Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-08, 11:25   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Jeg har tilbud om å reise til Istanbul med jobben i slutten av mai. Vi skal delta på en euopeisk årskonferanse som jeg har vært med på mange ganger tidligere. Selve konferansen har sant å si pleid å være gruelig kjedelig og nokså lite relevant. Det er felleslunsjer og et sosialt fellesprogram på kveldene - litt anstrengende med hundrevis av fremmede mennesker, men vi kommer trolig til å være 5-7 kollegaer som reiser sammen. På grunn av dårlig flytilbud må vi reise før konferansen starter, slik at vi får en fridag i Istanbul først (midt i uka).

Nå er det sikkert mange som synes jeg er fryktelig sær, men jeg er så usikker på om jeg vil reise. Det er snakk om fire dager, og jeg synes det er litt lenge å være borte ("rekorden" for fravær fra Liv foreløpig er 2 dager). Reisen er litt lang, men med direktefly tror jeg ikke det er snakk om mer enn 4 timer. Skal jeg korte ned oppholdet, må jeg mellomlande, og det går fort 9 timer. Jeg er generelt veldig lite eventyrlysten. Dette er egentlig en fin sjanse til å se en legendarisk by som jeg kanskje aldri ville oppsøkt på egen hånd, men likevel er jeg altså i tvil... Kan det være kjempevarmt i Istanbul i slutten av mai, forresten? Jeg er så pinglete på varme også. (Herregud, snakk om hengehue!)

Skal jeg reise? Overbevis meg!

Gammel 15-02-08, 11:29   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Selvsagt skal du reise. Herregud, for et spørsmål!

Reisen til Istanbul er ikke overvettes lang, men en må beregne god til på flyplassen på vei hjem, for sikkerheten der er høy. Istanbul er fin, men jeg var der ikke i mai, så jeg kan ikke uttale meg om været.

Og erfaringsmessig går fire dager borte fra barnet rimelig fort når man har det morsomt.

Gammel 15-02-08, 11:32   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og erfaringsmessig går fire dager borte fra barnet rimelig fort når man har det morsomt.

Å være borte fra barnet er egentlig den minste bekymringen - det har jeg bare godt av, og det kommer nok til å bli deilig. Om det blir morsomt, er jeg litt mer i tvil om. Hadde det vært tur med kollegaene på egen hånd, som da vi var i Berlin i høst, hadde jeg storgledet meg, for jeg har virkelig strålende kollegaer. Jeg er imidlertid lite glad i konferanser.

Gammel 15-02-08, 11:34   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig skal du reise til Istanbul. Liv klarer seg helt fint alene sammen med pappa den tiden, og du har bare godt av å komme deg bort en liten tur (forutsatt at kollegene er mennesker du trives sammen med.)

Jeg tror det er en fin tid å reise til Tyrkia. Sannsynligvis er det temperaturer som en god norsk sommer, du får (litt) faglig påfyll, litt egentid, muligheten for å oppleve en spennende by der "øst møter vest", du reiser sammen med mennesker du kjenner og kan derfor slippe unna med relativt lite "mingling" (som jeg er enig i at kan være ganske slitsomt).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:34   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å være borte fra barnet er egentlig den minste bekymringen - det har jeg bare godt av, og det kommer nok til å bli deilig. Om det blir morsomt, er jeg litt mer i tvil om. Hadde det vært tur med kollegaene på egen hånd, som da vi var i Berlin i høst, hadde jeg storgledet meg, for jeg har virkelig strålende kollegaer. Jeg er imidlertid lite glad i konferanser.

Kan du ikke være litt selektiv med hva du gjør på konferansen, da?

Gammel 15-02-08, 11:35   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde glatt skulket de kjedeligste partiene på en sånn tur.

Gammel 15-02-08, 11:37   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Vel, jeg har pleid å være ganske flink til det. Ett år husker jeg at jeg møtte på et foredrag for syns skyld. Jeg hadde gått til konferanselokalene sammen med to kollegaer, og vi fordelte oss på tre ulike sesjoner. Straks min hadde startet, ble jeg overmannet av lede og snek meg (forhåpentligvis) ubemerket ut. På vei tilbake til hotellet fikk jeg øye på en velkjent skikkelse foran meg: Sjefen hadde også skulket.

Sist redigert av Bluen : 15-02-08 kl 11:42.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:38   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh. Er dette et spørsmål, eller en tråd som egentlig burde hett: "æddabædda, jeg skal til Istanbul!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:40   #9
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Reis!

Gammel 15-02-08, 11:40   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg syns helt klart at tråden burde omdøpes til "æddabædda jeg skal til Istanbul".

Gammel 15-02-08, 11:42   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Eh. Er dette et spørsmål, eller en tråd som egentlig burde hett: "æddabædda, jeg skal til Istanbul!"

Det burde den nok, ja, men det føles oppriktig talt ikke sånn for meg, selv om jeg skjønner at det kan se kvalmt ut. Jeg er virkelig verdens kjedeligste person hva reising angår.

Gammel 15-02-08, 11:49   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det absolutt dølleste jeg vet er å dra på kjedelige og ikke-relevante konferanser. Jeg tipper jeg ikke hadde syntes 1 dag i Istanbul hadde veid opp for den totale ulempen. Jeg hadde glatt droppet det, til tross for spennende sted.

Gammel 15-02-08, 11:50   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det absolutt dølleste jeg vet er å dra på kjedelige og ikke-relevante konferanser. Jeg tipper jeg ikke hadde syntes 1 dag i Istanbul hadde veid opp for den totale ulempen. Jeg hadde glatt droppet det, til tross for spennende sted.

Endelig noen som forstår meg!

...og nå som jeg nesten var overbevist!

Gammel 15-02-08, 12:24   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Endelig noen som forstår meg!

...og nå som jeg nesten var overbevist!

Du får jo mer enn en fridag i spennende Istanbul da, ihvertfall hvis du skulker de kjedelige partiene, du får dekket hele reisen, gratis og sikkert gode lunsjer og middager, sammen kule kollegaer som du liker å reise sammen. Du kan prøve tyrkisk bad, gjøre deg kjent rundt i byen, marked, severdigheter, nyte egentid med en kaffe og bok på en utekafe i deilig temperatur. Du kan bade i varmen hvis hotellet har basseng, ta SPA-behandlinger, feste og generelt bare koooose deg. Jeg hadde dratt. Sikkert hyggelig for pappa og Liv med litt alenetid også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:27   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Du får jo mer enn en fridag i spennende Istanbul da, ihvertfall hvis du skulker de kjedelige partiene, du får dekket hele reisen, gratis og sikkert gode lunsjer og middager, sammen kule kollegaer som du liker å reise sammen. Du kan prøve tyrkisk bad, gjøre deg kjent rundt i byen, marked, severdigheter, nyte egentid med en kaffe og bok på en utekafe i deilig temperatur. Du kan bade i varmen hvis hotellet har basseng, ta SPA-behandlinger, feste og generelt bare koooose deg. Jeg hadde dratt. Sikkert hyggelig for pappa og Liv med litt alenetid også.

Min konferanseerfaring er at det ikke blir til slike ting pga. fellesprogram for deltakere på kveldstid. Spesielt når man reiser sammen med kollegaer så er det ikke bare-bare å skippe det sosiale programmet.

Gammel 15-02-08, 12:30   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min konferanseerfaring er at det ikke blir til slike ting pga. fellesprogram for deltakere på kveldstid. Spesielt når man reiser sammen med kollegaer så er det ikke bare-bare å skippe det sosiale programmet.

Jeg tenkte mer på dagtid hvis man skulket store deler av en kjedelig konferanse… Kveldstid, hvis det er kun er felles middag og man reiser sammen en gruppe kjente og hyggelige kollegaer kan jo det være koselig nok.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:30   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår deg Elinblu, jeg hadde ikke dratt.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:32   #18
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dra!!!!!!

Ikke mer å si om den saken synes jeg

Gammel 15-02-08, 12:34   #19
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er virkelig verdens kjedeligste person hva reising angår.

Jeg hadde nok klart å hoste opp en hel mengde argumenter for hvorfor du ikke skulle dra. Men det var jo ikke det du spurte om da.

Gammel 15-02-08, 12:45   #20
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle gjerne byttet plass med deg!

Har vært i Istanbul mange ganger.
Direkteflyet tok 3 timer og 20 minutter nedover og 3 timer og 40 minutter hjem pga. motvind.

Jeg hadde til og med holdt ut kjedlige konferanser i en hel uke, hadde jeg fått muligheten til et par timers shopping i Istanbul!

Mai er den beste årstiden der også, god norsk sommer, ikke for varmt og en by i full blomst!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.