|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Spinoff; brødposer?Har dere virkelig brød INNI plastposer? Brødet blir jo ikke noe godt av å ligge i plast. Ligger det derimot i brødboksen i papirposen det kommer i (om man kjøper brød) så er det mye bedre.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: spinoff; brødposer?Brødet vi baker er alt for stort for plastposer.
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Uten plast blir det stein hardt.
![]() |
#6 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Har man brødet i papirposen er det ødelagt i løpet av en halv dag og det blir merkelig smak på brødet. Det første jeg gjør etter å ha kjøpt brød er å fjerne den ekle papirposen. Før la jeg den i en vanlig brødpose. Fungerer helt greit. Nå ha jeg en brødboks fra Tuppeware og legger brødet "nakent" oppi der.
![]() |
#10 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Spinoff; brødposer?
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: spinoff; brødposer?
Samme her.
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Den riktige måten å oppbevare prøve skal visstnok være å ha det på skjærebrettet stående med den flaten man ha skjært i ned mot underlaget. Det sa i hvert fall en eller annen bakermester på tv2 i fjor på brødets dag.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Jeg MÅ ha brødet i plastpose, for jeg liker det mykt. Ligger det i den papirposen det kommer i, blir det jo hardt som stein og det liker jeg virkelig ikke.
![]() |
#14 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: spinoff; brødposer?Nå for tiden går det mye brød her i huset, så det er ikke så farlig om jeg ikke putter det i plast. Men til tider går det lite brød, og da er plastposer høyst nødvendig. Ellers hadde det blitt kastet mye brød. Vi har brødboks, men det er fordi musene klarer å komme seg inn i brødskuffen.
![]() |
#15 |
fri
|
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Etter at jeg fikk tak i en gammel retro brødboks på et dødsbo, så har jeg ikke trengt brødposer lengre. Brødet blir ikke tørt men beholder den sprø skorpen og kan ligge i papirposen i boksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Plastbrød er virkelig ekkelt.
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Synes brødet blir altfor hardt og tørt hvis det ikke oppbevares i plastpose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff; brødposer?Jeg har brødet i papirpose i brødboks. Det blir ikke hardt i det hele tatt. Plastposer bruker jeg kun når jeg fryser det.