godt at vi kjøpte softis som ble dyppet i flytende sjokolade som stivnet. Den gang var ikke dette lov å selge i Norge, og smakte derfor selvsagt himmelsk. Nå har de jo flytende sjokoladetrekk her også, men til min skuffelse smaker det jo ingenting lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Nei, men jeg spsite guff i sommer da vi var i Danmark. Nå har jeg en boks guff i kjøleskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Guff er deilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Spiser guff hver gang vi er i Danmark. Spiste det sist i høstferien når vi var i Legoland. Ingen av ungene liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Spiser guf 1 gang hver gang jeg er i Danmark, men det er kun for tradisjonens skyld. Liker egentlig best der hvor man får tre kuler is, softis, negerbolle OG guf :slurp: . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?
...og syltetøy!
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Guff, sjokoladebolle, syltetøy og krem er obligatorisk på en trippekuleis i Danmark.
![]() |
#12 |
villende
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Så bra at du fant guffen i Norge! (Og jeg beklager fortsatt at jeg faktisk ikke var i stand til å finne det i Køben, men det kan jo være fordi jeg rett og slett ikke visste hva jeg skulle lete etter, siden jeg som gammel Københavner er vant til is med flødebolle, syltetøy og krem, ikke med guff.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Selvsagt spiser man is med guf når man er i Danmark.
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Du får iallefall is med guf på Zoo og i Tivoli. Tror også at noen av sjappene i Strøget også hadde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Is med guf er et must på enhver danmarkstur, og jeg pleier alltid å klare å finne det.
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Guff ja :spy: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?Guff får man både på Jylland og Sjælland - og Bornholm med. Det er ingen Danmarksferie uten is i hjemmelavet vaffel og guff!
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?ÅH!
![]() |
#20 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Danmarksferie: Husker du is med guff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|