Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fjellheis på Playhouse Disney

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 18:26   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjellheis på Playhouse Disney

Legger denne under "media," jeg...

Storebror er så glad i å se på Playhouse Disney. Mellom tegneseriene, viser de små filmer hvor barn forteller om ting og tang de bruker å gjøre. En av disse filmene ble sendt nå. Det er en pappa og to jenter som tar fjellheisen opp på fjellet, og så går de ned igjen. På veien ser de reinsdyr, og de stopper for å plukke multer.

Min kjære og jeg grubler oss halvt i hjel her. Er det noen som aner hvilken fjellheis/hvilket fjell det er snakk om?

Gammel 04-03-08, 18:49   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Fjellheis på Playhouse Disney

Jeg har grublet over den jeg også, og prøver å høre hva pappaen sier til en av ungene. Jeg mistenker at det er svensk, siden de andre episodene av samme slag jeg har sett enten er fra Sverige eller Danmark. Men det kan jo være fra Norge, så jeg må lytte litt nøyere på pappa.

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:53   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror også at det er svensk, det er vel rimelig å anta at det er i Norrland en plass, siden det er både multer og rein der.
Har også lurt på den der.

Gammel 04-03-08, 18:54   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Både reinsdyr og multer kan i allefall oppleves på vei ned fra fjellheisen i Tromsø om man har flaks (?) - men om det er den aner jeg ikke, for jeg har ikke sett programmet.

*deltar*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:55   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står Åre på fjellheisen, så jeg antok derfor at det var i Åre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:55   #6
Albertine
Passiv

Standard

Gjør det? Ah, takk Divine!

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:56   #7
Albertine
Passiv

Standard

Vent litt, jeg har googlet og Åre er finsk og betyr fjellheis. :like langt:

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:56   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Både reinsdyr og multer kan i allefall oppleves på vei ned fra fjellheisen i Tromsø om man har flaks (?) - men om det er den aner jeg ikke, for jeg har ikke sett programmet.

*deltar*

Ja, og på Dovre, når jeg tenker meg om.
My bad.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det står Åre på fjellheisen, så jeg antok derfor at det var i Åre.

Den har jeg gått glipp av, gitt...

Gammel 04-03-08, 18:57   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Gammel 04-03-08, 18:59   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Gammel 04-03-08, 19:00   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør det? Ha hahahahahaha.

Gammel 04-03-08, 19:01   #12
Albertine
Passiv

Standard

Eller kanskje ikke. :tørker tårene: Hvor teit er det egentlig å le av sine egne dumme vitser?

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:06   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Toillsjura!

Gammel 04-03-08, 19:09   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Åre ligger i Sverige. Ikke så langt fra Norskegrensen om Tronheim.
http://www.executiveskiing.se/sv-sve/pages.asp?p=/Resa

Gammel 04-03-08, 19:13   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er Åre, det er jeg ganske sikker på.

I filmen er det jo noen som tar banen opp og sykler ned.....
Her finnes vel de fleste stedene det er mulig i norden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:49   #16
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Åre ligger i Sverige. Ikke så langt fra Norskegrensen om Tronheim.
http://www.executiveskiing.se/sv-sve/pages.asp?p=/Resa

Eh, ja. Det vet jeg. :trønder:

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:57   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Så det nå, det er ingen tvil om at det er på Åre.

Åre 2007 stod det foran på vognen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:59   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser man det, da har vi fått svar! Tusen takk!

Gammel 04-03-08, 21:04   #19
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da var det tydeligvis ikke i Tromsø, men Fjellheisen her har et ganske kult webcamera på toppen. Man kan endre vinkel på kameraet og zoome inn der man vil se nærmere på byen. (Men nå har jeg for ny Java-versjon til å bruke kameraet...)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:38   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Da var det tydeligvis ikke i Tromsø, men Fjellheisen her har et ganske kult webcamera på toppen. Man kan endre vinkel på kameraet og zoome inn der man vil se nærmere på byen. (Men nå har jeg for ny Java-versjon til å bruke kameraet...)

Rein og multer? Ser du noen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.