Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker som har gjort varig inntrykk

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 15:28   #1
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bøker som har gjort varig inntrykk

Har du lest en bok/bøker som "blir sittende igjen i kroppen"?

Jeg har lest bestandig og det begynner å bli mange titler som har ligget på nattbordet. De fleste huskes som gode eller dårlige, men noen står igjen som eksepsjonelle på en eller annen måte.

To bøker som har gjort sterkt inntrykk er En bønn for Owen Meany av John Irving - en sterk og intelligent skrevet historie om et eksepsjonelt menneske
og Krestiane Kristiania er Toril Thorstad Hauger - om å leve som kvinne av arbeiderklassen på begynnelsen av forrige århundre.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 15:36   #2
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Husker at jeg leste Anne Franks dagbok når jeg gikk på ungdomsskolen uten at den gjorde noe særlig inntrykk. Jeg leste den igjen etter at jeg ble voksen, og den sitter igjen ja!

Ellers er det masse bøker fra virkeligheten som gjør inntrykk der og da.

Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:57   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Jeg har mange bøker som har gjort et varig inntrykk. I know this much is true av Wally Lamb, East of Eden av John Steinbeck, Romeo and Juliet, Hamlet, Gone with the wind, Anne Franks dagbok, What seems like crazy on an ordinary day av Pearle Cleage, Paradise av Toni Morrison, Possesing the Secret of Joy av Alice Walker er noen av de bøkene som har gjort varig inntrykk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:01   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Rebecca av Daphne Du Maurier -- leste den som 14 åring! Gjorde enormt inntrykk.. gufsen roman !! (burde kanskje lest den i dag.. mulig den ikke er så gufsen nå )

Ellers så syntes jeg "Kjære Gabriel" av Halvdan Freihow var fantastisk.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:20   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Jonas av Jens Bjørneboe sitter fremdeles i margen.

Og Owen Meany var et vendepunkt, det var da min daværendemann og jeg skiltes ad når det gjeldt litteratur.
Han synes John Irving sviktet og jeg mente at boken var et desidert høydepunkt (vi hadde mange diskusjoner i sengen om den boken og det forfatteskapet - tror ikke han har lest en John Irving-bok siden):

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 00:32   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Mye av det jeg leste som barn/tenåring. Maria Gripe, Astrid Lindgren, C.S. Lewis, Tove Jansson osv. (Siden Torhild Torstad Hauger er nevnt: Røvet av vikinger-serien.)
Isabel Allendes første bøker, Hundre års ensomhet (Gabriel García Márquez), Elskede av Toni Morrison, Margfolket av Keri Hulme. Noen bøker av Roddy Doyle.
Harry Potter bøkene, såklart. Og en god krimroman. Jo Nesbø, Robert Wilson.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 01:39   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Mange!

Gode Gjerninger av Mari Osmundsen

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese

Erobreren fra Kastilia av Samuel Shellabarger

Tatt av vinden av Margaret Mitchell

Skyskraperengler av Tove Nilsen

Røtter av Alex Haley

Kvinner av Marilyn French

Brick Lane av Monica Ali

Agnes Ceilia av Maria Gripe

Bridget Jones Diary av Helen Fielding


...og mange fler!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:02   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

"Enke for et år" av John Irving gjorde veldig inntrykk på meg da jeg leste den.

Ellers er det mange bøker som har gjort inntrykk på meg. Men nå er klokken over midnatt og hodet mitt svømmer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:10   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Prosessen av Kafka sitter i meg enda.

John Steinbecks Vredens druer. Og Om mus og menn.

A Picture of Dorian Gray

Herremin, det jo hundrevis, hvis jeg begynner å tenke meg om



En ganske nylig en er Knausgårds En tid for alt. Jeg vet enda ikke om jeg liker den.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:12   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Knausgårds Ute av verden er i hvertfall en bok man går og tenker på lenge.

Jane Austens P&P er en bok jeg vender tilbake til ofte. Og Charlotte Brontës Jane Eyre.

Anne fra Bjørkely, Agnes Cecilia og Tordivelen flyr i skumringen, Tilværelselsens uutholdelige letthet, En bønn for Owen Meany, bøkene om Lord Peter Wimsey, Egalias døtre. Det er så mange.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 17:37   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Knausgårds Ute av verden er i hvertfall en bok man går og tenker på lenge.

Ja, enig i det, men den likte jeg jo, ihvertfall, selv om temaet var mildt sagt kontroversielt og hovedpersonen ikke særlig spiselig. :ingen spoiler:

En tid for alt er … veldig rar. Men veldig krype-under-huden, på en måte som gir ståpels, ikke godfølelse. Jeg klarer ikke å lese eller høre om syndefloden uten å tenke på denne boken og den siste scenen ang. den.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 18:20   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

"På flukt" av Liza Marklund
"Barnegråten ingen hørte" av Gitte Sereny

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:13   #13
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

"Ja" av Suzanne Brøgger gjorde et uslettelig inntrykk på meg da jeg leste den for første gang, 19 år gammel. Ikke det at den var spesielt supert skrevet, men hun skildret en kvinne som var så totalt anderledes enn andre - og som omfavnet sin annerledeshet og turte å være den hun var selv om det kostet henne mye og samfunnet reagerte negativt. Som det gudsordet fra landet som jeg var på den tiden var det helt vanvittig å lese om at livet faktisk kunne leves på en annen måte enn A4. Inspirerende, skremmende, sjokkerende lesning.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:23   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Veldig mange. I den senere tid disse:

Skyskraperengler, Skyskrapersommer og G for Goggen av Tove Nilsen. Den første måtte vi lese på gymnaset, og jeg skjønte ingenting av den den gangen. Nesten 20 år senere tenkte jeg å prøve meg på den igjen, og det var en annen sak, ja.

Tora-trilogien av Herbjørg Wassmo.

The fountainhead av Ayn Rand (denne har jeg lest mange ganger, og jeg kommer til å lese den flere ganger).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:25   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.706
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Det er veldig mange bøker som har gjort varig inntrykk på meg, men den som står som en ener må nok være "Ungdom" av Arild Nyquist. Pappa kom hjem med den da jeg var 11 og der og da åpnet det seg en ny verden for meg. Nå er både pappa og Dikter-Arild borte, men jeg koser meg fremdeles med bøkene.

Niåringen min lånte forøvrig Anne fra Bjerkely på biblioteket forrige helg, jeg er spent på om hun er moden nok til å bli like fascinert som jeg ble.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:25   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Kjærlighetsliv av Zeryua Shalev er en av de som har gjort mest inntrykk i voksen alder.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:31   #17
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.849
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Den vidunderlige kjærlighetens historie av Carl Johan Vallgren.

Pan av Knut Hamsun

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:45   #18
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Å, det er mange!
Kommer kjapt på Nicholas Sparks - Massage in a bottle, The Notebook, A walk to remember, Nights in Rodhante
LaVyrle Spencer - Bitter Sweet (har lest mye av henne og ikke alt er like bra, men denne elsker jeg og har lest den hundre ganger, minst)
Berit Degnæs - Året med tusen dager

Og mangemangemange fler. Har sikkert tusen bøker i kroppen

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 10:09   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.748
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

Åh! Det er mange, mange!

Som barn:
Da Inkeri kom hjem av Aili Konttinen
Boris av Jaap Ter Haar
De dødes tjern av Berhard Borge
Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett
Hunden fra Baskerville av Sir Arthur Conan Doyle
Mio min Mio av Astrid Lindgren

Som ungdom:
Den som henger i en tråd av Nini Roll Anker
Fluenes herre av William Golding
Innføring i Psykoanalysen av Sigmund Freud
Jonas av Jens Bjørnebo
Moren av Maxim Gorkij
Gift-trilogien av Alexander Kielland

Som voksen:
Albertine av Christian Krogh
American Psycho av Bret easton Ellis
Brand av Henrik Ibsen
Constance Ring av Amalie Skram
Egilssoga
En amerikansk tragedie av Theodore Dreiser
Forbrytelse og straff av Fjodor Dostojevskij
I never promised you a rosegarden av Hannah Green
Kvinner av Marilyn French
Lillelordtrilogien av Johan Borgen
Naken av Tarjei Vesaas (novelle)
Prosessen av Franz Kafka
Trinity av Leon Uris
Vinterbarn av Dea Trier Mørch

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 10:18   #20
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bøker som har gjort varig inntrykk

"Massage in a bottle" hadde jeg kun hørt om i en Sting/Police-kreasjon. Den må letes etter! Tordivelen flyr i skumringen, som Madam Mim nevner, der neglebet jeg meg gjennom som hørespill på radio da jeg var ung. Jeg kjenner ennå spenningen, på samme måte som jeg gjør det ved kjenningsmelodien til krimserien "Huskerikkenavnet" og Helmersen på NRK for lenge siden.

"Ung manns land" av Wilbur Smith fikk meg et bittelite stykke vekk fra Jack London og Disney-bøkene jeg dengang var opptatt av.

"Markens Grøde" av Knud Hamsun, er kanskje den jeg setter høyest. (det med å hogge ved ligger dypt hos meg, og jeg tror pinadø det kommer herfra).
"Anna Karenina" av grev Leo Tolstoy - kjærlighet og denslags.
"Opus pistorum" av Henry Miller fordi den var rå!
"Atlas shrugged" av Ayn Rand fordi den er så tidlig og stor.
"En passend eung mann" av Vikram Seth fordi den var episk i sin tilnæring til India.

Ellers har jeg lest de engelske som Jane Austen og Charlotte Brontë. Elsker den tiden, uten at jeg nok er noen Darcy av den grunn. Apropos Darcy, i en av filmatiseringene bruker de Blenheim palace som kulisse som Darcys hjem. Og det er jo barndomshjemmet til Winston Churchill. Han har jeg planer om å lese alt av.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no