|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilke påsketradisjoner har dere?Nå som det snart er påske lurer jeg på hvilket påsketradisjoner folk har?
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Ingen tradisjoner. Jeg er oppvokst i et hytteløst hjem, så jeg har ingen tradisjoner som innebærer hytte, solvegg, ski og Solo. Noen påsker var vi hjemme, noen ganger hos mormor, noen ganger hos tante, osv. Så det ble lite tradisjoner av det. Mannen min er engelsk og der er påske lite annet enn at de får sånne schvære chocolate eggs på påskeaften. Så ingen av oss har noen tradisjoner som det har vært viktig for oss å føre videre.
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Da jeg var barn var vi alltid på landsstedet vårt sammen med storfamilien (tanter, kusiner, fettere og i nabohuset var pappas kusine med familie). Jeg elsket den tradisjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Vi triller påskeegg, en tradisjon som stammer fra der moren min er fra på sørøstlandet. Vi koker egg, og alle dekorerer hvert sitt. Så går vi på tur, og finner en bakke hvor vi har eggtrillingskonkurranse. Det egget som triller lengst vinner. Når en vinner er kåret spises eggene opp.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Sørvestlandet, Miromurr. *pirker* |
![]() |
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Oida, jeg har blingsa. Trodde bestemt jeg skrev sørvestlandet, men så satt jeg å tenkte på noe annet, så det har gått litt i ball.
![]() |
#10 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Ingen i det hele tatt.
![]() |
#13 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Eneste tradisjon her, er vel at jeg jobber. Det gjør for så vidt mannen også, så vi liker ikke slike helligdager hvor alt er stengt ellers og kan skape vanskelige situasjoner for oss. Ting har nemlig en tendens til å bli ødelagt akkurat ved slike tider, slik at man må bruke unødvendig mye tid på ting som egentlig ikke er mye jobb : pessimist: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Ingen spesielle utenom påskeegget.
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Jeg tok inn et bjørkeris og satte i vann før helga, det håper jeg det har kommet noen museører på når påska starter. Da pynter jeg det med masse forskjellig påskepynt, kyllinger og egg og påskeharer, som har oppheng på samme måte som julepynt. Vi pynter ellers med ting ungene har laget i barnehagen og på SFO, gule lys og servietter, påskeliljer og andre gule blomster. Påskeegg har vi også.
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Hytte, solvegg, ski og kvikklunsj.
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Vi har påskeegg, og så pleier vi å ha påskerenn på påskeaften. Den samme tradisjonen har min mann vokst opp med, så det passer jo fintfint.
![]() |
#18 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Hytte/campingvogn,ski,solo og masse god mat
![]() |
#20 |
villende
|
![]() Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?Jeg "må" på fjellet for å gå på ski i påsken. Appelsin og Kvikk Lunsj er da selvfølgelig en del av påskepakken. Vi spiser alltid lammestek enten langfredag eller påskeaften, og så skal jeg introdusere påskerebusløp med påskeegg som premie for Snupp i år (tradisjon fra mannens familie). :elsker påske: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|