|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Tidspunkt for vielseNå har jeg aldri giftet meg før, og har mye å lære!
![]() |
#2 |
Smugleser
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielseSå sent som mulig, slik at det blir minst mulig tid mellom vielse og middag, og slik at de som trenger barnevakt ikke trenger å be om absolutt hele dagen.
![]() |
#4 |
Smugleser
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielse
Jeg giftet meg ikke i kirken, så jeg fikk bestemme helt selv, men si at dere får middag kl. 17 (så kan dere gå tidlig fra bords og få fest), så ville jeg prøvd meg enda senere, jeg. 15, f. eks. Vielsen tar vel normalt en halvtimes tid, så rekker dere evt fotografering og å drikke litt sjampis el.l. før mat.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tidspunkt for vielseJeg synes det er greit når det er så sent som mulig og en kan gå rett til mottagelse med middag uten et opphold på lengere enn maks en time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Signerer. Mellom 15 og 16 er perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tidspunkt for vielseSå tidlig som mulig! Bryllupsfester begynner ofte for sent og det blir for lite tid til å kose seg etter at alle talene er ferdig. Om du skal ha kaffegjester, vil det også bli for sent for dem (har vært med på at de har kommet inn ti-elleve på kvelden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stadig underveis
![]() Sv: Tidspunkt for vielseMan må jo ha tid til fotografering mellom vielse og middag. Med festmiddag kl 18-19 begynner ikke morroa før ganske sent på kvelden. Jeg har vært med på en middag som varte i 6 timer |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi hadde vielse klokken 14.00. Møtte til middag 16.30, men maten ble ikke servert før nærmere 18.00. Vi tok også bilder mellom vielsen og middagen.
![]() |
#11 |
trøtt
|
Signerer Nooria på alle punkter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Tidspunkt for vielseKommer litt ann på om dere skal til fotografen før eller etter vielsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielseTror jeg heller mot 14/15-tiden og heller litt tidlig middag. Vi skal jo ha tid til en god middag og fest etterpå. Kommer til å invitere en del til bare kaffe/fest så da er det greit at det ikke blir alt for seint.
![]() |
#14 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi hadde vielsen klokken 14, og planla at middagen skulle serveres klokken 17. Men, klarte å ha middagen en halvtime forsinket likevel.
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi hadde kl 14 og middag kl 17. 1 time fra kirke til lokale og fotograf i mellom. og det ble alt for god tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi hadde vielse 15, fotografering og så middag 17. Perfekt! Alt var i umiddelbar nærhet.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tidspunkt for vielseHva som er best avhenger veldig av planene deres. De som skal ha lange fotoseanser velger ofte tidlig tidspunkt og gjestene samles til mingling noen timer før middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi kjørte fra kirken 1 time etter vi gikk inn, og da hadde vi dåp og. Og masse bilder utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tidspunkt for vielseJeg har vært gift så lenge at jeg har glemt tidspunktet for både vielsen og middagen.
![]() |
#20 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tidspunkt for vielseVi hadde vielsen 16.30 og middag 19.00. Da hadde vi god tid. Vi hadde alle gjestene til middag sånn at det ikke ble så seint for evt kaffegjester.
![]() |
|
|