|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan vil du helst oppfattes? | |||
Jeg vil heller oppfattes som slem enn urettferdig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 72,83% |
Jeg vil heller oppfattes som urettferdig enn slem |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 27,17% |
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Hva er verst?Hva er verst? At folk synes du er slem, eller at folk synes du er urettferdig?
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 13-03-08 kl 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst?Slem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva er verst?Urettferdig. For det kan det godt ligge en misforsåelse bak. Jeg velger ofte å anta det når noen er urettferdig. Av og til blir jeg skuffet likevel. Naiv?
![]() |
![]() |
#15 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva er verst?Jeg kan ikke stemme. Altså - pest eller kolera?
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst?Enig med Miss N, slem er å være ond, overlagt grusom/fæl/stygg mot andre, gjerne uprovosert og kun for egens glede skyld. Men urettferdighet trenger ikke å ha stygge hensikter bak seg.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er verst?
Svarer dere nå på hva som er verst, eller hva dere helst vil være? Mim var litt uheldig med formuleringen der - hovedinnlegget og overskriften spør om hva som er verst, mens pollen spør om hvordan man helst vil oppfattes. Jeg tror egentlig du burde lage en ny en, Mim.
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
Nei, jeg vil helst oppfattes som urettferdig, fordi det da kan være at andre igjen gir meg den samme "benefit of the doubt" som jeg tenderer å gi andre i slike tilfeller - altså misforståelsesforklaringen. Jeg tror ikke jeg får samme slingringsmonn hvis jeg oppfattes som slem - da pga overleggsargumentet.
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Jeg antok at det var det du mente, men jeg ble forvirret, fordi jeg så på overskriften "Hva er verst", og formuleringen din tydet på at du egentlig svarte på det motsatte. Hovedinnlegget leste jeg først etterpå. :dårlig forumbrukerTM:
![]() |
|
|