|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Det lurer jeg på.
![]() |
#2 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Du må nok regne 3 timer ved bordet ja. Har du en flink toastmaste, så går det ganske knirkefritt. Avtal taler i forkant, hender det kommer noen som plutselig har lyst å si noen ord. Spesielt etter 2-3 glass vin.
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Vi hadde vielse klokka tre, middagen startet klokka seks og vi gikk fra bordet litt etter klokka ni. Da hadde vi tre retter, og hovedretten ble servert to ganger. Vi sa i fra til toastmaster at vi ikke ville sitte til bords i evigheter, og han styrte middagen med fast hånd og hadde kontroll på at talerene ikke ble for mange og talene ikke for lange.
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Antall retter er irrelevant, det er antall taler og lengder på disse som spiller inn ...
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Det varierer ja. I et bryllup satt vi 5-6 timer til bords, i et annet var det unnagjort på et par timer. Spørs hvor mange og hvor lange taler det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Jeg tror vi brukte 4 timer, men jeg har vært med på å bruke 6-7 også. Det er antall taler og toastmasters styring som har noe å si ja. Spisingen utgjør bare en brøkdel av tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)
alle jeg har vært i har hatt kaffe og kaker i 18-19 tiden.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Men det som er litt viktig å være litt obs på er dersom man har bedt flere til kaffe. I det bryllupet jeg var i der middagen varte så lenge, så var det bedt noen ekstra til kaffe og disse ble sittende å vente fordi middagen trakk ut i langdrag. Og for oss som var til middagen ble det mest bare spising, for kaffen kom jo nesten med engang middagen var ferdig, og ikke lenge etter det så var det nattmat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Bare vær knallhard på talene, og la kun de som tradisjonelt sett skal tale tale, så klarer man det på 2-3 timer, med en god toastmaster. |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Vi brukte i overkant av tre timer på treretters med begrenset med taler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)3-4-5 timer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Jeg var i bryllup med treretters i høst, kan jo nevne i en bisetning at jeg var gravid, kvalm og hadde store bekkenløsningsplager...
![]() |
#13 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
Jeg planlegger et enkelt bryllup. Med koldtbord! Og jeg tror ikke det er så mange talere i slekta vår. Før tenkte jeg at det kansje var litt.. trist..? men etter å ha lest din historie tror jeg jeg skal være takknemmelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
padawan
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Jeg har to ganger vært toastmaster og begge gangene har jeg fått beskjed fra brudeparet om å holde en streng linje på taler. De færreste jeg kjenner er overbegeistret for lange taler fra grandtanter ol. Så et sted mellom 3 og 4 timer med hovedrett 2 ganger.
![]() |
#15 |
I mål
|
Jeg synes lang middag er noe av kosen jeg da. 3 timer er jo meget kort middag i et bryllup vil jeg si. Det er jo stort sett morsomme innslag og god vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Jeg har aldri vært med på en bryllupsmiddag som har tatt mindre enn 3 timer, tror jeg. Da har toastmasteren vært superflink og kjørt kjempestramt. Og ikke snakket mye selv!
![]() |
#17 |
padawan
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Jeg synes det er spesielt viktig å ta hensyn til tiden hvis man har invitert gjester til kaffen. Det er ødeleggende for selskapet å la kaffegjester sitte å vente.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Middagen i bryllupet vårt varte leeeenge, men tror ingen kjedet seg av den grunn. Mye latter og tårer. Vi hadde flere pauser hvor folk fikk strekt på beina og tatt seg en blås. Nå hadde vi et relativt intimt bryllup med bare 22 gjester + oss, så prate kunne man gjøre med de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)var i bryllup med 100 gjester engang og synes vi satt til bords hele kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor mange timer gikk med til tre retter? (bryllup)Flink toastmaster!
![]() |
![]() |
|
|