Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Mattips til syke barn, noen?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 11:13   #1
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Mattips til syke barn, noen?

Vesla er syk og har så dårlig matlyst
Prøver det meste, youghurt, druer, kjeks, småpølser, rosiner m.m men begynner å gå tom for lure ideer nå!
Hun drikker heldigvis bra, så det er jo ingen fare, men hadde vært fint å kunne få i henne litt mat også.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:16   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Jeg ville alltid ha blomkålsuppe da jeg var liten og syk.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:16   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Debra, her.

Vesla er syk og har så dårlig matlyst
Prøver det meste, youghurt, druer, kjeks, småpølser, rosiner m.m men begynner å gå tom for lure ideer nå!
Hun drikker heldigvis bra, så det er jo ingen fare, men hadde vært fint å kunne få i henne litt mat også.

Hvor gammel er Vesla di?
Du har prøvd alt på min backup-liste ihvertfall.

Småbarn blir ofte kvalme når de har lavt blodsukker og blitt ketotiske, da hender det at dette kan bli brutt ved å gi teskjeer med eplejuice eller noe sukkerholdig å drikke, og da kan det være at det hjelper på appetitten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:17   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Smoothie med egg, diverse frukter, blåbær rett fra fryseren og en sunn olje.

Grove vafler som består av egg og grovt mel.

Biola.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:21   #5
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvor gammel er Vesla di?


Hun er 19 mnd. Spiser det meste til vanlig, men vil bare ha drikke nå, får lavsyre eplejuice blandet med vann.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:34   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Debra, her.

Hun er 19 mnd. Spiser det meste til vanlig, men vil bare ha drikke nå, får lavsyre eplejuice blandet med vann.

Så bra at hun drikker, det er jo det viktigste tross alt. Jeg har en sønn på samme alder, og vi må noen ganger "få igang appetitten når han er syk", og noen ganger går det bra, noen ganger ikke, men da får han eplejuice og drikkeyoghurt og sånt i stedet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:40   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Jeg er så ukorrekt at jeg prøver meg med vanilje is jeg. (etter ordre fra legen)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:43   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

tipset vi fikk fra legen er : gi mat når feberen er lav. høy feber demper matlysten hos mange barn. og da er det drikkingen som er viktigst.
jeg har pleid å løsne litt på honnikorn-megden og/eller sjokolademelk til mine barn (når det skranter på væskeinntaket i tillegg.
god bedring til barnet!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:45   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Hva med sånne fruktbegre? Det har fungert her veldig ofte når ikke noe frister.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:46   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er så ukorrekt at jeg prøver meg med vanilje is jeg. (etter ordre fra legen)


Det gjorde jeg også sist poden var syk (riktig nok ikke på legens anbefaling, men jeg hører på anbefalinger fra meg selv også. ). Han har en lei tendens til å slutte helt å spise like før feberen bryter ut, og begynner ikke å spise igjen før et par dager etter den har gitt seg.
Is brøyt den "vanen" sist runde.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:46   #11
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er så ukorrekt at jeg prøver meg med vanilje is jeg. (etter ordre fra legen)


Var litt ukorrekte og serverte vaniljepinne i går vi også, gikk ned den ja

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:49   #12
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Hva med sånne fruktbegre? Det har fungert her veldig ofte når ikke noe frister.


Returneres raskt, helst på teppet....

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:49   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Pleier å gi barna shivid polo jeg da. Utenom kyllingen, gir dem bare kraften i fra kyllingen og løken kokt i sammen. Dem elsker risen som er kokit i sammen med dill. Det blir mykt og godt.

http://www.hanifworld.com/meals-dec/...ill%20Rice.jpg

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:55   #14
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Pleier å gi barna shivid polo jeg da. Utenom kyllingen, gir dem bare kraften i fra kyllingen og løken kokt i sammen. Dem elsker risen som er kokit i sammen med dill. Det blir mykt og godt.

http://www.hanifworld.com/meals-dec/...ill%20Rice.jpg


Så nydelig ut da! Hun er veldig glad i kyllingmat.
Er det vanskelig å lage?..

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 12:02   #15
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Nei. Koke ris sammen med dill. Også koke kyllingen sammen med løk. Ikke stek kyllingen først siden hun er syk.

Enkelt og greit. Hun kan jo få kyllingen også da, men mine unger vil bare ha kraften.

Bitte litt salt pleier jeg å ha oppi. Mine barn er jo litt større. Men uten salt går det også helt greit. Litt smakløst kanskje, men mykt og godt.

Jeg bruker basmati ris.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 12:11   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Her for hun akkurat det hun har lyst på når hun er syk. Alt er lov i ifølge vår lege. Men det viktigste er å få de væske såklart.
God bedring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 12:12   #17
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nei. Koke ris sammen med dill. Også koke kyllingen sammen med løk. Ikke stek kyllingen først siden hun er syk.

Enkelt og greit. Hun kan jo få kyllingen også da, men mine unger vil bare ha kraften.

Bitte litt salt pleier jeg å ha oppi. Mine barn er jo litt større. Men uten salt går det også helt greit. Litt smakløst kanskje, men mykt og godt.

Jeg bruker basmati ris.

Altså hvis det er tørrdill. Har du ferskdill så trenger du ikke å koke eller dampe dillen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 12:14   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.436
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Det er ingenting som er ukorrekt naar de er syke. Da faar de spise det de har lyst paa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 12:35   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Ris eller potetmos med grillkrydder bruker å få igang apetitten her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:08   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattips til syke barn noen?

Opprinnelig lagt inn av Debra, her.

Var litt ukorrekte og serverte vaniljepinne i går vi også, gikk ned den ja

Da synes jeg du skal gi mere, men vær litt forsiktig om hun har løs mage.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no