Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 07:51   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Vi har fått en stålkjele med et tykt svart lag i bunne som ikke vil vekk. Å stå med maskinoppvaskmiddel over natta har ikke funket. Er kjelen bare å kaste?

Kjøttkakene og sausen som var oppi der var ikke spisenes for å si det sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 07:54   #2
Sarpo
Nybegynner
 
Sarpo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 22
Sarpo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Ha coca cola oppi og la det koke en stund.
Da løsner alt sammen.

Men det MÅ være skikkelig cola.

Sarpo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:12   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Evt bakepulver, vet fikk jeg langpanna mi helt rein med.

Eller kaustisk soda, det fjerner alt. Husk vernebriller.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:17   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Jeg pleier å utstyre meg selv med en hel boks stålull, og skrubbe i vei. Først skraper jeg vekk det som er mykt etter å stå i vann med baksiden av oppvaskkosten, og så skrubber jeg. Man må sikkert bruke mange biter med stålull. Denne metoden kan bare brukes på kjeler i stål og jern, ikke sånne med slippbelegg!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:26   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Masse bakepulver og vann. La det stå over natta. Neste dag kan du bare vaske den som vanlig. *erfart*

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:27   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Opprinnelig lagt inn av Sarpo, her.

Ha coca cola oppi og la det koke en stund.
Da løsner alt sammen.

Men det MÅ være skikkelig cola.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:29   #7
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Litt vann, en dæsj oppvaskmaskinpulver og kok det opp. Vask samtidig med oppvaskbørsten. Gjenta om nødvendig. (I mitt tilfelle må det somregel gjentas. :ikkegudsgavetilmatlaging: )

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:35   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg pleier å utstyre meg selv med en hel boks stålull, og skrubbe i vei. Først skraper jeg vekk det som er mykt etter å stå i vann med baksiden av oppvaskkosten, og så skrubber jeg. Man må sikkert bruke mange biter med stålull. Denne metoden kan bare brukes på kjeler i stål og jern, ikke sånne med slippbelegg!

Sånn gjør jeg også. Det er litt av en jobb, men du redder ihvertfall kjelen.
Etterpå smører jeg den inn med olje og lar den stå litt før jeg vasker over med zalo.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:56   #9
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan få vekk fastbrent i kjele?

Opprinnelig lagt inn av Sarpo, her.

Ha coca cola oppi og la det koke en stund.
Da løsner alt sammen.

Men det MÅ være skikkelig cola.

Hvorfor må det være skikkelig cola? Er det forskjell i pH på vanlig cola og cola light? Begge inneholder fosforsyre, men ettersom vanlig cola inneholder mye mer oppløste stoffer (sukker), vil løseegenskapene være dårligere enn for cola light - hvis pH er den samme.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
husmortriks


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no