Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tekst på kondolansekort (I need help!)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 18:49   #1
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Tekst på kondolansekort (I need help!)

To av mine beste veninner mistet moren sin i natt .

Jeg har kjøpt blomster å kort, men jeg er helt blank på hva jeg skal skrive på kortene..

Help me please

Gammel 13-02-08, 18:51   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tekst på kondolansekort.(i need help!)

Tenker på deg/dere?

Gammel 13-02-08, 18:53   #3
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Sv: Tekst på kondolansekort.(i need help!)

Ja, det har jeg begynt med på det ene kortet... men så stagnerer det helt..

Gammel 13-02-08, 18:54   #4
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tekst på kondolansekort(I need help!)

Kjære ***** og *****.

Jeg ønsker med dette å gi uttrykk for min dypeste medfølelse.
Kondolerer.

Gammel 13-02-08, 19:39   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Dere er i mine tanker

Gammel 13-02-08, 19:40   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den dypeste medfølelse i sorgen?

Gammel 13-02-08, 19:41   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å unngå å bli veldig formell (sidan dei trass alt er nære vennar) så trur eg faktisk at eg hadde skrive noko slikt som: eg har ikkje ord.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:42   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes kondolerer er et teit ord.
Bøirlitt upersonlig er min mening

Da svigerfar døde i sommer så kom lille broren til min mann, han er 20 år og lurte på hva egentlig kondolerer betyr. Han følte seg teit.

Så kom det fra tanta til mann som bor i sverige, at kondolerer er egentlig et teit ord i sverige har de et annet ord som er så mye bedre. *husker ikke i farta hva det var*

Jeg, mann og lillebroren synnes det ble mere "ekte" når folk sa noe annet en kondolerer.....

*litt uten om*

*klemmepå*

Gammel 13-02-08, 19:45   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det er nære venninner ville jeg tillatt meg å være litt personlig, og droppet formelle fraser. Jeg satte iallefall stor pris på en personlig hilsen fra min beste venninne da pappa døde. Noe sånt kanskje? "Kjære XXX. Jeg er så utrolig lei meg fordi moren din er død. Tenker på deg, og håper du vil si i fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg. Klem fra XXX."

Gammel 13-02-08, 20:11   #10
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Faren min døde for 1 mnd siden. Av vennindene mine fikk jeg blomst samt en bok "ord til trøst". Inni hadde de skrevet noe sånt som "vi er utrolig glad i deg. Bruk oss hvis vi kan hjelpe med noe. Stor klem...". Det føltes veldig godt, og skilte seg ut fra de vanlige kondolansekortene
.
Kanskje en sånn bok med en personlig hilsen inni hadde vært noe?

Gammel 13-02-08, 20:15   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

.
Kanskje en sånn bok med en personlig hilsen inni hadde vært noe?

Eg har brukt dei med stort hell tidlegare, og synest det var ein veldig god idé i dette tilfellet også.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 03:37   #12
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Sv: Tekst på kondolansekort (I need help!)

Endte opp med å skrive noe personlig innfiltret i tenker på dere og ord blir fattige..

De ble glade for oppmerksomheten vertfall

Jeg liker heller ikke Kondolerer ordet, syns det blir for upersonlig å "voksent.."

Har vert en gjeng samlet hos den ene av tvillingene til nå
Det gjør godt å stille opp

Sist redigert av syllan : 14-02-08 kl 20:18.
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:13   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Du er en god venninne!

Gammel 06-05-14, 22:01   #14
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leeloo, her.

Hei! På denne siden er det mange fine tekster som du kan skrive på kondolansekortet: reklamelink fjernet

Litt sent, synes du ikke?

Sist redigert av Skilpadda : 06-05-14 kl 22:09.
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:03   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Litt sent, synes du ikke?

Gammel 11-05-14, 23:38   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Faren mi døde i forrige uke og på kort jeg har fått har det f.eks stått "Vi tenker på deg i sorgen og er der for deg uansett hva" og "Kjære vennen min. Gode tanker til deg og dine, dette var vondt å høre. Ta vare på hverandre og vit at jeg er her for deg, alltid!" og "Tenker masse på deg - si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe med eller du vil.snakke - er her for deg" osv.

Veldig koselig med personlig hilsen altså!! Men det er ikke så viktig hva som står - bare det å få en liten oppmerksomhet varmer i massevis. Jeg er helt rørt over hvor mye folk rundt meg bryr seg.

Å vente med blomster til etter begravelsen kan.forøvrig være veldig kjekt. Man får så masse før og vips er det over og fryktelig tomt - hvorpå det vil føles ekstra godt å ha noen "med seg" i sorgen også etter at stormen har stilnet.

Gammel 11-05-14, 23:43   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Oi da, gammel tråd gitt...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.