Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke påsketradisjoner har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 16:21   #1
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Smil

Hvilke påsketradisjoner har dere?

Nå som det snart er påske lurer jeg på hvilket påsketradisjoner folk har?
Er det noe spesielt som gjentar seg hvert år? noe som må skje fordi at det er påske?
Vi har liksom ikke de store tradisjonene utenom at ungene får påskeegg på påskeaften,gjerne med en rebus først.Ellers har vi kokt egg som ungene kanskje får tegne på til frokost
Vi har leid hytte på fjellet i år,bare mannen meg og ungene.Har liksom lyst til å innføre noen nytt.Noe skikkelig påskete

Gammel 12-03-08, 16:27   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken påsketradisjoner har dere?

Ungene får påskeegg. Ellers ingenting.

Gammel 12-03-08, 16:29   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Itt'no.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:30   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen tradisjoner. Jeg er oppvokst i et hytteløst hjem, så jeg har ingen tradisjoner som innebærer hytte, solvegg, ski og Solo. Noen påsker var vi hjemme, noen ganger hos mormor, noen ganger hos tante, osv. Så det ble lite tradisjoner av det. Mannen min er engelsk og der er påske lite annet enn at de får sånne schvære chocolate eggs på påskeaften. Så ingen av oss har noen tradisjoner som det har vært viktig for oss å føre videre.

Men hvis vi er hjemme, kjøper jeg litt gule lys, prøver å lage litt påskerelatert mat og så har vi påskeegg. DET er et must!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:30   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var barn var vi alltid på landsstedet vårt sammen med storfamilien (tanter, kusiner, fettere og i nabohuset var pappas kusine med familie). Jeg elsket den tradisjonen.

I voksen alder har vi ikke lagd noe særlig tradisjoner, og sammenlignet med julen vår synes jeg påsken er ganske kjip. Nå gleder jeg meg til å ha bare store barn som kan gå på ski, slik at vi kan ha påske på fjellet.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:47   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi triller påskeegg, en tradisjon som stammer fra der moren min er fra på sørøstlandet. Vi koker egg, og alle dekorerer hvert sitt. Så går vi på tur, og finner en bakke hvor vi har eggtrillingskonkurranse. Det egget som triller lengst vinner. Når en vinner er kåret spises eggene opp.

Jeg vet ikke om det bare er moren min sin familie som triller påskeegg, eller om alle der i distriktet gjør det, men jeg synes det er en fin påsketradisjon.

Gammel 12-03-08, 17:04   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sørvestlandet, Miromurr. *pirker*

Ellers signerer jeg på at påskeeggtrilling er en trivelig påskesyssel.

Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 17:06   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ingen spesielle. Som barn var vi på hytta hver påske.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 17:06   #9
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Oida, jeg har blingsa. Trodde bestemt jeg skrev sørvestlandet, men så satt jeg å tenkte på noe annet, så det har gått litt i ball.

Gammel 12-03-08, 17:45   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen i det hele tatt.

Gammel 12-03-08, 17:49   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nada.

Gammel 12-03-08, 17:56   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen utover påskeegg. Men jeg er veldig glad i å være i byen i påsken, når alle har reist sin vei. Det er god plass på kafeene og gode filmer på kino.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:04   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eneste tradisjon her, er vel at jeg jobber. Det gjør for så vidt mannen også, så vi liker ikke slike helligdager hvor alt er stengt ellers og kan skape vanskelige situasjoner for oss. Ting har nemlig en tendens til å bli ødelagt akkurat ved slike tider, slik at man må bruke unødvendig mye tid på ting som egentlig ikke er mye jobb : pessimist:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:06   #14
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Ingen spesielle utenom påskeegget.
Men vi skal i campingvogna ,muligens vi reiser oppover onsdag kveld.
Syns det er litt kos å være vekke i påsken jeg.

Gammel 12-03-08, 18:36   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok inn et bjørkeris og satte i vann før helga, det håper jeg det har kommet noen museører på når påska starter. Da pynter jeg det med masse forskjellig påskepynt, kyllinger og egg og påskeharer, som har oppheng på samme måte som julepynt. Vi pynter ellers med ting ungene har laget i barnehagen og på SFO, gule lys og servietter, påskeliljer og andre gule blomster. Påskeegg har vi også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:47   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytte, solvegg, ski og kvikklunsj.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:49   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har påskeegg, og så pleier vi å ha påskerenn på påskeaften. Den samme tradisjonen har min mann vokst opp med, så det passer jo fintfint.
Vi er annethvert år på mine foreldres hytte og svigers sin.

På påskerennet hos svigers er det rebusrunde med lag, på hytta hos mine foreldre er det som regel en liten skiløype, gjerne med innlagt hopp hvor fedrene har intern konkurranse når ungene er ferdig. Det er ALLTID noen som skader seg, derfor er vi glad for at vi har med oss en operasjonssykepleier hvert år.

Gammel 12-03-08, 18:55   #18
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hytte/campingvogn,ski,solo og masse god mat Gleder meg, vi reiser på fredag.

Gammel 12-03-08, 19:43   #19
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hytte, solvegg, ski og kvikklunsj.

Samme her - også påskeegg da

Gammel 12-03-08, 19:49   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "må" på fjellet for å gå på ski i påsken. Appelsin og Kvikk Lunsj er da selvfølgelig en del av påskepakken. Vi spiser alltid lammestek enten langfredag eller påskeaften, og så skal jeg introdusere påskerebusløp med påskeegg som premie for Snupp i år (tradisjon fra mannens familie). :elsker påske:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.