Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En parallell til voldtektsdebatten

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 09:09   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En parallell til voldtektsdebatten

En klassiker, men kan godt repeteres:

Hansen, du ble ranet med kniv i Schleppegrells gt.


Ja

Kjempet du mot raneren?

Nei. Som sagt så hadde han en kniv.

Så du valgte å samarbeide, bli med på ranet, i stedet for å kjempe i mot?

Ja

Ropte du? Skrek du ”nei”?

Nei. Jeg var livredd

Jeg skjønner. Har du blitt ranet før?


Nei.

Har du noen gang gitt bort penger frivillig?

Ja selvfølgelig

Til noen du ikke kjente godt fra før


Så klart

Og dette gjorde du frivillig?

Hvor er det du vil?

Vel, for å si det sånn Hansen: Du har tidligere gitt bort penger, også til folk du ikke kjenner, faktisk så har du et rykte på deg for å være gavmild. Hvordan kan vi være sikre på at du ikke ville gi bort penger nå også?

Hør her, hvis jeg ville gi bort penger ville jeg…

Ok, glem det. Når skjedde dette såkalte ranet?


Ca kl 2300

Var du ute og gikk klokka 2300? Hvorfor det?

Jeg skulle hjem og hadde tatt trikken til Birkelunden

Ute og gikk? Du vet at det er farlig å gå ute?


Jeg må jo hjem

Hva hadde du på deg?

Hæ? En dress, jeg kom fra et møte?

Med andre ord Hansen så var du ute og gikk i gatene på Oslo Øst seint på kvelden iført en dress nærmest som et reklameskilt for potensielle ranere. Vi vet også at du har en vane å gi penger til ukjente. Hvis vi ikke visste annet kunne vi nesten blitt forledet til å tro at du ba om dette ”ranet”.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:24   #2
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Ja, den er tankevekkende!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:26   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Den dialogen kommer vi nok neppe til å høre i noen rettsal noen gang.

Satt opp mot typiske spørsmål i en voldtektssak, så er den dialogen veldig tankevekkende ja.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:55   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Satt opp mot typiske spørsmål i en voldtektssak, så er den dialogen veldig tankevekkende ja.

Uff ja...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:58   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.636
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Tankevekkende.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 13:11   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Svært tankevekkende. Tenk over hvordan voldtekter refereres i aviser: Den antatte voldtekten fant sted... Når leste du sist om: Det antatte innbruddet...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 13:40   #7
Ke@
Aktiv
 
Ke@ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Innlegg: 221
Ke@ er litt kul
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Tankevekkende.

Enig.

__________________
Ke@ og Lillegutt f.2002.
Nummer 2 kommer i mars.
Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 01:29   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Det er utrolig tankevekkende, men dessverre aldri en samtale vi vil høre.
Egentlig er det jo heldigvis, men det burde gjelde for voldtektsofre også.

Vi bor i et land som fordømmer de religioner som "krever" at kvinnene dekker seg til, men samtid blir det spurt (under en rettsak) hva en 11 år gammel jente hadde på seg når hun ble voldtatt.......................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 00:11   #9
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: En parallell til voldtektsdebatten

Veldig bra sammenligning.

Jeg har ikke fulgt med i debattene om voldtekt, men jeg regner med at du sikter til at enkelte mener at jenter har noe av skylden selv når de blir voldtatt eller forsøkt voldtatt.
Det er i seg selv et overgrep å mene noe slikt.
INGEN har noen som helst rett til å tvinge til seg sex med et annet menneske, jeg vil nesten påstå det, også om jenta gikk nesten naken.
Jenter har ingen skyld i dette overhodet. Jeg blir rasende i slike diskusjoner, der enkelte forsvarer slike forferderlige handlnger.

Overgrep kan overhode ikke forsvares under noen som helst omstendighet.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no