Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Masteroppgave: Unge mødre, se her

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 08:55   #1
tonemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1
tonemor har et hav av muligheter foran seg
Smil

Masteroppgave: Unge mødre, se her

Jeg skriver en masteroppgave om unge mødre. I den forbindelse ønske jeg å komme i kontakt med unge mødre, under 25 år, som ikke har ammet eller ammet kortere enn anbefalt, og som kunne være interessert i å stille opp på et lite intervju...

Det er lite forskning på hvordan det oppleves for unge mødre å ikke amme i Norge i dag hvor det er så veldig sterkt fokus på amming som det eneste riktige. Jeg skjønner at det kan være et sårt tema for mange, men jeg håper allikevel at noen vil dele litt av sine opplevelser og erfaringer med meg.

Samtalen er selvfølgelig helt anonym og ingenting av det du sier vil kunne føres tilbake til deg. Du svarer også bare på det du vil, og du har når som helst rett til å avbryte deltagelsen din. Jeg har gjennomført tre intervjuer til nå, og disse mødrene sa i etterkant at de ikke syntes det var noe skummelt å være med Om du bor på Østlandet er det veldig fint, fordi jeg må ta bilen fatt og besøke deg... Men jeg hører gjerne også fra deg om du bor lenger unna.

Jeg håper veldig at noen av dere kunne tenke dere å hjelpe meg med å dra i land masteroppgaven min ved å stille opp på intervju, jeg ville blitt veldig veldig glad!

Kontakt meg enten på mail: tskavhellen@hotmail.com eller telefon 90951510
Hilsen Tone Skavhellen, Tønsberg.

tonemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:57   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Håper du finner noen som kan hjelpe deg.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:59   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Jeg er ikke i målgruppen, men jeg lurer på hva du tar mastergraden i?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:01   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Jeg kunne sikkert vært med, men hva er anbefalt ammeperiode egentlig? 1 år? 2 år? Vi slutta da knerten var 9 mnd pga at jeg studerte og han begynte å foretrekke flasken fremfor puppen.

Det er aldri noen som har kommentert dette og jeg følte absolutt ikke noe ammepress. Jeg hadde sikkert ammet lenger dersom jeg ikke hadde studert, for det er jo så praktisk.. Flasker er mye styr *lat*

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:07   #5
Mamm@80
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Mamm@80 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Jeg ammet ikke storebror. Fikk han når jeg var 24 når jeg fikk han så jeg var vel ikke veldig ung. Du kan jo sende meg en pm vis du vil.

Mamm@80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:18   #6
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Syns det virker som om de fleste unge mødre ammer kortere enn anbefalt jeg.
Jeg er ung mor selv, men har nok ammet litt for lenge til å være med.
Ammet storesøster i 2 år g 9 mnd, lillesøster ammes fremdeles. Hun er 2 år.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:22   #7
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Masteroppgave: Unge mødre se her

Jeg var 22 da Storemor ble født, og ammet ikke mange ukene. Har sendt deg mail.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no