Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Stemorssidepoll

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smører du på stemorssiden av brødskiva?
Nei, det prøver jeg å unngå. 33 25,19%
Ja, hvorfor ikke? 3 2,29%
Stemorhvaforno'? 76 58,02%
Ett fett 11 8,40%
Dustepoll 16 12,21%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 11:26   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Stemorssidepoll

I lys av knekkebrødtråden:

Smører du pålegg på stemorssiden* av brødskiva? Jeg husker at mormor kjeftet litt på oss når vi gjorde det, og det sitter i meg ennå. Så jeg er veldig nøye på å smøre på riktig side.

Lærte noen andre her inne dette i barndommen?

* den siden av brødskiva som har minst overflate.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 11-02-08 kl 11:42.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:27   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Stemorssidepoll (poll kommer)

Hæ??

Gammel 11-02-08, 11:27   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Stemorssidepoll (poll kommer)

Mannen baker brød i form, så vi har ingen stemorsside.

Gammel 11-02-08, 11:30   #4
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spinoff: Stemorssidepoll

Snakker vi knekkebrød, eller brødskive her nå?

Knekkebrød skal i alle fall smøres på siden med "hull". Brødskivene er da like på begge sider?

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:33   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Snakker vi knekkebrød, eller brødskive her nå?

Knekkebrød skal i alle fall smøres på siden med "hull". Brødskivene er da like på begge sider?

Vi snakker om brødskiver. Og brødskiver har ikke alltid like stor overflate på begge sider, nei. Men mindre de er bakt i form da.

Gammel 11-02-08, 11:35   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jøss, så mye rart alt kalles.. HAr aldri hørt dette men tror jeg skjønner hva du mener. Jeg hater buede brød - muligens av den grunnen du nevner - og kjøper alltid firkantete brød. Passer best i matboksen til barna..

Så om jeg hadde kjøpt buede brød så hadde jeg smurt på den flaten som er størst, så da blir vel riktig svar nei da om jeg har skjønt det riktig...

Gammel 11-02-08, 11:36   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten aldri hørt dette begrepet før, jeg heller. Slekta mi er så sparsommelig at jeg vil tro det i tilfelle måtte være ansett som god skikk å smøre på stemorssiden av kneippbrødskiva.

Gammel 11-02-08, 11:36   #8
Albertine
Passiv

Standard

For den som er opptatt av å få mest mulig pålegg på skiva høres det å smøre på stemorssida ut som en tåpelig ide.

Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:38   #9
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine

Vi snakker om brødskiver. Og brødskiver har ikke alltid like stor overflate på begge sider, nei. Men mindre de er bakt i form da.

Skjønner ikke den jeg...

Opprinnelig lagt inn av GinaK

Så om jeg hadde kjøpt buede brød så hadde jeg smurt på den flaten som er størst, så da blir vel riktig svar nei da om jeg har skjønt det riktig...

Men da smører du jo på bunnen?

Gammel 11-02-08, 11:39   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Her måtte jeg krysse av for dustepoll.

Gammel 11-02-08, 11:40   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi snakker om brødskiver.

Åja. Nei da vet jeg ikke hva jeg gjør. Kanskje den siden som bare faller opp når jeg skjærer brødskiven? En sånn liten forundringspakke i hverdagen lissom?

Gammel 11-02-08, 11:45   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri hørt om begrepet, men uansett så er jeg jo av den oppfatning at pålegget (som regel) er mye sunnere enn brødet, så her går det i overflod pålegg og lite brød, så da hadde jeg nok smurt på den største siden.

Gammel 11-02-08, 11:46   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

, så her går det i overflod pålegg og lite brød, så da hadde jeg nok smurt på den største siden.

Du mener vel den minste siden?

Gammel 11-02-08, 11:47   #14
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smører på på den siden med størst flate, men jeg har aldri hørt om stemorsiden.

Sist redigert av Helle : 11-02-08 kl 11:48. Årsak: ..
Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:53   #15
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Helle

Smører på på den siden med størst flate, men jeg har aldri hørt om stemorsiden.

Kan noen forklare meg det her? Med teskje? En brødskive har jo like stor side på begge sider, har den ikke? Flat på begge sider, buet/flat på toppen, og flat i bunn. Eller?

Gammel 11-02-08, 11:54   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du mener vel den minste siden?

Jeg tenkte bare jo større brødside jo plass til mer pålegg? Det er jo like mye brød under uansett. Mine skiver blir alltid skjært opp i sånn brødskjæremaskin på butikken, så de ser så og si helt like ut, har aldri tenkt på dette før.

Gammel 11-02-08, 11:54   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Haha, det må være noe av det dummeste jeg har hørt.

Gammel 11-02-08, 11:55   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tenkte bare jo større brødside jo plass til mer pålegg? Det er jo like mye brød under uansett. Mine skiver blir alltid skjært opp i sånn brødskjæremaskin på butikken, så de ser så og si helt like ut, har aldri tenkt på dette før.

Å ja, da skjønte jeg hva du mente. Det var jeg som tenkte feil. :skylder på bare tre timers søvn i natt:

Gammel 11-02-08, 12:08   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smører på den siden med størst snittflate. Aldri hørt stemorsbegrepet!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:09   #20
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri hørt uttrykket før, men jeg smører på den siden det er plass til mest pålegg

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.