Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæresele

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 16:05   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Bæresele

Jeg trenger en bæresele som jeg kan bruke på fjellturer, skal passe til en gutt på 1 år. Den må være rimelig grei å kunne få på selv med guttungen på ryggen. No bruker jeg Ergo bæresele, men er ikke fornøyd med den, synes ikke den fordeler vekten bra nok og klarer ikke justere selene på ryggen selv når jeg er alene. Noen som har noen bra tips? Har tenkt litt på Mei Tai, men ser jo at det er flere typer. Bæresjal kanskje?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 16:07   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Bæresele

Jeg ville valgt Mei Tai til et så stort barn, toddlerhawk.
Den er utrolig god, og jeg kan bære avkommet på over 4 i den, lenge.
(Jeg liker ikke ergo jeg heller.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 16:12   #3
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresele

Takk for svar, så toddlerhawk blir ikke for stor for en ett-åring? Klarer du å få ungen på ryggen din uten hjelp?

Gammel 11-02-08, 16:22   #4
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

En Mei Tai er hva du trenger. Gjerne en toddlerhawk. Hvilken produsent du velger har ikke så stor betydning. Det er mest smak og behag, bortsett fra at noen produsenter lager tynne/lette Mei Taier, mens andre lager de i litt kraftigere/stødigere stoff. SKal du bruke den på fjellturer, er det kanskje best med en i litt kraftig/stødig stoff, og det er toddlerhawk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 17:05   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt mei tai. Vi la bort alt annet av bæreanretning da vi oppdaget den. Begge mine er hjemmelaget (ikke av meg da) og den ene kan jeg fortsatt ha min 2, 5 åring på ryggen i.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 17:15   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Nå har ikke jeg båret i annet enn Mei Tai, men jeg er i hvert fall utrolg fornøyd med den! Hadde den med da vi hentet jenta vår i Kina nylig, og bar og bar i toddlerhawken dagen lang under hele oppholdet - helt uten å få stive skuldre eller vondt i ryggen. Hun er nesten to år gammel, men liten for alderen (veier 8-9 kilo, og er 80 cm høy).

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 18:05   #7
Marge

Marge sin avatar

Standard

Høres ut som det må bli en toddlerhawk. Gratulerer med jenten forresten, Xian!

Gammel 11-02-08, 19:03   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bæresele

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Takk for svar, så toddlerhawk blir ikke for stor for en ett-åring? Klarer du å få ungen på ryggen din uten hjelp?

Neida, det blir den nok ikke, evnt. er det bare å brette den en gang.
Jeg kan ikke ha avkommet på ryggen, men jeg har forsøkt 3 åringen på ryggen, og en venninnes 1 åring, og det går helt fint alene ja. Fant en metode som funker for meg, det er jo flere.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.