Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

MP3 for dummies

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 15:08   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

MP3 for dummies

Vi skal kjøre til Vesterålen i påska, og jeg tenkte å kjøpe MP3-spillere til ungene så de kan høre på hva de vil. Det blir "av og til" krangling om hva vi skal spille på CD-spilleren i bilen.

Problemet er at jeg ikke kan noe om MP3-spillere. Dvs, jeg har skjønt at jeg må legge inn det de skal høre på, men spørsmålet er: Hvordan gjør jeg det? Hvor henter jeg musikken? Fra nett? Fra CD-er vi har? Må jeg ha spesiell programvare på PC-en for å overføre musikken? Følger det med, i så fall? Kan jeg legge inn lydbøker?

Mange spørsmål, altså. Håper noen kan svare. Svar gjerne på ting jeg burde ha spurt om men ikke gjorde i tillegg.

Jeg tar gjerne imot tips om ikke altfor dyre MP3-spillere som er greie å bruke for 6 1/2-åringer også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 15:17   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: MP3 for dummies

Du kan laste ned fra nett, og legge inn fra cd-er dere har.

Som regel vil mp3 spilleren gjøre dette selv og hente opp musikken du har lastet ned. det gjør i alle fall min.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 15:51   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MP3 for dummies

Creative er en grei mp3-spiller for dummies. Den kobles greit opp mot Windows media Player. Her kan du legge inn cd'ene selv (først i Windows Media Player - så over til Creative derfra). Eller du kan laste ned fra nettet.

Om du har mac, så anbefales vel iPod. Jeg liker ikke iPod, så om du går for det så får noen andre hjelpe deg.

Til 6-åringer er vel Zen Stone en grei sak - med tanke på pris.

http://no.europe.creative.com/produc...&product=16424

Jeg tror du får den for 299,- på Rema 1000 nå. Ellers selger Elkjøp disse for en billig penge. 1Gb lagringsplass burde holde for deres behov, men om du vil legge mer penger i så går du for mer lagring.

Spør om det er mer du lurer på. Selv har jeg en Creative Vision:M

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 18:35   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: MP3 for dummies

Creative har veldig bra lyd, jeg hadde creative zen v plus før, og det var enkelt å legge inn musikk fra pc-en. Det følger med en cd som du installerer på pc-en og den har programvaren du trenger, der er det er program du kan overføre musikk via.
Veldig enkelt altså.
Du kan legge inn lydbøker også, men da trenger du litt mer plass med en gang.

(Har du mac så er iPod absolutt å anbefale da. Min creative snakket ikke så godt med mac-en, så derav har jeg nå iPod Touch )

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no