|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barneselskap for dummiesJeg skal visst snart debutere som vertinne for et barneselskap (barnet blir 3 år). Debutantverten er like blånn som meg - ingen av oss har altså hverken arrangert eller vært i barnebursdag tidligere (annet enn da vi var små, men det har vi visst fortrengt), så egentlig trenger vi en Barneselskap for dummies evt. gode råd fra dere som erfarne på området.
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Barneselskap for dummiesDå vi arrangerte 3-års dag hadde vi ingen organiserte ting anna enn måltidet. Ungane leika seg med lille A sine leiker (og gåvene han fekk), og to timar gjekk unna på eit blunk. Eg trur ein slit seg ut på å prøve å organisere ting i hel for 3-åringar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
![]() Sv: Barneselskap for dummiesTakk, det høres ut som vi i utgangspunktet hadde tenkt. Jeg fikk sånn prestasjonsangst da jeg leste om organisert pakkeåpning. Det er kanskje mer vanlig med større barn?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesFeiret 2 års dagen til Poden i fjor og har tenkt til å ha samme "løsning" i år:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Barneselskap for dummies
Vi var i femåsdag i går, og sjølv der gjekk organisert pakkeopning heilt i krøll. Eg trur ofte at vi voksne slit oss ut på formalitetar som vi trur er forventa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg er litt skeptisk på den flasketut-gaveåpningsgreia. Synes det blir et veldig fokus på gavene, og på hva hver enkelt gir. Litt kjipt å ikke være den med den fineste gaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesVi hadde treårsdag i går og hadde satt av 3 timer til selskapet. Ungene kom rundt kl 2 og det ble til slutt 8 barn og 17 voksne. Vi fikk låne bhg slik at ungene fikk god plass til å leke og gymsalen var det mest populære området.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg ville hatt tidsbegrensing på 2 timer. Det blir vel litt annerledes hvis det er voksne med gjestene,men ellers så holder det med to timers barneselskap hjemme.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesVi har pleid å åpne pakkene etterhvert som gjestene kommer. Så hiver man seg til bords. Vi har kjørt fortløpende, kaker rett etter pølser. Da slipper man få ungene til bords mer enn en gang |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg tror pakkeåpning etter hvert som gjestene kommer er veldig lurt. Så mat og kaker når alle har kommet, frilek og så evt. fiskedam helt mot slutten av selskapet. (Jeg fikk forresten tips om at det man fisker kan pakkes inn i aluminiumsfolie formet som fisk. Da trenger den ikke inneholde så mye, og selve fiskingen blir veldig morsom.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Hva spiser dere på de første mat tingen?
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Barneselskap for dummiesVi tenkte vi skulle ha pizzasnurrer eller noe sånt først og så en-eller-annen kake etterpå.
![]() |
#13 |
I mål
|
Vi har alltid noe mat først. Har alltid fått det også. Synes det er kjekt så slipper man spise før man går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Barneselskap for dummiesMe hadde barnebursdag for første gong då storesøster fylte 4 år. Me hadde laga muffins og sjokoladekake. Muffinsen sto på bordet da barna sette seg, men medan eg snudde ryggen til for å hente sjokoladekaka, var barna fordufta. Ingen ville ha meir å ete. Dei sat ved bordet i ca 4 minuttar til saman. Eg tullar ikkje.
![]() |
#15 |
|
I fjor hadde jeg laget hjemmelaget pizza både til voksne og barn. Tipper det blir skinke/pizza-snurrer i år. Det er enkelt, lett å spise og kan lages på forhånd. Det blir i allefall ikke pølser, for det er ikke Poden så veldig glad i selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Signerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg synes det høres veldig lurt ut det som er sagt over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Sånn har det vært i alle bursdagen turbo og har vært i
Ok.
![]() |
#19 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Barneselskap for dummiesNår vi hadde 3-års bursdag før jul hadde jeg laget pizzasnurrer som ble servert både voksne og barn. Gjorde det veldig lite høytidelig med å sette ut tallerkener og glass til de voksne på et bord, og ba de forsyne seg selv om de var sultne. Barna satt ved spisebordet, og ble selvfølgelig servert.
![]() |
Emneord |
barnebursdag, barneselskap, gelé |
|
|