|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BåndtvangHer i vår kommune har det alltid vært båndtvang hele året. I dag når vi var på tur så møtte vi en som hadde tre store hunder med seg, og ene hunden hoppet opp på meg. Jeg ber vedkommende om å være så snill å ta hunden i bånd for jeg er redd. Følget mitt sa til vedkommende at det er båndtvang hele året, men vedkommende sier at det er slutt på det.
![]() |
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BåndtvangHmm, sist jeg sjekket ang.båndtvang på google, så var det kun den genrelle loven som dukket opp.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BåndtvangHer hvor vi bor er det båndtvang hele året grunnet Kronhjorten, bever og andre dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: BåndtvangDet burde være båndtvang hele året, for ellers setter det ganske store begrensninger for de som liker å ferdes i skog og mark. Man lar være fordi man kan treffe løse hunder. |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BåndtvangLoven er klar, selv når det ikke er båndtvang: Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: BåndtvangHerlighet for et menneske! Med 3 hunder og den ene som hopper på deg?! Jeg blir så oppgitt over folk som tror det er greit å la hundene sine løpe fritt bort til andre!!! Og så sier de ikke unnskyld engang!
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 10-03-08 kl 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: BåndtvangI min kommune er det båndtvang hele året, men vi har et stort område i fjellet som er forbeholdt hunder.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BåndtvangEt område i fjellet forbeholdt hunder? Jøss, noe sånt har jeg ikke hørt om før. Hva gjør de med annet folk å fe som er der da? Bøter?
![]() |
#10 |
Come what may...
|
![]() Sv: BåndtvangSkjønner deg godt. Det er så mange som ikke tenker når dem er ute med hunden sin. Håper at du finner ut av det.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Båndtvang
Jeg er enig i det meste du sier, men når det gjelder båndtvang og utvidet båndtvang så er det faktisk ikke rom for egne vurderinger. Det betyr at du skal holde hånden i bånd eller inngjerdet. Når det ikke er båndtvang så gjelder det du sier her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Det er brukshundklubben har har ordnet dette. En nydelig plass med litt furu og glatte svaberg ved et vann.
![]() |
#14 |
This is normal!
|
![]() Sv: BåndtvangDet er vel i politivedtektene for den enkelte kommune (eller by) det evt. står om utvidet båndtvang.
Jeg går ut fra at dette er et inngjerdet område? Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: BåndtvangDet er ikke inngjerdet. Det er ei halvøy 3 mil utenfor byen, litt opp i fjellet. Det heter Heggmoen, og vannet er like ved et kraftverk. En idyll.
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Vi har hundeloven liggende på hytta pga en vrangpeis av en nabo som nekter å ha hunden i bånd. Problemet er at det ikke hjelper å vise til hva som står der til sånne som han, og man kan jo ikke akkurat forvente at det lokale politiet skal komme med blålys og henter mann og hund hvis han ikke holder styr på bikkja si. Og hvem har lyst til å vente på at noen blir bitt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Politiet kommer neppe med blålys og henter mann og hund, men de kan gi mannen pålegg som skal følges opp. Om han ikke gjør det umiddelbart, så griper politiet inn. Det står skrevet om "sånne som han" i hundeloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
Selvsagt. Men hvordan noen kan komme å si at et område til fjells er forbeholdt hunder, er meg uforståelig.
![]() |
|
|