Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Forbanna dritt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 23:06   #1
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Forbanna dritt!

Vi bor i en blindgate med 23 boliger/boenheter. Helt nederst i gaten, har det vært en stor tomt, som har vært ment for utbygging av industri. Her er det skog, med høyt fjell bak. Fint sted og leke på for eldre barn. har selv lekt der mye, da jeg er oppvokst i huset som grenser til skogen. Selv bor jeg litt lengre opp i gaten nå, men gårt forbi skoen hver dag.

Nå har kommunen godkjent at tomten blir utbygd for boliger. Så nå skal det bygges to blokker med 51 boenheter. To høye blokker, på ni etasjer! På ilustrasjoene, ser det ut som om det skal bli to glassaktige bygg. Kan ikke akkurat si at det passer inn her estetisk.

Nå blir nederste del av gaten vår, kjempetraffikert. Innkjøringen blir enda farligere. Nei, dette syntes jeg var trist. Tenker på området som det var fitn og leke i, og hvordan det vil se ut.

Min mor får byggene tett intil seg. Vi naboer, er vist hjertelig velkomne til og komme på et planmøte. Vi har ikke fått brev, kun de som bor nærmest! nei, dette skal vi protestere på !

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv  
Gammel 27-10-06, 23:48   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna dritt!

Det er kjedelig når det blir sånn utbygging i nabolaget.

Møt opp på møtene, still spørsmål, dann Velforening - da har dere rettigheter i forhold til godkjenning av byggesak ol, skriv brev til kommunen, skolen, de enkelte politiske partier (spesielt de som står for familieverdier), Lag opplslag i nabolaget.

Vi gjorde det og fikk beholde området vart som leke og friareal. Kommunen er tom med på rydding og oppbygging av området.

De som ville bygge der fikk tomt et annet sted i kommunen.

gullet er ikke aktiv  
Gammel 27-10-06, 23:53   #3
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Forbanna dritt!

Problemet her er at kommunen har solgt tomten. De som har kjøpt tomten, skal altså bygge disse blokkene.

Syns det er hårreisende at ikke alle i gaten får brevet? Bare de som er helt nært.

Ja dette skal vi protestere på! Det bor mest eldre folk her, så de tenker jo kanskje ikke på lik linje som oss med barn.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv  
Gammel 28-10-06, 00:10   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna dritt!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Møt opp på møtene, still spørsmål, dann Velforening - da har dere rettigheter i forhold til godkjenning av byggesak ol, skriv brev til kommunen, skolen, de enkelte politiske partier (spesielt de som står for familieverdier), Lag opplslag i nabolaget.

Enig. Selv om tomta er kjøpt opp håper jeg at man kan vinne, bare protestene blir store nok.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 28-10-06, 09:58   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna dritt!

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Problemet her er at kommunen har solgt tomten. De som har kjøpt tomten, skal altså bygge disse blokkene.

Dere kan fortsatt klage på planene.

Jeg er i andre enden nå som ansatt i kommunen og et nabolag protesterer på det sterkeste på å få en barnehage jeg skal bygge i sitt område. De har klaget til bystyret og ikke fått medhold, men de har fortsatt mulighet til å klage til Fylkesmannen når utbyggingsplanene foreligger.

Gjør som Gullet sier. Dann en velforening. Få dere en advokat og klag på planene. Først til kommunen, så kan dere evnt. ta det videre derfra.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 28-10-06, 10:11   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna dritt!

Hvordan hadde det blitt om det ble bygget industri slik reguleringsplanen først tilså? Da kunne dere risikert tungtrafikk og vanlig trafikk er jo å foretrekke (selv om det blir annleggstrafikk i en periode).

Våre venne var borti en liknende sak tidligere i år, og det de gjorde var å klage på antall boenheter og på høyden på bygget. Nå er høyden halvert.

Det jeg mener er at det kan være lurt å ikke gå ut mot at det bygges (dere har jo visst at det ikke var regulert til friområde), men mot fortettningen av byggingen (at det bygges så mange enheter). Da tror jeg at det er lettere å vinne frem og komme frem til en levelig løsning.

Sansynligvis er det de som vil være berørt av nabovarsel som har fått brev. Det er, slik jeg har forstått, vanligst.

Chanett er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no