Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg drømmer om hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 22:42   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Jeg drømmer om hund

Nå har jeg lest, lest og lest.
Har forelsket med i Amerikansk cocker spaniel

Vi er en aktiv familie og jeg jobber deltid og endel kveld så det blir en hund som ikke behøver å være mye alene. Huset vårt er ikke så stor så en større hund en cocker er ikke akturelt. Vi har stor hage og kort vei til masse skog.
Jeg har null erfaring med annet en katter og satser på masse kurs og bruk av fagfolk for å få det til .

Noen som har efaring med rasen ?

Gammel 09-03-08, 22:46   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg drømmer om hund.

Jeg har ikke erfaring med den rasen, men jeg var der du er nå i fjor på denne tiden, så jeg vet hvordan du har det.

Lykke til.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:47   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har ikke erfaring med den rasen, men jeg var der du er nå i fjor på denne tiden, så jeg vet hvordan du har det.

Lykke til.

Fortell ! Fått hund nylig ?

Gammel 09-03-08, 22:50   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en del pelsstell med rasen, og de må læres opp skikkelig, for de kan være sta.

Annet enn det tror jeg de er virkelig elskverdige hunder, såfremt de er dressert ordentlig, noe som forøvrig gjelder for alle hunder

Lykke til!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:01   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Fortell ! Fått hund nylig ?

Vi fikk hund i sommer, og har ikke angret.

Jeg har aldri hatt hund, kun katter. Jeg er ingen hundemenneske, men hundetanken kom snikende oftere og oftere. Jeg ønsket en hund for selskap, turkamerat og et dyr som gir feedback (mer enn katter).
Nå har vi hatt hund i 7 mnd, og det er kjempekoselig. Jeg gikk på valpekurs i høst og har akkurat begynt på grunnkurs i lydighet. I tillegg til kurs har jeg lest flere hundebøker og spør alle erfarne hundeeiere om alt jeg lurer på.
Ungene stortrives med hund, det samme gjør mannen. Det er litt mye hår her og der (for å si det mildt), så vi støvsuger daglig. Vi har også overlevd den første løpetiden, så nå begynner vi å føle oss ovenpå.

Ang. Amerikansk cocker spaniel vet jeg om flere som har hatt problemer med øreeksem og øyenbetennelse hos disse hundene. Jeg vet ikke om dette er et svakhet hos rasen eller om de jeg kjenner har vært uheldige.

Sist redigert av 007 : 09-03-08 kl 23:11. Årsak: Fjernet bilde
Gammel 09-03-08, 23:06   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var kjempefin! Hvilken rase er det?

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 10-03-08 kl 09:30.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:06   #7
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her
Kan du jo sjekke ut hvilke andre raser som passer dere.
Det jeg anbefaler er å sette seg godt inn i rasen,bli kjent med oppdrettere,spør og grav masse om +/- sider om rasen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:07   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Liven : Nydelig hund !

Mannen er skeptisk til cocker, så det er slett ikke sikkert det er der vi lander. Mannen og ungene har lyst på dvergschanuzer. Kjenner til en seriøs oppdretter også så det er ikke umulig at det er der vi lander.
Det som holder mest igjen er at vesla ikke er 3 år engang, vil nok vente til hun blir litt større. Neste sommer hadde vært perfekt.

Gammel 09-03-08, 23:13   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Liven : Nydelig hund !

Mannen er skeptisk til cocker, så det er slett ikke sikkert det er der vi lander. Mannen og ungene har lyst på dvergschanuzer. Kjenner til en seriøs oppdretter også så det er ikke umulig at det er der vi lander.
Det som holder mest igjen er at vesla ikke er 3 år engang, vil nok vente til hun blir litt større. Neste sommer hadde vært perfekt.

Jeg ville heller satset på dvergschnauser, de er små, men utrolig sterke og utholdende.
Vår yngste var 4 da vi fikk valp, av våre barn er hun den som er flinkest med hunden.

Gammel 09-03-08, 23:47   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Cockeren krever en del pelsstell, men om den ikke skal stilles kan den med fordel klippes ganske kort (ellers skal den ha pels som subber i bakken). Styr unna den røde for den har ord for seg å være stri. Kjøper du en schnauser (mellom eller dverg) får du en hund som ikke røyter og ikke trenger så mye pelsstell (napping), men den krever oss endel av eier. Personlig liker jeg hunder med litt størrelse, så jeg slår et slag for springer spaniel. Den kan dra pulk, bære kløv og er mer en brukshund enn de mindre rasene. I tillegg har den et herlig gemytt! Som retrievereier kan jeg i tillegg anbefale Tolleren, som er en mellomstor, aktiv og trivelig hund! Om du/dere er førstegangs hundeeiere anbefaler jeg tispe, som ofte er enklere/mindre stri enn hannhund!
Anbefaler www.canis.no for info om hund. Veldig lærerikt!

Lykker til!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:55   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Schnausere er nydelige hunder! Og det er et stort pluss at de ikke røyter.
De kan være litt egenrådige, men er stort sett utrolig nydelige hunder. Men jeg hadde nok valgt mellomschnauser fremfor dverg, de små har en tendens til å snakke veldig mye.
Jeg har selv en riesenschnauserblanding, han er 3 hunden jeg har, og absolutt den jeg er mest fornøyd med når det kommer til pels/røyting og trening.
Han har en utrolig kul personlighet, som visstnok er litt typisk for schnausere.

Cocker har jeg opplevd har mye problemer med ører og øyne. Det virker som et rasebetinget problem. De røyter og en god del, og krever utrolig mye pelsstell.
Uansett, lykke til med å velge ut en hund, det er lite som er så koselig som en vofs i familien!

Gammel 10-03-08, 00:21   #12
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Schnausere røyter ja.., min far har en mellomstor en.
Vi hadde Labradorer da jeg vokste opp, flotte hunder!
Jeg selv har hatt en Belgisk Fårehund, Groendael og en stor blandingshund (Elghund, Labrador og Berner Sennen)

Neste gang har jeg lyst på en storpuddel..

Lykke til med valget!

Gammel 10-03-08, 23:23   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Takk for innspill jenter !

Det heller nok mot schauzer. Jeg har vokst opp med en riesen som jeg var veldig knytta til og elsker rasen. Dessvere blir det for stor hund for oss slik som hverdagen vår er nå.
Mellomschnauzer vet jeg ikke om gode oppdrettere av i Norge.
Min onkel har stor barnefamilie og dvergschnauzer som er helt utrolig, derfor mine unger ønsker seg det. Onkel har gått masse kurs og er kjempeflink med hunder så der kan vi sikkert få masse hjelp og råd. Hans nydelige hannhund er nå grundig premiert og skal begynne å besøke diverse løpeklare damer etterhvert, så en hvalp med en sånn fin far er høyt på ønskelista.
Vi får bruke dette året på å komme til enighet og bestemme oss.

Gammel 11-03-08, 00:00   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh jeg hadde navnet på en super oppdretter av mellomschnauser, men aner ikke hvor jeg har gjort av det.
Men dvergene er jo supre de og, bare litt for skravlesjuke etter min smak.
Lykke til med valget! Håper du oppdaterer med hva det blir og viser frem vidunderet når dere får det!

Gammel 16-03-08, 22:38   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Mellomschnauzer er mer og mer interessant. Virker som litt mindre bråkete enn dvergene og med litt mer brukbar størrelse, genialt med en hund som kan bære litt og synes det er morro.
Leser og leser. Har faktisk også funnet en oppdretter som virker seriøs og ikke bor så langt unna.

Gammel 16-03-08, 22:50   #16
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg drømmer om hund

Følger spent med i jakten deres på den perfekte hund.

Jeg har også inntrykk av at mellomschnauzeren er noe mindre bråkete enn dvergschnauzerer.

Gammel 16-03-08, 23:28   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.. mamma hadde i mange år. Den fikk stær på begge øynene og ble blind. Ellers så var det en litt nervøs hund. Den hadde mye pels og det var mye styr. Men den er jo til å spise opp denne rasen..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 23:35   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja.. mamma hadde i mange år. Den fikk stær på begge øynene og ble blind. Ellers så var det en litt nervøs hund. Den hadde mye pels og det var mye styr. Men den er jo til å spise opp denne rasen..

Vi har droppet Cocker
For mye trøbbel med pels og som du jo nevner, øyne.

Gammel 16-03-08, 23:40   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Her har vi drømmerasen

Gammel 17-03-08, 01:00   #20
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er fine hunder!

Hannene har det med å være hissige på andre hannhunder, de går ikke sammen i det hele tatt. Det stemmer på min fars mellomshnauzer.
Han er en livlig, glad og vennlig kar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.