Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tidspunkt for vielse

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 13:47   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tidspunkt for vielse

Nå har jeg aldri giftet meg før, og har mye å lære!

Jeg er lamslått over alt vi må ta stilling til. Nå har vi endelig bestemt dato og avklart dette med kirke og lokale, så må jeg bestemme tidspunkt for vielsen - altså når vi skal være i kirka.

Hva sier dere erfarne damer?
Jeg har altså heller ikke vært i så mange bryllup tidligere.
(vårt bryllup skal være moderat tradisjonelt, med vielse i kirka før fest i leid lokale med både familie og venner ca 50 gjester)

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:49   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidspunkt for vielse

Så sent som mulig, slik at det blir minst mulig tid mellom vielse og middag, og slik at de som trenger barnevakt ikke trenger å be om absolutt hele dagen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:50   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Kl 14??

Gammel 08-02-08, 13:52   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Kl 14??

Jeg giftet meg ikke i kirken, så jeg fikk bestemme helt selv, men si at dere får middag kl. 17 (så kan dere gå tidlig fra bords og få fest), så ville jeg prøvd meg enda senere, jeg. 15, f. eks. Vielsen tar vel normalt en halvtimes tid, så rekker dere evt fotografering og å drikke litt sjampis el.l. før mat.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:53   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er greit når det er så sent som mulig og en kan gå rett til mottagelse med middag uten et opphold på lengere enn maks en time.

Kl 16 synes jeg er veldig koselig spesielt når lokalet er nær kirken. Jeg synes festmiddag før kl 18-19 eller så blir feil.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:21   #6
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Så sent som mulig, slik at det blir minst mulig tid mellom vielse og middag, og slik at de som trenger barnevakt ikke trenger å be om absolutt hele dagen.

Signerer. Mellom 15 og 16 er perfekt.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:54   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns 1530 er et ypperlig tidspunkt for en vielse.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:01   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Så tidlig som mulig! Bryllupsfester begynner ofte for sent og det blir for lite tid til å kose seg etter at alle talene er ferdig. Om du skal ha kaffegjester, vil det også bli for sent for dem (har vært med på at de har kommet inn ti-elleve på kvelden).

Vi hadde vielse kl 13 og det var jeg veldig fornøyd med!

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:03   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Man må jo ha tid til fotografering mellom vielse og middag. Med festmiddag kl 18-19 begynner ikke morroa før ganske sent på kvelden. Jeg har vært med på en middag som varte i 6 timer .

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:05   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde vielse klokken 14.00. Møtte til middag 16.30, men maten ble ikke servert før nærmere 18.00. Vi tok også bilder mellom vielsen og middagen.

Drømmen var å ha vielsen klokken 15.00, men det var noen som hadde vært før oss å bestillt den timen.

Gammel 08-02-08, 16:10   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Så tidlig som mulig! Bryllupsfester begynner ofte for sent og det blir for lite tid til å kose seg etter at alle talene er ferdig. Om du skal ha kaffegjester, vil det også bli for sent for dem (har vært med på at de har kommet inn ti-elleve på kvelden).

Vi hadde vielse kl 13 og det var jeg veldig fornøyd med!

Signerer Nooria på alle punkter!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:26   #12
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kommer litt ann på om dere skal til fotografen før eller etter vielsen.
Vi hadde vielse kl 14 og til fotografen etterpå. Veldig greit.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:15   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Tror jeg heller mot 14/15-tiden og heller litt tidlig middag. Vi skal jo ha tid til en god middag og fest etterpå. Kommer til å invitere en del til bare kaffe/fest så da er det greit at det ikke blir alt for seint.

Takker for mange gode svar og innspill.

Gammel 08-02-08, 17:34   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde vielsen klokken 14, og planla at middagen skulle serveres klokken 17. Men, klarte å ha middagen en halvtime forsinket likevel.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:40   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde kl 14 og middag kl 17. 1 time fra kirke til lokale og fotograf i mellom. og det ble alt for god tid.

Vi skulle ha valgt 15, men det er ikke lett å vite sånt på forhånd.

Ikke lurt å ta for tidlig fordi man skal jo til frisør og sånt på forhånd. Godt å ikke måtte stå opp kl 6 på bryllupsdagen. Den er strevsomt nok som den er.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:43   #16
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde vielse 15, fotografering og så middag 17. Perfekt! Alt var i umiddelbar nærhet.

Gammel 08-02-08, 17:55   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva som er best avhenger veldig av planene deres. De som skal ha lange fotoseanser velger ofte tidlig tidspunkt og gjestene samles til mingling noen timer før middag.

Selv valgte vi klokka 16.00 fordi vi ikke orket å holde på hele dagen.

Mange beregner også veldig lang tid på selve vielsen. Den tar sjeldent mer enn 35 minutter, som oftes mindre men det er avhengig av hva dere legger opp til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:08   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi kjørte fra kirken 1 time etter vi gikk inn, og da hadde vi dåp og. Og masse bilder utenfor.

Så det er sant det Hattifnatten sier, ikke beregn for lang tid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:21   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært gift så lenge at jeg har glemt tidspunktet for både vielsen og middagen.

Husker datoen, da.

Gammel 08-02-08, 19:47   #20
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde vielsen 16.30 og middag 19.00. Da hadde vi god tid. Vi hadde alle gjestene til middag sånn at det ikke ble så seint for evt kaffegjester.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.