|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Ammevennlig matJeg er blitt velsignet med en unge som hyler hvis jeg spiser noe som helst utenom toast med margarin. Så langt vet jeg at hun reagerer på melk, løk, kål, blomkål, brokkoli, erter, drue, appelsin, eple og sikkert noe jeg ikke kommer på nå. Har dere noen forslag til hva jeg kan spise? Middagen går egentlig greit, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer varierte grønnsaker. Det store problemet er de andre måltidene. Finnes det pålegg uten melk og løk? Er fårepølse trygt? Jeg vet hun reagerer på salami, selv om det ikke står noe farlig i innholdsdeklarasjonen.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ammevennlig matSalami inneholder vel melk tror jeg. Eller tar jeg feil nå? Om hun reagerer på så mye mat ville jeg tatt henne med til lege og bedt om en henvisning til spesialist. Hvordan er avføringen hennes når du spiser melkeholdig mat? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammevennlig matFinnes masse pålegg uten melk og løk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammevennlig mat
det er melk, ja. Jeg har funnet en salami fra Vossafår som ikke har startkultur.
|
|
|
|
#9 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ammevennlig matAvføringa er egentlig grei. Jeg tror det bare er litt umodne tarmer. Hun er jo ikke to måneder engang, og hadde en ganske tøff start med intravenøs næring gjennom navlen, masse antibiotika, morfin og diverse annen skit. Søstra hadde noe av det samme (men langt fra like ille). Der gikk det seg til etter 5-6 mnd, og hun tåler alt (så vidt jeg vet) nå.
|
|
|
#10 |
|
fornøyd
Sv: Ammevennlig matNon-stop(ikke smarties) er uten melk. Det har gått bra her. Det finnes noen sjokolader på helsekost også.
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ammevennlig matMannen kom hjem fra butikken nå med soft spesial, startkjeks, marshmellows, gul leverpostei og nonstop. Det sto ikke noe om løk i leverposteien, men mye skummelt kan gjemme seg i "krydder". Jeg får teste det i morgen. Tør ikke spise noe nytt i kveld, da kan det bli ei lang natt. Hvis leverposteien går bra kan jeg prøve med nonstop på søndag. Men jeg er veldig skeptisk til sjokolade. Bror min kan ikke spise det nå som han er voksen heller, det er for sterkt for magen hans.
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ammevennlig matI dag har lille skatt vært en drøm! Hun har sovet mye for seg selv, og bare sutret hvis hun var sulten. Jeg har spist to skiver med gul leverpostei, så det ser ut til å være trygt
|
|
|
#15 |
|
fornøyd
Sv: Ammevennlig mathttp://www.utenmelk.com/wiki/index.p...etteErUtenMelk
|
|