|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Nylonvask til ulltøy?Jeg er på besøk hos mine foreldre, og må vaske noe ulltøy. Men her er det ikke ullvaskemiddel å oppdrive. Mamma sier jeg kan bruke Nylonvask, men jeg er usikker.
![]() |
#2 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Jeg mener ganske bestemt at Nylonvask er et kjerringråd for vask av ull med gjenstridige flekker.
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Hadde jeg enda visst hva nylonvask skal brukes til, så kunne jeg kanskje svart... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Jeg er skeptisk til mange i foreldregenerasjonen og vask av ulltøy, særlig ubehandlet ull, og andre finere naturfiber. Men står det på tuben kan det vel ikke gå så galt?
![]() |
#7 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Jeg brukte nylonvask til både behandlet og ubehandlete ullklær sist helg da vi var bortreist og jeg hadde valget mellom First Price vaskepulver :urk: og nylonvask. På sistnevnte stod det at det var til bl.a. ullvask så jeg tok sjansen. Gikk fin fint det |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godt brukt
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?
Der kan man se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
|
Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke måtte. Men fant ut at nylonvask måtte være endel bedre enn First Price uansett. Nylonvask er som et Sunlight sepestykke - mild og fin. De tilgrisete bodyen og ullstrømpebuksene med tiss i ble iallefall rene og pene ... og like hele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
|
Jeg tror du er inne på noe der. Nylonvask finnes nesten utelukkende hos eldre mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Nylonvask er genial til vindusvask og flekkfjerning på klær. Fungerer betre enn både Biotex, Oxi og kva det no heiter.
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
Når man snakker om sola.... Fant akkurat ut at mannen hadde brukt nylonvask til å vaske vinduene med tidligere i dag! Men for meg var dette altså helt nytt. Står i alle fall at den kan brukes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Jeg tok sjansen, og tøyet er nå rent og fremdeles like helt.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Etter at jeg oppdaget gallesåpe, kommer jeg nok aldri til å bruke noen annen flekkfjerner.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nylonvask til ulltøy?Gallesåpe er veldig bra ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|