Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Huff, gravid kvinne ramlet om

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 14:11   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Huff, gravid kvinne ramlet om

Snakket nettopp med en venninne, og hun fortalte at en høygravid kvinne hadde ramlet om på Rema. Og det var ambulanser der, og de drev på med hjertekompresjon.

Jeg kjenner jeg blir dårlig og tenker sånn på henne og familien.

Gammel 25-02-08, 14:13   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huff, gravid kvinne ramlet om

Huff det høres alvorlig ut. Håper det går bra med henne og barnet.
Det som er ille med å oppleve/ se sånnt er at en ikke får vite hva som skjer i etterkant.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:14   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det kommer vel på nyhetene hvis det var alvorlig?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:15   #4
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Damen var visst ikke gravid likevel. Min venninne så bare en stor mage og noen føtter. Og de hadde fått liv i henne, faktisk.

Gammel 25-02-08, 14:15   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

For at det skal komme på nyhetene så må noen faktisk ringe "nyhetene". Det dukker ikke opp der automatisk. Det er ganske mye som skjer hver eneste dag som aldri kommer på nyhetene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:18   #6
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Ikke alltid det gjør det.
Jeg opplevde noe lignende hvor jeg selv hjalp til og fikk ikke vite i etterkant noe. Ringte legevakten men de kunne ikke si noe pga taushetsplikten.
Det samme skjedde med eldstejenta som fant ei dame på vegen som hadde falt av sykkelen. Hun hadde slått seg kraftig. Forbipasserende tok henne med seg til sykehuset. Ikke her heller fikk vi vite noe.

Gammel 25-02-08, 14:18   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja, er nok mye som aldri havner i nyhetene. Håper det går bra med damen ihvertfall.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:18   #8
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Damen var visst ikke gravid likevel. Min venninne så bare en stor mage og noen føtter. Og de hadde fått liv i henne, faktisk.

Så flott

Gammel 25-02-08, 14:18   #9
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For at det skal komme på nyhetene så må noen faktisk ringe "nyhetene". Det dukker ikke opp der automatisk. Det er ganske mye som skjer hver eneste dag som aldri kommer på nyhetene.

De kan være ganske kjappe på åstedet. Sambo var innvolvert i et biluhell før jul, og avisen var der innen 15 minutter.

Gammel 25-02-08, 14:21   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier jo vanligvis ikke å stå i avisen at noen blir syke eller får et illebefinnende. Da ville det blitt fullt på vg.no.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:22   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

De kan være ganske kjappe på åstedet. Sambo var innvolvert i et biluhell før jul, og avisen var der innen 15 minutter.

Ja, men de kommer allikevel ikke automatisk til hver eneste ulykke som skjer. Pressefolk (spesielt frilansfotografer) hører ofte på politiradio og de aller færreste trenger politi når noen ramler om inne på et kjøpesenter. Politiet blir så godt som alltid kontaktet når det er bilulykker.

Uansett, argumentet mitt er at ikke alt som er alvorlig dukker opp på nyhetene helt av seg selv, jeg har nemlig sett at flere tror det, og velger å ikke tro på historier fordi de ikke har vært på nyhetene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:25   #12
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det pleier jo vanligvis ikke å stå i avisen at noen blir syke eller får et illebefinnende. Da ville det blitt fullt på vg.no.

Det har du helt rett i.

Det jeg mente var at for en som er med å hjelpe til så kan det i ettertid bety endel å vite hvordan det gikk. Da mener jeg ikke at det skal stå i aviser o.l. Men selvsagt taushetsplikten er viktig og må selvsagt gå foran.
Jenta mi gikk i lang tid etterpå og lurte på om de hadde gjort rett og om de kunne gjort noe mere da de fant denne damen.

Gammel 25-02-08, 14:25   #13
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, men de kommer allikevel ikke automatisk til hver eneste ulykke som skjer. Pressefolk (spesielt frilansfotografer) hører ofte på politiradio og de aller færreste trenger politi når noen ramler om inne på et kjøpesenter. Politiet blir så godt som alltid kontaktet når det er bilulykker.

Uansett, argumentet mitt er at ikke alt som er alvorlig dukker opp på nyhetene helt av seg selv, jeg har nemlig sett at flere tror det, og velger å ikke tro på historier fordi de ikke har vært på nyhetene.

Det var politi der, så det stemmer sikkert bra at pressefolk lytter til politiradioen.

Ikke alt trenger å komme på nyhetene heller.

Gammel 25-02-08, 17:10   #14
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De får inn helseradionettet også.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:50   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Var ingen koselig opplevelse nei... Var altså jeg som havna midt oppe i det.

Var på vei hjem da legevakta passerte meg for full musikk, og de sto da på Rema når jeg kom dit. I tillegg kom en ordinær ambulanse da jeg ankom.

Vel inne på butikken så er det fullt oppstyr. Jeg ser bare som Is nevner, nedre del av kroppen til vedkommende som ligger der, og ja, det så ut som det var en gravidmage. De holdt da på med gjenoppliving av henne.

Men så feil kan man ta. Det var en dame i 60 årene. Hun hadde stått i kassen for å betale, hvorpå hun plutselig blir helt stiv, og segner om. Eller, hun hadde vist ramlet stivt bakover, og smelt hodet i betonggulvet...

Det hadde vel tatt ca kvarteret før helsepersonell kom, og damen levde vel da takket være folk på butikken som hadde greid å få hjertet svakt i gang. Jeg snakka med ei venninne som jobber der, og hun sa de hadde kjent svak puls da de suste avgårde med henne.

Til tross for at jeg ikke så da hun datt, så ble jeg uvel av det hele. Jeg takler rett og slett ikke slike ting.

Håper bare det går bra med damen.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.