Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva hadde dere gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 21:41   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hva hadde dere gjort?

Jeg drar i sportsforretningen med eldstemann. Vi kjente begge damene der, så det ble en stund og mye handling. Hadde glemt pengene hjemme av alle ting, så jeg hang det av til dagen etter. Hele familien blir da rammet av omgangsyken, så noen handletur ble det jo ikke. Slo opp i katalogen på telefonnummeret, så jeg kunne ringe dem, men siden butikken er ny, så fant jeg det ikke.

Dro så innom noen dager etter og forklarte situasjonen, helt greit det, men de hadde selvsagt heng tingene på plass igjen. Jaja, finner det fram igjen og får hjelp til det.

Saken er: Jeg kjøpte skogstad sett til han. Sa klart ifra at jeg skulle ha den i strl. 10 år. Det var hun som hentet den fram, ikke meg! Viktig poeng. Drar så hjem glad og fornøyd. Et par dager etter kommer guttungen hjem fra pappaen sin og får da posen med vinterdress, hansker, sko, ullundertøy osv. Husker ikke alt.

Guttungen hadde prøvd dressen i butikken og begge damene var enig i at han måtte ha 10 år. Han er 8 år. Så kommer saken. Jeg syns jakka var litt snau da han tok den på når han skulle på skolen, men tenker ikke så mye over det. Så skulle jeg vaske jakke for et par dager siden og til min fordelse, så er jakka i åtte år!

Hva gjør man?

Gammel 08-02-08, 21:46   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Hva hadde dere gjort?

Er buksa i str 10 år? Hvis den er det, så er det jo fullstendig naturstridig å kjøpe jakke en størrelse mindre enn buksa?
Litt kinkig sak det der, men du kan jo gamble på at de husker at dere snakket om at han måtte ha 10 år? I og med at du kjenner dem kan det jo være du er heldig?
Men i og med at du har brukt den...hm, vet ikke jeg altså. Du må nesten bare ringe dem og høre?

Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:52   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke stort å gjøre noe med.
Det er ditt ansvar å sjekke før du tar plaggene i bruk.
Hadde du kommet hjem og funnet ut at det var feil størrelse etter at du hadde tatt av lappene hadde ikke det vært noe problem.

Gammel 08-02-08, 21:54   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er buksen i størrelse 10 i et SETT? Da er det jo bare å gå tilbake.

Gammel 08-02-08, 21:59   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er buksen i størrelse 10 i et SETT? Da er det jo bare å gå tilbake.

ENIG!!!!!!

Gammel 08-02-08, 21:57   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Er det et sett du har kjøpt skal man kunne klage når man har fått deler i forskjellig størrelse. Jeg ville gått tilbake til butikken og forklart at det nok har blitt en feil.
Det kan jo hende de går med på å bytte til riktig størrelse.

Gammel 08-02-08, 22:04   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sett er jo når man kjøper bukse og jakke som ikke selges separate.
Selges det separat er det fortsatt et sett, men du kan ikke skylde på at butikken har gitt deg feil da.

Jeg tror helt ærlig at du ikke vil komme noen vei med dette er jeg redd. Dette burde blitt oppdaget før.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:14   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Et sett er jo når man kjøper bukse og jakke som ikke selges separate.
Selges det separat er det fortsatt et sett, men du kan ikke skylde på at butikken har gitt deg feil da.

Jeg tror helt ærlig at du ikke vil komme noen vei med dette er jeg redd. Dette burde blitt oppdaget før.

Enig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:24   #9
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ansatt i butikk i ørten år. Tenker at jeg kunne tatt en jakke uten lapp i retur om den ikke bar preg av å ha blitt brukt over hodet, i tillegg til fremvising av kvittering i ditt tilfelle. Det ville vært å strekke seg et godt stykke.
Men i det den er vasket er det ikke mulig å få noe for den, og dermed tap å ta i retur.

Gammel 08-02-08, 22:29   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Var det en pris på hele settet, eller var det priset hver for seg?

Hver for seg, så kommer du vel nesten garantert ingen vei, da det er ditt ansvar å se at alt er riktig. Er det priset som sett, så kan du ha en sjanse til å få det byttet, da butikken selv har et ansvar i at settet faktisk er i samme størrelse.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:31   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror også at det er ditt ansvar å sjekke dette før bruk...

Gammel 08-02-08, 22:40   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Hvis buksa og jakka er priset hver for seg så kan det nok bli vanskelig, ja! Et sett er for meg en pris på bukse og jakke!

Men det koster da uansett ingen ting å gjøre et ærlig forsøk!

Gammel 08-02-08, 22:45   #13
Joika
Pauset

Standard

Forresten.. er det G-sport så har de sånn "100% fornøyd garanti". Så man kan bytte uten diskusjon innen et visst tidsrom.

Gammel 09-02-08, 00:36   #14
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Er todelt sett, man kan kjøpe et og et plagg.

Syns bare det ble så dumt, siden jeg sa tydelig at han skulle ha ti år en siste gang før hun hentet det. Tenkte ikke på å se på strl. Hadde jeg hentet den selv, så hadde jeg selvsagt ikke sagt noe, men siden hun som jobbet der hentet den, så trodde jeg hun klarte å hente riktig strl.

Utrolig teit at dette skjedde, det er forferdelig dyrt å kle opp tre unger fra før av og nå må jeg ut med over 1000 kr for et nytt sett. Har ikke sjekket buksa, det er jo uansett for sent å bytte.

Gammel 09-02-08, 00:37   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Sjekket buksa nå, den er i størrelse 10 år.

Gammel 09-02-08, 00:44   #16
Frantzen
Passiv

Standard

Veldig kjedelig!
...men det spørs om det hjelper å klage i og med at jakka er brukt.

Kjenner klumpen i magen på dine vegne - innmari kjipt, penger vokser ikke på trær akkurat!

Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 09:40   #17
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Kjenner klumpen i magen på dine vegne - innmari kjipt, penger vokser ikke på trær akkurat!

Nei det gjør de ikke!! Veldig ergelig når slik skjer altså!! Men jeg er enig med deg i at hun som jobber i butikken har et ansvar- du påpekte jo at han måtte ha str 10 år!
Dra til butikken med hele dressen og forklar helt ærlig og saklig hva som har skjedd. Det er da verdt et forsøk.

Gammel 09-02-08, 00:46   #18
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg hadde gått tilbake, forkklart saken (at en ansatt har hentet og tatt feil str) og håpet på det beste. koster ingenting å forklare og prøve :-)

Gammel 09-02-08, 07:47   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det koster jo ingen ting å høre med dem. Kanskje du i det minste kan få en rabatt på jakke i riktig størrelse?

Gammel 09-02-08, 07:48   #20
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jakka som er for liten kan du jo prøve å selge, så får du litt igjen for den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.