Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ikke vanntett/vanntett ... hva forventer du av en dress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 19:41   #1
Left
Passiv

Standard

Ikke vanntett/vanntett ... hva forventer du av en dress?

Kjøpte Mikk-line vinterdress til storebror forleden. Samme patent som Troll, med løs ullfleecedress inni. Den skulle være vanntett visstnok, men det er den IKKE.
Hvor mye vann forventer du at en vanntett dress skal tåle? Det er jo ikke regntøy?
Jeg forventer allikevel at den skal tåle at han ramler i en vanndam, om han er rask til å reise seg igjen, og noen timer i snø må den tåle.
Ellers er dressen super. Liker den bedre enn Troll, for ytterstoffet virker mer solid.

Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 19:50   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke vanntett/vanntett...hva forventer du av en dress?

står det vanntett på noe, og det ikke er det, pleier jeg å klage. jo fortere jo bedre!!
de fleste butikker med klær som lover et eller annet vann/vindtett, trenger jo kundene sine, og et bra rykte, og min erfaring er at det lønner seg å klage.. enten om man får prisavslag eller nytt produkt.

Gammel 08-02-08, 21:34   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Reimatec og har så langt ikke trengt å kjøpe regntøy til Mathias. Han fikk et sett til jul i forfjor som aldri kom i bruk. Så jeg forventer at dressene hans skal være vanntette, på lik linje med mine egne membranklær. Jeg har Bergans yttertøy, og har aldri blitt våt i det, selv ikke da jeg jobbet i friluftsbarnehage.

Gammel 13-02-08, 11:49   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker vinterdresser i snø, og forventer at de er vanntette da. I øsregn og mildvær har de alternativer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:52   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forventer at dressene jeg kjøper skal holde i snø, litt våt snø og duskregn. Skjønner at "vanntette" dresser ikke er regnklær, men så langt har jeg vært heldig med dressene vi har hatt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:07   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forventer at den er vanntett, altså at hun ikke blir våt uansett vær og lek. Reflexdressen (som er lik Troll) ble testet i en svær vannpytt. Hun svømte rundt og var like tørr. Venninnen i en annen type dress var våt helt inn til trusa.

Gammel 20-02-08, 11:36   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ikke vanntett/vanntett...hva forventer du av en dress?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Jeg forventer at den er vanntett, altså at hun ikke blir våt uansett vær og lek.

Derfor bruker vi Reima Tec, både vinterdress og høst/vårdress. Så slipper vi regntøy.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:29   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke vanntett/vanntett ... hva forventer du av en dress?

Jeg forventer ikke at det er regntøy, men at det tåler noen timer i snø, noe tid i våt snø og at han faller i en dam, men reiser seg igjen. Forventer ikke at den tåler at han SITTER i dammer.
Trolldressen er omtrent som dette synes jeg. Jeg vil strengt tatt ikke kalle den vanntett sånn sett. Jeg forventer ikke at den tåler like mye som min Bergans gore-tex.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:30   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten hatt en Mikk-Line dress før. Den var riktignok ikke helt ny, men den var alt annet enn vanntett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:31   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg forventer at det er vanntett på lik linje med regntøy. Jeg bruker kun tex-klær selv, og blir aldri våt uansett hvor mye det regner.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:38   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har TTH og den er vanntett!
Ungene har brukt den i regnevær, de er helt tørre!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:40   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av våre 5-6 trolldresser, behandlet etter alle kunstens regler med impregnering og hva-har-du, eller 3 reima-tecer, holder vannet ute i rompa. Så sånn som mine unger tydeligvis leker (aner ikke hva de gjør "feil", men noe er det. ), så må det regntøy til på de våteste dagene.

Gammel 22-02-08, 22:59   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

STår det vanntett, så forventer jeg at det er vanntett, uansett. Står det vannavvisende, kjøper jeg det ikke, enkelt og greit.

Vi har hatt MikkLine før, og den var helt vanntett. Jeg ville ha klaget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.