|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Å, så gøy det er å lage mat!Matlaging kan vel betegnes som en hobby? Jeg kan stå lenge på kjøkkenet og lage mat, bake kaker eller gjærbakstog bare kose meg. Ei venninne av meg sa "hvor henter du energien fra?" en gang da jeg stod og laget empanadas. Men sannheten er at jeg får energi av å lage mat.
![]() |
#2 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Ja!
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Å lage mat er jo å skape noe. De fleste mennesker har både behov for og glede av å skape noe. Og i tillegg til skapergleden, så kommer jo gleden av å glede andre ved at de får noe godt å spise. Sist redigert av Fruktflua : 18-02-08 kl 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Det er gøy å kunne invitere på middag, jeg tror jeg elsker det jeg også.
![]() |
#5 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Jeg elsker også å være på kjøkkenet! Det er så moro |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Jeg og mannen koser oss sammen på kjøkkenet og eksperimenterer med nye retter, men det blir mest i helgene. Har nettopp oppdaget at det i tillegg finnes en liten "husmor" i meg og har skjønt at man kan lage mye godt i en travel hverdag også. Mange retter lages kvelden i forveien etter at barna er i seng, dermed trenger jeg ikke stresse etter jobb/barnehage.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Du kan godt smitte over litt matlagingsglede på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!
Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er noe særlig å lage mat som blir møtt med æsj. Da er jo litt av vitsen med å lage mat borte, eller hva? For min del så ble gleden over å lage hverdagsmiddag hevet noen hakk etter at vi innførte ukemenyer her i huset. Da blir det ikke noe stress, om jeg lager maten kvelden i forveien, som Mandino skriver. Handler man i tillegg en gang i uken så har man alt man trenger tilgjengelig i huset til de forskjellige rettene. Håper du får matlagingsgleden din tibake!
![]() |
#10 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Ja, det er vel ingen ulempe å være glad i å lage mat. At noen har et likegyldig forhold til matlaging kan jeg forstå, men jeg klarer rett og slett ikke forstå hvordan det kan være ren lidelse. Som noen synes... Heldigvis er vi forskjellige. Greit å være den personen som stiller med god mat
![]() |
#11 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Både jeg og mamma elsker å lage mat. Mamma disker opp med alt i fra komler til tapas, og nyter å tilbringe hele dager på kjøkkenet sammen med komfyren og stereoanlegget.
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Å, så gøy det er å lage mat!Jeg synes også det er kjempegøy å lage mat, men det er så altfor sjeldent jeg lager mat til andre enn meg og jentungen, og da blir det veldig lite spennende.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|