Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når dere er på overnatting hos foreldre/svigers

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 09:28   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dere er på overnatting hos foreldre/svigers

Hvem står opp med barna dine når dere overnatter hos foreldre og svigerforeldre?

Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 03:30.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:34   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når dere er på overnatting hos foreldre / svigers

Når vi er hos svigermor eller hun hos oss, står alltid hun opp med barna.

Vi bor på samme sted som mine foreldre, så det er sjeldent vi overnatter hos hverandre.
Jeg var alene med ungene for ikke lenge siden, og da tilbrakte vi helgen hos mine foreldre. Da var det jeg som stod opp med ungene.
Det var helt naturlig fordi de har hybel i huset sitt som vi brukte, så de hadde ikke mulighet til å høre at ungene våknet.

Gammel 08-03-08, 09:34   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske de ville stå opp med barna (De jobber ikke og sover lenge hver eneste dag året undt) , men de gjør ikke det.

Jeg får meg ikke til å spørre om det - og de foreslår det aldri selv.

Mamma har kroniske sykdommer og sover dårlig. Pappa tenker vel kanskje ikke over at han kunne gjort det, selv om han ellers er utrolig flink til å stille opp og leke med barna.

Kankje "de gamle" har glemt hvor utrolig tiltrengt en sove-lenge-dag er for småbarnsforeldre?

Gammel 08-03-08, 09:36   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi står selvfølgelig opp med barna selv, noe annet tror jeg ikke har falt noen av oss inn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:37   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i samme by, men er kanskje 5-6 helger i året på hytta sammen med mine foreldre. Vi står opp med ungene ja. Tror de glemmer av hvor søvntrengte vi er. Det har hendt at min far allerede er våken når jeg snubler opp med en unge i 7-tida, men han har aldri sagt at jeg kan legge meg igjen.
Vi har dog selv spurt pent om det noen ganger og da sier de selvsagt ja.

Gammel 08-03-08, 09:37   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser ofte (6-7 ganger i året) til våre svigerforeldre - og de står opp med ungene. Dvs. storesøster da. Helt herlig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:38   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dytter ungene ut soveromsdøra i det de våkner og snur meg rundt for å sove videre.

Nei, det kommer litt an på. Foreldrene mine må til tider jobbe til langt på natt, og selv om mamma fortsatt gjerne vil være mest mulig sammen med øyenstenene sine, har jeg ikke alltid samvittighet til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:39   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det varierer, men veldig ofte er det en av besteforeldrene som tar første økten. Dette gjelder stort sett når vi er på hytten, ellers overnatter vi aldri hos dem (bor 7-8 minutter fra)

Gammel 08-03-08, 09:42   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mora mi bor 10 minutters tur fra oss, så der ligger vi aldri over (bare prinsen, han ligger over iblant) - hos svigermor, som bor 4 timers kjøring fra oss, er det hun som står opp med prinsen. Noen ganger står jeg opp samtidlig jeg også, men jeg tror egentlig at hun liker best å få litt "alenetid" med guttungen.

Gammel 08-03-08, 09:43   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi står selvfølgelig opp med barna selv, noe annet tror jeg ikke har falt noen av oss inn.

Hvorfor er det selvfølgelig? De er naturligvis ikke forpliktet til noe som helst, men jeg synes det er helt fantastisk når besteforeldrene viser engasjement og omsorg ved å tilby seg å ta barna de morgenene man tilbringer sammen.

Gammel 08-03-08, 09:45   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våre familier bor såpass unna at vi må overnatte, eller de overnatte, ved besøk.

Mine foreldre tilbyr seg nesten alltid å stå opp med barna, både når vi er der, og de er her. Min far står til og med opp og tilbyr seg å ta seg av barn som våkner midt på natten han!

Min svigermor har aldri tilbudt seg verken det ene eller det andre, noe annet hadde jeg heller aldri forventet av henne.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:52   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hos mine foreldre står jeg opp sammen med Malin og mamma/pappa. Jeg er visst A-menneske og klarer aldri sove lenger enn ni uansett.

Hos svigers er det svigermor som tar henne om morgenen. Hun står opp i halv syv-syv tiden, og noen ganger kommer hun faktisk inn og vekker henne, bare for å få en liten time alene med henne før jeg og mannen står opp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:14   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg antakelig ikke hadde giddet å ha mye overnattingsbesøk av mine foreldre hvis det ikke hadde vært en "selvfølge" (for dem) å sprette opp med den unge mannen kl. 6.

Hilsen uthvilt Veronal som akkurat har våknet og som sendte barnet ned til besteforeldrene som sto klare i 1. etasje kl. 6.

Gammel 08-03-08, 10:17   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Svigerforeldrene mine bor langt unna, så vi er der gjerne en uke i strekk når vi først er der. Da står vi opp med barna.

Når han reiser dit alene, står svigermor opp med barna.

Vi overnatter aldri hos mine foreldre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:26   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som oftest er det bare å sende Pip ut i stua til bestemor.

Men noen ganger, spesielt hvis jeg og Pip er der alene, står jeg mer enn gjerne tidlig opp og lar heller bestemor ta leggingen slik at jeg kan kjøre ut og besøke folk jeg treffer bare når jeg er der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:28   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine foreldre står alltid opp med barna. De synes det er kjekt å få være sammen med dem, i tillegg vil de gjerne gi oss muligheten til å hente oss inn litt på søvn.

Svigers står aldri opp med barna, faktisk ligger de gjerne og sover riktig så lenge når vi er på besøk. Enkelte ganger leser de også litt før de står opp. Rimer godt med at de hele tiden snakker om hvor lyst de har til å se barnebarna.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:31   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel står besteforeldre opp med barna, men det kan variere litt utifra sitausjon og helse. Jeg tar det som et tegn på omsorg for oss barna og som et ønske om å være sammen barnebarna.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:32   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Når vi er sammen med mine foreldre og forsåvidt også svigers står jeg eller mannen opp med Houdini. De to andre klarer seg ganske godt selv. Men det er nesten alltid en besteforelder som står opp med dem.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:32   #19
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri overnattet hos ungenes besteforeldre på farssiden.

Mamma ovrernattet jeg hos med unger sist for 2 eller 3 år siden. Var sikkert jeg som sto opp.

Gammel 08-03-08, 10:34   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Har aldri overnattet hos ungenes besteforeldre på farssiden.

Mamma ovrernattet jeg hos med unger sist for 2 eller 3 år siden. Var sikkert jeg som sto opp.

Og det går som regel noen mnd mellom hver gang moren min ser ungene, hun bor jo hele 2 timer unna.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.