Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!
Jeg har tilbud om å reise til Istanbul med jobben i slutten av mai. Vi skal delta på en euopeisk årskonferanse som jeg har vært med på mange ganger tidligere. Selve konferansen har sant å si pleid å være gruelig kjedelig og nokså lite relevant. Det er felleslunsjer og et sosialt fellesprogram på kveldene - litt anstrengende med hundrevis av fremmede mennesker, men vi kommer trolig til å være 5-7 kollegaer som reiser sammen. På grunn av dårlig flytilbud må vi reise før konferansen starter, slik at vi får en fridag i Istanbul først (midt i uka).
Nå er det sikkert mange som synes jeg er fryktelig sær, men jeg er så usikker på om jeg vil reise. Det er snakk om fire dager, og jeg synes det er litt lenge å være borte ("rekorden" for fravær fra Liv foreløpig er 2 dager). Reisen er litt lang, men med direktefly tror jeg ikke det er snakk om mer enn 4 timer. Skal jeg korte ned oppholdet, må jeg mellomlande, og det går fort 9 timer. Jeg er generelt veldig lite eventyrlysten. Dette er egentlig en fin sjanse til å se en legendarisk by som jeg kanskje aldri ville oppsøkt på egen hånd, men likevel er jeg altså i tvil... Kan det være kjempevarmt i Istanbul i slutten av mai, forresten? Jeg er så pinglete på varme også. (Herregud, snakk om hengehue!)
Skal jeg reise? Overbevis meg!