|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når ros blir risJeg vet at mange synes at den beste måten å gi kritikk på er å starte med å si noe positivt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når ros blir risJeg har lært at når skal man gi (negativ) kritikk, så skal det pakkes inn i to rosende kommentarer. Det er kjempevanskelig, det er lett å finne en positiv ting mot en negativ, men kunsten er å finne den andre positive tingen. Men det oppleves ikke negativt å få en kritikk som er gitt på en slik måte. Kunsten er kanskje å finne medarbeidere som kan gi tilbakemeldinger på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Egenial
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når ros blir risJeg synes ikke sånne tilbakemeldings-sandwicher er noe særlig. De tar luven av både den positive og den negative tilbakemeldingen.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når ros blir risInteressant problemstilling.
![]() |
#5 |
weird
![]() Sv: Når ros blir ris
Der har du meg litt også. Og jeg tar meg jo i å lure på om dette er en pedagogikk som fungerer mer for giveren enn for mottakeren.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når ros blir risJeg har tenkt på dette før, faktisk.
![]() |
#7 |
weird
![]() Sv: Når ros blir risJeg må jo innrømme at jeg også gjerne starter med noe positivt. Men etter å ha vært student som jo tross alt skal korrigeres og læres opp, så har jeg jo tenkt på hvem dette egentlig fungerer best for.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Når ros blir risJeg lærte engang på et kurs at all ros ble glemt så fort det store MEN kom. Du gjør en strålende jobb hos oss, men...........bla bla bla. Alt glemt som var positivt. Man bør heller formulere seg slik at det negative ikke kommer som et men på slutten. Da er det det vi husker.
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når ros blir ris
Signerer dene.
![]() |
#10 |
<*(((<
|
![]() Sv: Når ros blir risJeg har veiledet en del studenter på masternivå, og jeg har ikke følt behov for å pakke inn kritikk og negativ tilbakemelding. Jeg har brukt å si at "nå går jeg rett på de tingene jeg ser problemer med, og det kan sikkert virke litt voldsomt". Når vi er ferdige og skal avrunde, så har jeg ofte følt behov for å dra fram det som er bra eller spesielt bra, om ikke dette har kommet opp underveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når ros blir risJeg liker ikke å motta ros og ris på denne måten. Kommer noen og først skryter voldsomt av meg, for så å komme med kritikk/klage, så sitter jeg igjen med to tanker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Når ros blir risKommer man med kritikk er det viktig å komme med forslag til løsninger mener jeg. Og kritikken må være begrunnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
kritikk |
|
|