Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 13:50   #1
elaine
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
elaine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?

Hei, jeg er mor til en gutt på snart 4 år, og savner tilbud om Montessoripedagogikk her på østkanten i Oslo!! Jeg synes det er på høy tid å få både barnehage og skole hit til området. Det er vel ikke meningen at disse skolene kun skal være tilgjengelige på vestkanten, og for mennesker med masse kapital? Det er iallefall ikke det pedagogikken opprinnelig var for. Så dersom noen er enige med meg, og kunne tenke seg å diskutere emnet/evt bidra til å få til en skole på Oslo øst, skriv meldinger!!!

Elaine

elaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:55   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Jeg har sendt en mail til Montessori Oslo om det, men jeg har ikke engang fått et svar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:41   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Oi, var ikke klar over at det var slik!
Studerer pedagogikk og psykologi, men vi har aldri komt innom akkurat det emnet om plassering.
Hvilke bhg-pedagogikk føres på østlandet da?
Og hvilke departement ville en slik problemstilling vekket interesse hos?
Likestillingsdep? Kanskje gå til aviser o.l. ?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:44   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Dette er jo privatskoler, så jeg tviler egentlig på om noen "bryr" seg, det er jo ikke akkurat et tilbud som være tilgjengelig for alle. Eneste som kan føre til noe, er å kontakte Montessori Norge, og høre om de har planer om å opprette flere skoler, hva some vt. skal til for at de skal opprette flere skoler osv. Er det mangel på barn eller utdannet personell f.eks?

Smurfine: Jeg skjønner ikke helt hva du mener med hvilken barnehagepedagogikk som føres på østlandet?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 05-03-08 kl 14:53.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:44   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Min venninne som bor på østkanten har sin sønn på Montesorriskolen, såvidt jeg vet så er det vel ikke slik at de ikke kan gå der?
(Det er litt reisevei bare.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:46   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Min venninne som bor på østkanten har sin sønn på Montesorriskolen, såvidt jeg vet så er det vel ikke slik at de ikke kan gå der?
(Det er litt reisevei bare.)

Nei, den er tilgjengelig for alle. Vi ønsker ikke å sende sønnen vår dit, på grunn av lang reisevei og fordi han da blir tatt ut av lokalmiljøet sitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:50   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Jeg skulle også ønske at det fantes en Montessoriskole på østkanten, og ville helt klart vurdert det for Poden dersom tilbudet fantes. :datapunkt:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:50   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, den er tilgjengelig for alle. Vi ønsker ikke å sende sønnen vår dit, på grunn av lang reisevei og fordi han da blir tatt ut av lokalmiljøet sitt.

Ja, det er et poeng.
Det har fungert bra for overnevnte guttunge, han har venner i nærmiljøet og på skolen, så han har heller dobbelt opp. Men det er jo ikke sikkert det går like greit for alle.
Også blir det lang reisevei ja, som de heller ikke kan ta alene når de er små.

Vi bor på vestkanten og vil benytte oss av Montesorri tenker jeg, men hadde jeg bodd på østkanten hadde jeg ønsket tilbudet der også på lik linje.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 15:01   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Det er helt sikkert behov/"marked" for en Montessori-skole på østkanten. Men det må et privat initiativ til, det er ikke noe man kan be Montessoriforbundet om (men man kan selvsagt forhøre seg om det foreligger planer). Og så kan man vel ikke akkurat si at dagens regjering oppmuntrer til at det opprettes nye privatskoler.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 15:04   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, den er tilgjengelig for alle. Vi ønsker ikke å sende sønnen vår dit, på grunn av lang reisevei og fordi han da blir tatt ut av lokalmiljøet sitt.

Lokalmiljø-argumentet vil jo gjelde selv om man er nabo til en Montessoriskole. Langt fra alle barna i nærområdet til en privatskole går der, selv om det sikkert er en konsentrasjonsgradient ut fra skolen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 15:07   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Lokalmiljø-argumentet vil jo gjelde selv om man er nabo til en Montessoriskole. Langt fra alle barna i nærområdet til en privatskole går der, selv om det sikkert er en konsentrasjonsgradient ut fra skolen.

Joda, men som du sier, det vil nok ikke gjelde i like stor grad. Hadde det vært en Montessoriskole på østkanten ville nok flere benytte seg av det, og sjansen for at flere barn i nabolaget går der er høyere. Enn at alle klassekamperatene bor vest for Majorstukrysset.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:59   #12
elaine
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
elaine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Glitterchic: synd du ikke fikk svar fra Montessori Oslo!

Interessante innlegg, og gode poen med lang reisevei, at det jo er privatskole (men offentlig skole har jo plukket en god del fra pedagogikken i det siste..., har de ikke?...) etc.

Men saken er den, at det er et privat initiativ som skal til, og det har jeg tatt. Jeg har fått samlet 4 pedagoger/foreldre/studenter som er intr i å få startet en skole her. Derfor er jeg veldig intr i å knytte kontakt med alle dere der ute som har samme ønske og som kunne tenke seg å være med i prosessen, i større eller mindre grad.

Det første som skjer, er at vi skal holde et informasjonsmøte i Velhuset på Hellerud, ved Tveita tirsdag 1/4, og da håper vi at vi skal få dannet en forening så slutten av møtet. Deretter må foreningen sette seg ned og skrive søknader til kommune, aktuell bydel, sjekke barnetall, søke andre tilgjengelige midler og begynne å jakte på gode lokaler... Vi ser for oss på sikt Tveten Gård, men det kommer an på hva Oslo kommune bestemmer seg å bruke den til.
En barnehage kommer forhåpentligvis fra høsten av, der har vi allerede skaffet en erfaren pedagog som ønsker å være pedagogisk leder, så vi trenger i grunnen bare å få på plass lokale, søke kommune/bydel, og håpe på at vi får barn som vil gå der.

Så skriv, skriv, gi et pip om dere vil bli med på dette!!

Elaine

elaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:27   #13
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Smurfine: Jeg skjønner ikke helt hva du mener med hvilken barnehagepedagogikk som føres på østlandet?

Mente østKANTEN

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:29   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Mente østKANTEN

Jeg skjønte ikke det heller jeg?

Hvilken barnehagepedagogikk de fører på østkanten? Fører man pedagogikk?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:11   #15
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønte ikke det heller jeg?

Hvilken barnehagepedagogikk de fører på østkanten? Fører man pedagogikk?

Selvfølgelig gjør man det!
Noen velger å føre en Dewey-pedagogikk, Frøbel-pedagogikk, Montesorri-pedagogikk. Og noen velger å blande disse sammen...Barnet som et fritt vesen, barnet som medvirker i sin egen hverdag blabla...(står om dette i rammeplanen til barnehagen. Du kan lese den på nettet).
Man har jo pedagogiske ledere i barnehager som er opptatt av visse teorier i pedagogikken og styrer barnehagens opplegg etter diverse teorier.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:15   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Selvfølgelig gjør man det!
Noen velger å føre en Dewey-pedagogikk, Frøbel-pedagogikk, Montesorri-pedagogikk. Og noen velger å blande disse sammen...Barnet som et fritt vesen, barnet som medvirker i sin egen hverdag blabla...(står om dette i rammeplanen til barnehagen. Du kan lese den på nettet).
Man har jo pedagogiske ledere i barnehager som er opptatt av visse teorier i pedagogikken og styrer barnehagens opplegg etter diverse teorier.

Okei, jeg skjønte bare ikke begrepet "føre pedagogikk": Men det er sikkert en dialektforskjell.
Det er jo avhengig av hvilken barnehage man går i, ikke hvor den ligger. På "østkanten" ligger det sikkert over 100 barnehager og sikkert omtrent like mange måter å tenke pedagogikk på. Så man kan ikke si at østkanten fører en spesiell type pedagogikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:30   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

For 3 år siden snakket veldig mange foreldre i barnehagen om "den nye montessori skolen" som skulle bygges på Grunerløkka. Dette skjedde jo aldri, jeg vet ikke hvorfor men tipper det kanskje kan ha med plassmangel å gjøre. Ikke vet jeg.

På toten la de ned en lokal skole og den ble fort erstattet av Toten Montessori skole. Foreldre slo seg sammen og nektet å "busse" ungene sine noen kilometer hver dag. Denne prosessen gikk utrolig fort så det kan ikke være vanskelig å åpne Montessori skoler ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:34   #18
elaine
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
elaine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Hei igjen,

foredraget holdes på Kringsjå vel hus (Hellerud Barnehage) i Landeroveien 1, tirsdag 1/4 klokka 19.30. Det forutsettes imidlertid at nok intr melder seg på i løpet av uka. Foredraget skal dreie seg om de positive psykologiske aspektene ved montessoripedagogikken, og da spesielt i form av at barna blir selvstendige individer og at man fokuserer veldig på mestringsfølelse. At man har færre barn i klassene, og at det er blandede alderstrinn. Og mye mer :-). På slutten av foredraget, har vi sett for oss at vi får til en diskusjon og at vi kan få dannet en forening for videre arbeid.

Ønsker du å delta?

Mvh Elaine

elaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:39   #19
elaine
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
elaine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skulle også ønske at det fantes en Montessoriskole på østkanten, og ville helt klart vurdert det for Poden dersom tilbudet fantes. :datapunkt:

Hei, har du lyst å komme på foredrag neste uke? Der skal vi se om det er intr og muligheter for nettopp å starte en slik skole her. Hvis intr, si fra til meg innen fredag.

Mvh Elaine

elaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:43   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?

Det blir litt rart å prate om østkanten som et lite område, behovet vil da bli mange Montessoribarnehager-og skoler. Det er like langt for en fra Stovner å frakte en unge til Tveita, som det blir å frakte en fra Ammerud til Ellingsrud når man tenker nærmiljø og reisevei.
Men man må jo selvfølgelig begynne et sted.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no