Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva kan en forlover gjøre...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 10:01   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Tommel opp

Hva kan en forlover gjøre...

Jeg skal være forlover for mamma i mai. 20 års samboerskap skal endelig gjøres noe med.
Ønsker å gjøre noe spesielt for henne.
Jeg tenker IKKE på utdrikningslag, men sånn generelt sett.
Noe jeg kan gi henne.. eller ting jeg kan gjøre underveis nå i planleggingsprosessen...

Dere som har vært forlovere... kan dere ikke gi meg tips i spesielle ting dere gjorde for deres bruder?

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 10:11   #2
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan en forlover gjøre...

Vet du hva jeg kom til å tenke på? Hva med å arrangere en "velværedag", sammen med noen av hennes nærmeste venninner? Du kan jo snakke med noen av dem du vet hun ser på som nære venner (søstre, kusiner, naboer, venninner), og spør om dere kan spleise på en slik dag? Bestille bil og sjåfør (en annen slektning eller venn?), og hente henne en lørdag formiddag. Kjøre til en salong, hvis dere har det i nærheten, eller bestille et annet sted i en annen kommune. Vi har ikke så mange slike tilbud i nærheten, så her ville nok jeg valgt hårpleie, hudpleie, manikyr og kanskje pedikyr. Best av alt hadde jo vært hvis dere var flere på samme salong - venninnegjengen på velværedag Til slutt kan man stoppe for å spise og drikke noe godt? Masse lykke til!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 10:24   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

akkurat noe sånt hadde jeg tenkt å gjøre istedenfor utdrikningslag

Jeg tenker på andre småting man kan gjøre underveis...

Vurderer å prøve å lage en album med minner jeg husker fra mitt liv med mamma... noe sånt?

Så tenkte jeg å lage en liten overraskelseskurv hun skal få hos frisøren, med champagne, druer osv som hun kan nyte mens hun blir stelt på den store dagen..

Andre slike ting?

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 10:29   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lage et album med bilder fra den store dagen som hun får i etterkant.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 10:42   #5
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vurderer å prøve å lage en album med minner jeg husker fra mitt liv med mamma... noe sånt?

Hva med å lage en dvd? Både ha med bilder, kanskje noen video/filmsnutter fra oppveksten og til slutt ha en liten "tale" selv? Så kan du lage fine overganger, ha med moren din sin yndlingsmusikk i bakgrunnen og lage fint cover med bilder fra albumet ditt?

Til bryllupet kan du lage et pesonlig dikt, som du kan lese opp, samtidig som du gir et bildecollage fra hele hennes oppvekst. Bilder fra hun var liten, da hun ble konfirmert, da hun gikk på skole, fra ferier, fra du ble født osv...

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 12:19   #6
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finne frem en gammel venninne som hun ikke har sett på mange år, og som hun vil bli glad for å se, og invitere med på velværedagen.

Gammel 09-02-08, 13:51   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Velværedag er supert. Jeg fikk to timer med aromaterapi av min forlover. (at det var en del av en mer "ondsinnet" plan visste jeg ikke før jeg kom for å kle på meg igjen og alt var borte, igjen lå en turkis kondomskidress fra 80 tallet )

På bryllupsdagen kan du finne på noe hyggelig om de skal sove hjemme. Kona til mannen mins forlover hadde vært hos oss og ordnet kjempeflott til oss.
Kom hjem til nydelig pyntet soverom med roseblader på sengen, koselig brev til oss begge, sjokolade og champagneglassene sto klare.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.