Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjerringråd mot sår hals?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 16:25   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Kjerringråd mot sår hals?

Noen som har det? Har ikke så mye stemme og er sånn småhoven i halsen og hoster da. Feberen ser ut som endelig har gitt seg.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:34   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringråd mot sår hals?

Jeg hadde: Werther's Echte fløtekarameller.

Men sist jeg skulle kjøpe, fant jeg dem ikke noe sted. Var i 6 matbutikker, 2 kiosker og 2 bensinstasjoner før jeg gav opp.

Vet noen om/hvor de finnes?

Ellers er ullsokker mitt viktigste tips.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:39   #3
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Hylleblomst te med honning. Fåes kjøpt på helsekosten.

Gammel 30-10-06, 19:03   #4
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Varm melk med honning og pepper var noe min gamle bestefar alltid tydde til, han sa det hjalp. Jeg liker ikke honning, så jeg kan dessverre ikke si om det funker.

Gammel 30-10-06, 19:07   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Is gir iallefall midlertidig lindring. Jeg har tenkt å ty til det i kveld, samt varm melk med honning. Jeg klarer ikke enda en natt med minimalt med søvn fordi jeg hoster og hoster og hoster

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:17   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor påstår at en venninne av henne alltid blir kvitt sår hals ved å gurgle hjemmelaget saltvann. Har aldri prøvd det selv, så jeg aner ikke om det fungerer...

Gammel 30-10-06, 19:38   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg klarer ikke enda en natt med minimalt med søvn fordi jeg hoster og hoster og hoster

Det er sånn jeg har hatt det de siste nettene også. Det er ganske så fortvilendes.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:40   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det er sånn jeg har hatt det de siste nettene også. Det er ganske så fortvilendes.

Jepp. I natt hadde ztjerna i tillegg 40 i feber som nektet å gå noe særlig ned. Sov tilsammen 2,5 timer - og måtte på kurs i dag. Håper virkelig denne natten blir bedre. For både deg og meg.

Har gjort en skikkelig spise-is innsats nå. Syns jeg er litt mindre hoven i halsen enn før

Gammel 30-10-06, 20:43   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Min mor påstår at en venninne av henne alltid blir kvitt sår hals ved å gurgle hjemmelaget saltvann. Har aldri prøvd det selv, så jeg aner ikke om det fungerer...

Funker!!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:44   #10
SiRi26
førstegangsfrustrert

SiRi26 har et hav av muligheter foran seg
Standard

melkeprodukter er slimdannende, så hvis det er mye gørr er ikke det å anbefale ... ellers tyr jeg alltid til 1ts eplecidereddik + 1ts honning og fyller på med varmt vann - som te, liksom.

SiRi26 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:48   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SiRi26, her.

melkeprodukter er slimdannende, så hvis det er mye gørr er ikke det å anbefale ...

Jeg leste et sted at det er en myte. Jeg merker i allefall ingen forskjell på om jeg holder meg unna melkeprodukter eller ikke.

Gammel 30-10-06, 23:01   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Saltvann tar knekken på (en del) bakterier tror jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 23:17   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg leste et sted at det er en myte. Jeg merker i allefall ingen forskjell på om jeg holder meg unna melkeprodukter eller ikke.

Jeg merker godt at melkeprodukter framkaller slim. Legen sa også at vi skulle unngå dette da storebror var skikkelig forkjølet.

Gammel 31-10-06, 01:28   #14
Mirr
Nybegynner

Mirr sin avatar

Mirr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gurgling av saltvann har gjort susen her også
Det skal visst være mest effektivt i starten av en halsinfeksjon, men jeg synes det har hjulpet på litt uansett.
God bedring!

Mirr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 01:34   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste som ikke virker er en god cognac. Eller whisky, som jeg foretrekker.

Gammel 31-10-06, 01:55   #16
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser is ved vond hals.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:34   #17
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

JEg kjøpte noen aldeles flotte sugetabletter når jeg var i Danmark. De bedøver hele svelget slik at man ikke får så inderlig vondt. De fåes nok ikke her - ihvertfall ikke uten resept.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:34   #18
livit
Duracell

livit sin avatar

livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg merker godt at melkeprodukter framkaller slim. Legen sa også at vi skulle unngå dette da storebror var skikkelig forkjølet.

Melk er vel ikke så voldsomt å satse på hvis man er tett i brystet.

Gammel 01-11-06, 10:36   #19
livit
Duracell

livit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Mot hoste så har man tabletter som er hostedempende... husker ikke hva de heter nå... -men det er jo ikke akkurat kjerringråd da...

Gammel 01-11-06, 10:36   #20
livit
Duracell

livit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Saltvann tar knekken på (en del) bakterier tror jeg.

Det har faktisk jeg troen på også..

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.