Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)
I dag kom jeg forbi følgende situasjon:
En dame står og dirigerer en mann som skal lukeparkere en liten smart-bil. Luken de prøver å parkere i er meeeget trang, og hver gang mannen kjører fremover og bakover så dulter han borti bilen som står der. Foran står det en Peugeot 307 SW og bak en VW Golf. Siden det er så trangt så kjører han jo borti disse bilene gjentatte ganger, slik at bilene virkelig rugger på seg. Jeg står på andre siden av gaten og ser på, hun som dirigerer gjør alt hun kan for "ikke å se meg".
Men, jeg går over gaten og spør henne om det kanskje ikke var bittelittegrann trangt der, hvorpå hun svarer jo, og ser litt oppgitt ut. Det hadde jo kanskje vært lurt å finne et annet sted å parkere da, enn å bulke begge de bilene der, sier jeg. Jammen, det ble ikke bulk, sier hun. Hallo! sier jeg, bilene sto jo å rugget på seg jo! Jammen, det BLE ikke bulk, sier damen en gang til.
Da bare går jeg, og rister på hodet.
Da jeg bestemte meg for å kommentere det, så var det mest fordi de kanskje ikke skulle gjøre det igjen en annen gang, for jeg visste jo at det ikke hjalp noe der og da. På den annen side, hvis en av de bilene hadde vært MIN, ja da hadde jeg faktisk stått ved min bil og forlangt at han skulle kjøre ut derfra igjen uten å være borti min bil.
Jeg vet jo at det ikke blir bulk av slike ting, men riper blir det. (Det syns spesielt godt på min samboers bil, som er en lav sportsbil full av riper de lakkede støtfangerene). Og jeg vet og at man av og til feilberegner litt og er uheldig og dulter borti en bil. Men dette ble hakket verre, syns jeg.
Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Var det fryktelig barnslig av meg å kommentere det?
Sist redigert av gurgle : 30-10-06 kl 14:45.
Årsak: La til litt i overskriften.
|