Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 16:24   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Når setter man inn det egentlig og hva skrev dere i deres?

:novise:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:26   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi hadde i hvert fall ikke noen annonse.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:28   #3
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Annonse er kanskje feil ord?

Heter kanskje kunngjøring?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:30   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Min mor sendte inn bilde og slikt; det sto bare at Lille Ru og Ru-mannen gifter seg da og da i den og den kirken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:39   #5
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi hadde vel inn kunngjøring i lokalavisa noen få dager før bryllupet. Hadde kun tekst, sikkert noe sånt som; "Vi gifter oss i NN kirke lørdag 4.april kl ??.??. Adresse for dagen er PP Samfunnshus. Petra Prøvedukke og Espen Askeladd"

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:42   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Annonse er kanskje feil ord?

Heter kanskje kunngjøring?

Man kan godt bruke annonse for en slik ting:

annonse [anångse] -n, -r betalt kunngjøring i avis o.l.; avertissement: sette, rykke inn en annonse / utsalget ble bekjentgjort med helsides annonser
Etym.: fr. avl.; ○annonsere (www.ordnett.no)

Det er 100 år siden jeg giftet meg, og familie (og ikke minst venner) satte inn noen rølpeannonser med rølpebilder.
Hadde jeg gjort det om igjen etter at jeg ble voksen, hadde jeg holdt meg til noe slikt som:
Liven og den kjekke Livenmannan gifter seg den og den dagen i den og den kirken klokka det og det. Adresse for dagen:.......... (man vil jo ha gaver. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:18   #7
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi satte inn annonse mandag før vielsen lørdag.

Husker den som det skulle vært i går:

"Kjære venner og famile. Dagen er endelig kommet. Vi gifter oss i .. kirke kl... Adresse for dagen : livit og mannen"

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:03   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Hvorfor har man en slik kunngjøring, egentlig? De inviterte er da allerede informert, så hvorfor spre det til gud og hvermann? Er det for å fiske etter gaver?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:07   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Å gifte seg er jo en slags offentlig erklæring; jeg synes det er en av de mer rimelige tradisjonene å offentliggjøre at man gifter seg/har giftet seg. Vi ville neppe tatt oss bryet med å gjøre det selv, men jeg mener å huske at mødrene våre satte inn en liten kunngjøring i de to aktuelle lokalavisene noen dager i forveien. Bare sånn "Skilpadda og BenMurphy gifter seg i Nidarosdomen lørdag 10. juni". Jeg tror ikke vi fikk noen bryllupsgaver vi ellers ikke ville fått på grunn av dette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:10   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å gifte seg er jo en slags offentlig erklæring; jeg synes det er en av de mer rimelige tradisjonene å offentliggjøre at man gifter seg/har giftet seg.

Sant nok. Personlig hadde jeg nok valgt å kunngjøre det i ettertid, tror jeg. Jeg vil presisere at jeg overhodet ikke ser noe galt i en slik kunngjøring altså, men jeg har alltid lurt på hva begrunnelsen var.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:11   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Personlig hadde jeg nok valgt å kunngjøre det i ettertid, tror jeg. Jeg vil presisere at jeg overhodet ikke ser noe galt i en slik kunngjøring altså, men jeg har alltid lurt på hva begrunnelsen var.

Det var det med "offentlig erklæring/kunngjøring" som var begrunnelsen min - og så det at mødrene våre gjerne ville, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:12   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Jeg mener det at det var fotografen som sendte inn bilde og tekst, er ikke det ganske vanlig? (Vi godkjente bildet først, men jeg har hørt om fotografer som sender inn uten godkjenning først også. Da hadde jeg blitt pissed.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:33   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Når setter man inn det egentlig og hva skrev dere i deres?

Når? Neppe ni og et halvt år etter, i alle fall. :jubilerer sånn halvveis i dag: Vi fikk aldri somlet oss til det, vi, verken kunngjøring av bryllup eller fødselsannonse for Liv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:22   #14
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi (nuvel, det var vel helst jeg) satte inn annonse i ettertid. Bare at vi gifta oss 8. juni. Vi gifta oss i all stillhet, så det var nok mest for at mora mi skulle slippe å få kjeft i ettertid fordi hun ikke hadde fortalt det til folk.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:51   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor har man en slik kunngjøring, egentlig? De inviterte er da allerede informert, så hvorfor spre det til gud og hvermann? Er det for å fiske etter gaver?

på Skilpadda, jeg.

Og så må jeg nevne at jeg er litt rar, og er barnslig glad i å se denslags på trykk, jeg da (litt på samme måte som jeg begeistret konstaterer at jeg står i telefonkatalogen når den kommer på matten).

Jeg er også en av få jeg kjenner som faktisk leser fødsels-, bryllups- og dødsannonsene i Aftenposten. Ser frem til vår adopsjonsannonse, som er bestilt til i morgen.

Det jeg derimot synes er en svært merkverdig skikk, er å rykke inn en Dagen feires ikke-annonse når man fyller runde, høye tall. Dette er faktisk ganske vanlig, bragte jeg i erfaring da jeg hadde som jobb å lese alle landets aviser.

Som:

Edvin Klattstølen fyller 70 år 7. februar. Dagen feires ikke.

Nehei. Hva er hensikten med dét, liksom?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:52   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor har man en slik kunngjøring, egentlig? De inviterte er da allerede informert, så hvorfor spre det til gud og hvermann? Er det for å fiske etter gaver?

Selvsagt. Jeg liker gaver. (Fine gaver.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:58   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.




Edvin Klattstølen fyller 70 år 7. februar. Dagen feires ikke.

Nehei. Hva er hensikten med dét, liksom?

Pappa vurderte å ha en sånn inne da han fylte 70. Dette for å unngå å fa "uønskede elementer" på døra. Han vurderte også å skrive at han var bortreist på dagen, men jeg tror det ble noe av det.

Jeg leser også dødsannonser. Alle synes jeg er sær som gjør det, men jeg er vokst opp med at det på en måte er det viktigste som sto i avisa. Jeg husker at mormor alltid fulgte med for å se om noen hun kjente var død. Helt til det var bare henne igjen. Da sa hun at hun like godt kunne dø hun også, for hun kjente jo ingen lenger. Det må være en merkelig følelse. :digresjon:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:04   #18
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi hadde ingen sånn annonse/kunngjøring. Bare bilde etterpå som fotografen sendte inn.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:28   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Edvin Klattstølen fyller 70 år 7. februar. Dagen feires ikke.

Nehei. Hva er hensikten med dét, liksom?

På mange småsteder er det vel fremdeles vanlig at venner og slektninger møter ubedt opp til runde dager og forventer at det er selskap og åpent hus (slik var det på min mormors runde dager, husker jeg), så en sånn annonse kan jo være for å fortelle at det ikke er et slikt selskap denne gangen? (På den annen side har jeg også latt meg fortelle at en slik annonse er en bakvendt måte å minne om dagen og be om å få gave/blomster, så hva vet jeg, jeg har aldri bodd på landet. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:38   #20
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På mange småsteder er det vel fremdeles vanlig at venner og slektninger møter ubedt opp til runde dager og forventer at det er selskap og åpent hus (slik var det på min mormors runde dager, husker jeg), så en sånn annonse kan jo være for å fortelle at det ikke er et slikt selskap denne gangen? (På den annen side har jeg også latt meg fortelle at en slik annonse er en bakvendt måte å minne om dagen og be om å få gave/blomster, så hva vet jeg, jeg har aldri bodd på landet. )

Ah. Jeg har heller aldri bodd på landet. Og godt er nok det, for det går kaldt nedover ryggen min ved tanken på å nærmest bli beleiret i eget hjem på fødselsdagen, av naboer, familie og bekjente som forventer kaker og selskap.

Jeg husker nå at da jeg var på besøk i Berlevåg som 11-åring, sto det rett som det var en kaffegjest midt i stuen, som bare hadde lukket seg inn på egenhånd. Jeg likte det godt da, men hadde hatet det nå.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no